• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Dalo3a
    pralinen86 skrev 2013-01-11 13:12:35 följande:
    Min lilla dotter föddes i söndags. Värkarbetet gick snabbt och min sambo hjälpte mig hålla koll på CTG-apparaten för att förvarna mig om när jag skulle börja ta lustgasen. Det funkade alldeles utmärkt fram till första krystvärken. Då spände jag mig så mycket att resåret på mätaren smällde upp och den sattes aldrig tillbaka igen. Jag märkte inget av detta. Jag låg på sida och tyckte jag hade full koll på CTG-mätaren och den visade att jag inte hade någon värk, ändå gjorde det ont som bara den! Jag tjatade på min sambo att han var tvungen att säga till när värkarna kom (jag var medveten om att jag var lite lullig av lustgasen och trodde det var därför jag inte såg på mätaren när värkarna kom). Min sambo sa flera gånger att han inte kunde se det längre, men jag fattade inte varför, han kunde väl bara ställa sig så han såg mätaren!? Tur att han hade tålamod iaf! =)

Hahahahahahaha!!!
  • junjul
    pralinen86 skrev 2013-01-11 13:17:32 följande:
    En till sak som min sambo påminde mig om var att jag ville att han skulle badda min panna med en våt handduk.
    Jag sa vart han skulle badda "Badda i pannan, badda i pannan, badda, padda, padda!!" Min sambo skrattade till och sa "Padda?" lite frågande vilket resulterade i att han fick en iskall arg blick från mig.
    hahaha kiknar av skratt här :D
  • Lycka80

Min första grav så ville gärna dåvarande svärmor  vara med på förlossningen och ringde på natten då vattnet hade gått, svärmor svarar och jag säger som det är att nu är det dax att åka in för vattnet har gått. Hon svarar bara ja ja surt och lägger på. 5 min senare ringer hon tillbaka och ber om ursäkt för att hon va så sur men är på väg, visar sig att hon haft vattenläcka under dagen och trodde att det var hantverkaren som ringde och störde mitt i natten.

• junjul
    Lycka80 skrev 2013-01-11 23:43:17 följande:
    Min första grav så ville gärna dåvarande svärmor  vara med på förlossningen och ringde på natten då vattnet hade gått, svärmor svarar och jag säger som det är att nu är det dax att åka in för vattnet har gått. Hon svarar bara ja ja surt och lägger på. 5 min senare ringer hon tillbaka och ber om ursäkt för att hon va så sur men är på väg, visar sig att hon haft vattenläcka under dagen och trodde att det var hantverkaren som ringde och störde mitt i natten.
    Hahahah! Det var fel vatten då :D
  • Ronja 551

glömde ju berätta... efter mycket övertygande o trugande fick jag sambon att prova lustgasen. den ville han såklart inte släppa sen när han väl provat. han flina så han inte kunde öppna ögonen och upprepade hela tiden "det är helt tomt här, en tom remsa här, heeelt tomt precis hääär" och pekade sig på pannan samtidigt som spottet flög :D

• Längtan efter ett syskon

Jaaa ni. jag fattar inte att jag igentligen berättar det här men min förlossning var inte nån rosa luddig dröm direkt. jag vanar er innan ni läser att jag var ganska stygg i mun, nu efterhand kan man skratta lite åt det men uhhh..

efter att jag hade kommit in och fått min ryggmärgsbedövning och maxdos med lustgas och värkstimulerande så var jag väldigtttt susig i huvudet.

skrek flera ggr åt sköterskan att jag tror jag kommer att bajsa på mig då jag stod på knän med kroppen mot huvudänden på sängen. huvudännden var upphöjd.
    råkade fisa sköterska mitt i nyllet  Skäms   
    Jag fick även för mig att mina boobisar INTE skulle vara där dom var utan satt o drog i dom hahahahaha. 

sen sa jag LÅNGT innan förlossningen till sambon att vad jag än säger åt dig när jag har värkar. TA INTE åt dig nått av det. jag vet närmligen att jag blir arg när jag ont :S 
    visst, under krystningen så tjatade både han o sköterskorna bara om att ANDAS, andas skrek jag, va fan jag gör ju det. håll käften om att jag ska andas
    svar:- ja men sluta skrik du måste andas.barnet får inget syre (lätt o andas när man har ont??)
    jag svarade:-   men försök o skit ut en vattenmelon så ska vi se om du oxå kan andas!!! såååå känns det! skär ut ungen jag orkar inte mer!

jag var väldigt stygg i munnen o var otrevlig mot både sambon o sköterskorna.
    sköterskorna skulle känna hur långt barnet ahde sjukigt varpå jag skrek:- ut med figrarna ur fjösa, fan avd ont det gör. tar du inte ur de så sparkar jag till dig.

jag är absolut INTE rastisk på något sätt ALLS vanligtvis men min ilska hade jag riktat mig emot en asiatisk barnmorska, fråga mig inte varför. sambon ahr berättat detta o jag minnns inte ett jota.
    och senare åt samma sköterska 
    när hon kände "där nere" igen undrade jag vad hon höll på med och att hon inte skulle ha sina fingrar där. ifråga satte henne varför hon var där och att hon ist kunde åka tillbaka till sitt hemland o sätta risplantor ist.

tror ni jag SKÄMDES när jag fick reda på detta efterhand! jag grinade o skämdes en stund efter förlossningen o bad ALLA sköterskorna om ursäkt för mitt beteende.

• Emzzannn

Haha vilka berättelser ni har xD

Fått höra av min kära mor hur hennes förlossning upplevdes när jag kom ut...

Mamma o pappa åkte till lasarettet och i nästan 23 timmar med värkar gav mamma nästan upp. Och då starta allt. Mamma som va hög krystade och tyvärr sa min pappa att hon skulle "ta de lugnt för de gör inte så ont" trodde han... Mamma tog hans hand och i nästa krystvärk bet hon honom. Idag 21 år senare har min pappa bit märke efter min kära mor haha!

Sköterskorna tjatade att hon skulle andras , mamma blev arg och försöka fota bm i huvudet. Efter några försök flög en sköterska bakåt haha då hade mamma fått träff. Dem tog de ganska bra efteråt har jag hört :) hon va ju som sagt väldigt hög.. Va lite annorlundare då också ;)

• mindran

Helt UNDERBAR tråd! Skrattar så jag viker mig dubbel, jag vill ha mera, mera! :D

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?