• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • summer13

Jag kom in och var sådär tuff, ingen lustgas, ingen epidural skulle jag ha. Detta klarar jag utan såklart! Jag hade hört historier om lustgasen hur läskigt det känns när man blir sådär yr så nej, aldrig.

Jag var hög som ett hus på alla mediciner och grejer de hade att erbjuda! haha.
    mitt under lustgas-härvan så blir jag arg på barnmorskan och säger att "fy fan vad arg jag blir om det kommer ut en kattunge!!" hon svarade att "nej det kommer inte komma en kattunge, det kommer en bebis", "LOVAR DU?" "jaa jag lovar".
    jag var ytterst misstänksam mot henne...

Efter 32 timmars värkar och ha varit fullt öppen i 12 timmar så kom dottern med akut snitt.

• Marie-anne
    summer13 skrev 2014-07-07 22:40:46 följande:

Jag kom in och var sådär tuff, ingen lustgas, ingen epidural skulle jag ha. Detta klarar jag utan såklart! Jag hade hört historier om lustgasen hur läskigt det känns när man blir sådär yr så nej, aldrig.

Jag var hög som ett hus på alla mediciner och grejer de hade att erbjuda! haha.
    mitt under lustgas-härvan så blir jag arg på barnmorskan och säger att "fy fan vad arg jag blir om det kommer ut en kattunge!!" hon svarade att "nej det kommer inte komma en kattunge, det kommer en bebis", "LOVAR DU?" "jaa jag lovar".
    jag var ytterst misstänksam mot henne...

Efter 32 timmars värkar och ha varit fullt öppen i 12 timmar så kom dottern med akut snitt.

vad sött, få en liten kattFlört
  • SarahJ

Själva förlossningen var ingen höjdare. Blev utskälld av bm för att jag stod för länge i duschen m.m. Det var skiftesbyte så hon ville väl gå hem.

Men när dottern kom ut och de la henne på magen så var min första tanke: "Vad är det där för j***a slemklump?" och andra tanken var: "Är det mörkt eller ljust ute?"
    Jag var lite slut i luvan och det tog några sekunder innan jag kom till sans. Hon kom så fort i slutet så jag var inte riktigt beredd på det. Flört

• NickiLi

Så i onsdags var det dags. värkarna kom kl 10 som på beställning. 
    Helt ok förvärkar som kom regelbundet och gjorde lite ondare hela tiden. Säger till J att det kan vara dags idag. får då till svar: Idag??  Men jag har just stängt av vattnet för att fixa tvättstugan(!)

Ok men snabba på då säger jag så får vi se. Detta tar nog ett tag om vi kollar till förra gången. (24 timmar med första dottern)

Känner vid 11 att det börjar hända grejer. Värkarna känns mer och mer och kommer oftare. (ca 10 min mellan)
    Ringer till vår bästa vän som ska passa stora tjejen. Mannen stressar runt i tvättstugan för att hinna bli klar. 

Kompisen kommer hit allt går bra. vid halv 1 tiden ändrar värkarna karaktär och bli intensivare och ondare måste andas igenom. Ringer fl och säger att det börjar bli dags att komma in. (ca 7 min mellan värkarna)
    Säger till mannen att vi är välkomna in till fl. 
    J svarar: NU??? Men jag är inte klar än. Kan du inte knipa?? 
    Mitt svar om du någonsin vill ha sex igen så snabbar du dig utav bara h*****'!!

5 minuter senare är han klar. 
    In mot fl. Väl inne så känns det bra. Har onda värkar men går att hantera. 13;47 blev vi inskrivna. 
    Vid kontrollen så säger J om ni skickar hem oss så hinner jag nog bli klar med tvättstugan. 

Bm kollar på J och ler.  Du ska se att ni kommer få stanna här. Din fru har gjort ett jättebra jobb öppen 8-9 cm
    Oj säger J det va bra. Men då hinner jag inte fixa tvättstugan idag. (Ser lite ledsen ut) 

kl 15:00 Kommer första krystvärken och vattnet går. Känner hur lilla S åker genom hela förlossningskanalen och det känns som om hon fasen ska flyga ut!
    Skriker till J att nu kommer hon!!! 

