När min mamma födde mitt yngsta syskon (jag har 7 stycken så hon har gjort det några gånger) så hände detta lite skojiga runtomrking.
Dagen innan så var mamma och jag på den lokala icabutiken och personalen i kassan sa "jaha här går du och väntar, är det inte dags snart ?
-jo vilken dag som helst, sa min mamma. och de småpratade lite.
Sen på natten åkte mamma in och klockan 5 på morgonen föddes min lillebror.
Eftersom min mamma gjort detta så många gånger och var införstådd med allt och allt gick bra så fick hon åka hem direkt efter att läkaren tittat till barnet.
Jag åker dit och möter upp henne och så kl 10 på förmiddagen så åker vi hemåt, på vägen hem stannar vi vid den lokala icabutiken igen då mamma var sugen på nåt gott efter förlossningen.
Jag stannar i bilen med lillebror.
Mamma kommer fram till kassan och samma kassörska som dagen innan säger : jamen är du här idag igen, när ska du åka in? magen ser ju ut att spricka snart!
Varpå mamma drar undan kappan och visar den lösa sladdriga men fortfarande lite svullna magen och säger, jasså tycker du, jag som precis tappat 4,2 kilo!!
Kassörskan tappade hakan! Och mamma fick såklart förklara att den nyfödda satt ute i bilen och väntade och att hon var på väg hem från BB nu!
Hon fick applåder av folket som stod i kön och kassörskan kallade henne för supermamma :)