• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • vanja83

Några roliga detaljer! Kort bara om förlossningen först! Tog 4,5 h från första lilla värk, var 1h på förlossningen, var fullt öppen när jag kom in och hade krystvärkar 12min, vattnet gick när hon föddes! Vår uska var lite rolig, när vi kom in hade jag en blöt handduk i pannan, varpå hon frågade, är det en handduk du har i pannan? Nä det är en hatt svarade jag! Lite senare när hon inte lyckades få dit mätaren som registrera värkar som då registrerar noll trots att jag varken kan sitta eller ligga ner och har värkar varannan minut och maken klagar att den fungerar ju inte frågar hon mig, tycker du att du har kraftiga värk! Vad fan tror du? Dottern är födde max halvtimme senare :) Tvingar henne hämta bm! BM undersöker mig och säger du är dfullt öppen, du ska föda nu! Jag är helt chockad, var ju bara inne på kontroll som jag tvingade till mig förövrigt och svara då na det går inte, jag kan inte föda nu, måste äta upp godiset vi köpt, spela spelen och gå här och plåga mig några timmar först! Varpå BM börjar föra mig till förlossning salen och säger du har nog inget val! Mellan krystvärkar som varar 12 min hinner jag be om en kudde under ryggen då jag har väldigt rak rygg?? När min dotter föddes var det första jag sa fy fasiken vad äckligt, kändes som att bajsa med vaginan. När jag fick upp henne på bröstet kommenterade jag att det ligger något äckligt mot min vagina (navelsträngen) Sen säger jag att jag är hungrig, hon frågar när jag åt senast, svara det var vid 21 klockan var nu 01:30 svarade att jag åt pizza och wienerbröd, kom sen på att min mvc BM hela tiden tjat om att man skulle äta sunt och inte gå upp i vikt. Kände då att jag var tvungen att försvara mitt val av mat så la till det är ju faktiskt fredag! Var som sagt i chock så skyller på det för någon lustgas hanns inte med!

• Emy88

Vårt första barn föddes samma dag som vi skulle flytta in i vårt nya hus. Hon var en månad för tidig så vi trodde inte att det var dags än. På morgonen går mitt vatten och jag flyger upp ut sängen och ringer sambon och skriker att han måste komma hem för vattnet har gått. Han svarar att han kommer på en gång och lägger på. Fem minuter senare ringer han upp igen och frågar "Är det ditt vatten eller husets som har gått?". Han trodde att vi hade fått en vattenläcka i huset :)

Innan vi åkte in till sjukhuset fick han åka fram och tillbaka mellan mig och banken för att fixa med alla papper och nycklar som skulle fixas den dagen.

Väl på sjukhuset kopplar dom mig till en ctg och lämnar mig och sambon i rummet. Jag har fruktansvärt ont och värkarna kommer med 10-20 sekunders mellanrum. Jag kräver att sambon ska hämta barnmorskan för jag måste flyttas över till förlossningen NU! In kommer hon och berättar att jag enligt ctg-kurvan endast har svaga värkar. Jag var bara millimeter ifrån att strypa henne just då och krävde att en läkare skulle komma och undersöka mig. Läkaren sa att jag var tvungen att flyttas över på en gång till förlossningen. Jag glömmer aldrig minnen som barnmorskan fick, jag blängde på henne och sa "nästa gång kanske du ska lyssna på mig", hon fick inte fram ett ljud. Väl på förlossningsavdelningen hann dom stoppa upp mig vid 7 cm så från den tidpunkten tog det ca 2,5 timme innan hon var ute. Om dom inte stoppat upp mig hade hon väl kommit ännu snabbare.

Det första jag sa när min dotter kom ut var "ska hon se ut såhär?". Det andra jag gjorde var att tacka för förlossningen och berätta hur nöjd jag var.

• AX87
    sariiis89 skrev 2014-01-06 19:40:57 följande:
    Skrattar så jag gråter varje gång ja hittar denna tråd 😂

Själva förlossningarna ha inte vatt nått speciellt roliga men första tecknet på att de va dags va lite speciella alla tre gånger 😊

Första barnet; Gick på stan me mamma när ja känner hur de droppar nått i trosan, sprang in på bibblans toalett i tron att ja va kissig men kom inget, detta gjorde ja tre gånger innan ja o mamma fattade att de kanske va vattnet. Ingen av oss hade tillräckligt med batteri för att ringa in t fl så vi gick in hos en guldsmedsaffär o bad om att få låna telefon då vi misstänkte att vattnet gått. Stackarn där inne fick panik o visste inte vad han skulle ta vägen 😝 (8 år senare o han nämner den händelsen än idag när ja gå dit)

Andra barnet; Inga tecken alls o ja o gubben blev lite myssugna .. Mitt under aktern sätter mina värkar igång, fattade dock inte de riktigt så vi körde på som vanligt, fast varje värk sa jag Vänta, andades igenom den, o sedan fortsatte 😜 Så färdknäppen kan funka 😁

Tredje barnet: Är på Willys o storhandla själv med mina två barn på 6 o 4 år när ja helt plötsligt stanna upp i tron om att ja blev kissig.. Helt plötsligt känner ja hur de pulsera i magen o Där gick vattnet, inte lite utan de rann längs båda benen rätt ner i skorna o där stod jag, med halvfull kundvagn, två barn o vattnet rinnandes längs benen i mina ljusgråa byxor 😆 Vilken syn de måste vatt 😂 O bm som svarade när ja ringde in t fl o förklarade situationen fick sig ett gott skratt 😄
    Får man fråga hur du löste det när du var på Willys? Satte du dig och körde själv till förlossningen. El vad gjorde du? Jag har själv funderat på vad jag skulle göra om det händer mig. Nu när jag vänta andra barnet, med den första kom vattnet som tur var hemma.
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?