J flyger till dörren slår upp den och skriker i korridoren nu gick vattnet och ungen kommer nu!!! Hahah han var likblek. 
    Bm kommer in och utdrivningen börjar. Efter en riktigt jävla jobbig krystvärk tittar J på mig med Kärlek i ögonen och säger: Oh älskling va du är duktig, Om du är snäll nu så kan du få sex ikväll (!) 

Bm garvade läppen av sig och hade inte J backat hade han fått en sån känga av lustgasmasken i ansiktet att han inte haft några framtänder kvar. Haha men jag garvade jag med och på nästa krystvärk kom hon ut. 15:17

BM sa sedan så J... Tvättstugan... Tänkte du åka hem nu när allt är klart?

J tittar på mig och frågar. Får jag? 

Jag svarade inte ens på det. ;o)

Haha kanske inte roligaste historien men vi skrattade ganska gått. 

• PoL

NickLi: underbar berättelse, tack! Sitter här o skrattar med tårar rinnandes - liiite känslosam såhär inför min tredje fl...

• lyckligmamma87
    NickiLi skrev 2014-08-05 11:27:46 följande:

Så i onsdags var det dags. värkarna kom kl 10 som på beställning. 

Helt ok förvärkar som kom regelbundet och gjorde lite ondare hela tiden. Säger till J att det kan vara dags idag. får då till svar: Idag??  Men jag har just stängt av vattnet för att fixa tvättstugan(!)

Ok men snabba på då säger jag så får vi se. Detta tar nog ett tag om vi kollar till förra gången. (24 timmar med första dottern)

Känner vid 11 att det börjar hända grejer. Värkarna känns mer och mer och kommer oftare. (ca 10 min mellan)

Ringer till vår bästa vän som ska passa stora tjejen. Mannen stressar runt i tvättstugan för att hinna bli klar. 

Kompisen kommer hit allt går bra. vid halv 1 tiden ändrar värkarna karaktär och bli intensivare och ondare måste andas igenom. Ringer fl och säger att det börjar bli dags att komma in. (ca 7 min mellan värkarna)

Säger till mannen att vi är välkomna in till fl. 

J svarar: NU??? Men jag är inte klar än. Kan du inte knipa?? 

Mitt svar om du någonsin vill ha sex igen så snabbar du dig utav bara h*****'!!

5 minuter senare är han klar. 

In mot fl. Väl inne så känns det bra. Har onda värkar men går att hantera. 13;47 blev vi inskrivna. 

Vid kontrollen så säger J om ni skickar hem oss så hinner jag nog bli klar med tvättstugan. 

Bm kollar på J och ler.  Du ska se att ni kommer få stanna här. Din fru har gjort ett jättebra jobb öppen 8-9 cm

Oj säger J det va bra. Men då hinner jag inte fixa tvättstugan idag. (Ser lite ledsen ut) 

kl 15:00 Kommer första krystvärken och vattnet går. Känner hur lilla S åker genom hela förlossningskanalen och det känns som om hon fasen ska flyga ut!

Skriker till J att nu kommer hon!!! 

J flyger till dörren slår upp den och skriker i korridoren nu gick vattnet och ungen kommer nu!!! Hahah han var likblek. 

Bm kommer in och utdrivningen börjar. Efter en riktigt jävla jobbig krystvärk tittar J på mig med Kärlek i ögonen och säger: Oh älskling va du är duktig, Om du är snäll nu så kan du få sex ikväll (!) 

Bm garvade läppen av sig och hade inte J backat hade han fått en sån känga av lustgasmasken i ansiktet att han inte haft några framtänder kvar. Haha men jag garvade jag med och på nästa krystvärk kom hon ut. 15:17

BM sa sedan så J... Tvättstugan... Tänkte du åka hem nu när allt är klart?

J tittar på mig och frågar. Får jag? 

Jag svarade inte ens på det. ;o)

Haha kanske inte roligaste historien men vi skrattade ganska gått. 

Skratta så tårarna sprutade haha....va inne på toa o gapp flabba så sambon undrade va jag höll på med haha
  • BowserSchnauzer

Fantastiskt roligt med tvättstugan :). När min yngre bror skulle födas propsade pappa på att han "måste få ber smörgåsar, förra gången satt jag och var så jäkla hungrig", detta medan mamma stod och kräktes och hade som krystvärkar. 20min efter ankomst till BB är han född...

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?