• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Qliana

Under tredje förlossningen suger jag lustgas och upplever värkarna hanterbara då jag även har en måttligt fungerande EDA. Jag ligger på sidan och har fått in tekniken riktigt bra. Resultatet är att jag slapp tecnomusiken utan fick smärtlindring med hjälp av en härlig salongsberusning. Mina två systrar var med och jag tror att det var de som skötte räkningen på när jag skulle börja andas i masken och sa till när toppen började gå ner. Min man stod vid sängen bakom mig, då jag låg på sidan för att försöka få EDA att fungera mer jämnt.
    Vid varje värk fnissar min man högt och "elakt". Jag vänder mig om blixtsnabbt och då står han där neutralt och berömmer mig uppskattande. Så fort jag vänder tillbaka huvudet så fortsätter han fnissa.
    Allt var givetvis bara i mitt huvud - men det ser roligt ut på förlossningsvideon. Då och då skrattar jag själv hejdlöst åt situationen när värken släppte.

• Sommarfrö

Jag hörde också technomusik i lustgasdimman och upprepade till sambon att det måste vara hack i den där JÄVLA skivan. Det visade sig att det var Thomas Ledin som spelades på radion. Efter att ha tjatat om hack i skivan i en halvtimme stängde sambon av radion och lyssnade på mitt stonkande istället ;)

• Kompis
    Ronja 551 skrev 2012-11-10 20:44:22 följande:
    Kan ingen föda barn o va rolig snart??

Bf+3 idag. Berättar gärna en rolig historia om ett par dagar...:)
  • Nanu

Jag kan berätta lite om min förlossning som blev lite småkul :)
    Hade hemska onda värkar väldigt länge så när jag äntligen hittade tekniken med lustgasen så var det även dags för den mkt efterlängtade epiduralen.
    Så fort allt var klart förändrades jag från ett mardrömslikt monster till en kärleksfull ängel. Åååh jag älskade alla och slet i sambon som jag ville skulle hångla med mig :) Jag var så lycklig att smärtan lindrades.
    Narkosläkaren var underbar " åå alla måste älska dig här, det gör jag iaf" haha jaa jag babblade på av lycka tills det var dags att krysta :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?