• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Ung Mamma 91

Haha , vi skulle föda vårt första barn. Då vi kom till krystarbetet så satt min kille och upprepade hela tiden och sa "andas , andas , andas " blev så jävla irriterad så jag skrek åt honom "JAG ANDAS JU FÖR I HELVETE!!!!!!!" Det var lite småkul ;)

• äntligen Vi

Jag vart arg på min man när han ville ringa bb kl ett på natten för att meddela att vattnet gått, hur dum får man vara? ringa och VÄCKA bm mitt i natten???????? Herregud så oförskämt av honom haha

Vi får se vad det kan tänkas bli för tokigheter den här gången ;)

• Emeliij

Nej inte de men jag skrämde en farbror innan vi kom in på bb, när jag fick en värk.. Vi skulle nästan precis parkera när jag skriker till min sambo"STANNA" varpå jag slänger mig ut ur bilen och tar en värk hängandes på bildörren. Han hade haft en lugn stund j parken (förmodligen) och ut flyger jag från bilen och har ju så ont att jag inte vet var jag ska ta vägen. Han visste inte heller var han skulle ta vägen :) att tillägga är att mina värkar toppade i bilen (alltså blev som värst) någon timme senare kom dottern!

• cassandra91

Favoriserar. Kul att läsa om allt kul som hänt. Har ett barn men va ingen rolig förlossning. Men väntar du mitt andra barn :)

• Lappen

när jag väntade dottern. sambon hade kommit från älgjakten en dag tidigare, på kvällen gick slemproppen vad då i vecka 31. nästa kväll vid halv 8 så gick vattnet och sa till sambon att vattnet gått men han sa att jag bara kissat på mig och inte det var nått att oroa sig för. men det slutade med att jag flögs till umeå pga vattenavgång och en vecka senare kom hon

• dah

Kanske kan roa någon med denna?!

När det drog igång för oss med första barnet...

Jag sprang på toa hela natten för att jag behövde göra nr 2, men det kom ju aldrig nåt (inte så förvånande heller då jag haft trög mage hela graviditeten)... till slut på morgonen vid 6-tiden så var det lite blod på toapappret o då förstod jag att det nog skulle sätta igång med annat... (trodde dock fortfarande att jag var bajsnödig - kopplade inte ihop det med vad som skulle komma!). Väckte i alla fall maken o sa till honom att han nog skulle hoppa över jobbet o vid 6.30-7-tiden ringde jag till förlossningen o fick då till svar att återkomma då det var ca 3 min mellan värkarna. Svärmor ringdes in för att ta hand om vovven o vi skulle äta frukost för det visste vi ju att det var en lång resa kvar... Det tog inte lång tid förrän värkarna kom med bara ett par minuters mellanrum så när svärmor dök upp vid 8-tiden skulle maken bara äta lite frukost....o jag tyckte det tog sån tid (stod på knä lutad över sängen o fross-skakade genom värkarna o svärmor masserade svanken) så till slut frågade jag vad han höll på med - då höll han på att skala ägg (som han först kokat!). "VAD F-N ÄR DU INTE RIKTIGT KLOK - SKALA ÄGG..." en muntlig avhyvling av mig som hette duga (minns inte idag exakt vad jag sa, men det innehöll nog rätt många fula ord!) + en mindre av sin mor. Han fick strunta i sin frukost som han nog tänkt inta i lugn o ro.... När vi kom ned till förlossningen var jag öppen 9 cm, men sen dröjde det ändå fram till strax efter 12 innan vår dotter föddes detta pga att hon kom med vidöppen hjässbjudning (vilket jag förstått i efterhand ofta ger ett längre förlossningsarbete). Minns oxå att jag påtalade flera gånger att jag var skiiitnödig, såg fram emot att få bajsa när det var klart...men  det dröjde ett par dagar efter förlossningen innan det kom nåt den vägen!

Så nu när vi väntar nummer två o dessutom bor lite längre resa från bb så blir det till att åka in snabbt - vilket de sa då oxå att nästa gång får ni kanske fundera på o tälta utanför! För kommer den lille rättvänd den här gången så kan det nog gå undan! 

• pralinen86

Min lilla dotter föddes i söndags. Värkarbetet gick snabbt och min sambo hjälpte mig hålla koll på CTG-apparaten för att förvarna mig om när jag skulle börja ta lustgasen. Det funkade alldeles utmärkt fram till första krystvärken. Då spände jag mig så mycket att resåret på mätaren smällde upp och den sattes aldrig tillbaka igen. Jag märkte inget av detta. Jag låg på sida och tyckte jag hade full koll på CTG-mätaren och den visade att jag inte hade någon värk, ändå gjorde det ont som bara den! Jag tjatade på min sambo att han var tvungen att säga till när värkarna kom (jag var medveten om att jag var lite lullig av lustgasen och trodde det var därför jag inte såg på mätaren när värkarna kom). Min sambo sa flera gånger att han inte kunde se det längre, men jag fattade inte varför, han kunde väl bara ställa sig så han såg mätaren!? Tur att han hade tålamod iaf! =)

• pralinen86

En till sak som min sambo påminde mig om var att jag ville att han skulle badda min panna med en våt handduk.
    Jag sa vart han skulle badda "Badda i pannan, badda i pannan, badda, padda, padda!!" Min sambo skrattade till och sa "Padda?" lite frågande vilket resulterade i att han fick en iskall arg blick från mig.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?