Några roliga detaljer! Kort bara om förlossningen först! Tog 4,5 h från första lilla värk, var 1h på förlossningen, var fullt öppen när jag kom in och hade krystvärkar 12min, vattnet gick när hon föddes! Vår uska var lite rolig, när vi kom in hade jag en blöt handduk i pannan, varpå hon frågade, är det en handduk du har i pannan? Nä det är en hatt svarade jag! Lite senare när hon inte lyckades få dit mätaren som registrera värkar som då registrerar noll trots att jag varken kan sitta eller ligga ner och har värkar varannan minut och maken klagar att den fungerar ju inte frågar hon mig, tycker du att du har kraftiga värk! Vad fan tror du? Dottern är födde max halvtimme senare :) Tvingar henne hämta bm! BM undersöker mig och säger du är dfullt öppen, du ska föda nu! Jag är helt chockad, var ju bara inne på kontroll som jag tvingade till mig förövrigt och svara då na det går inte, jag kan inte föda nu, måste äta upp godiset vi köpt, spela spelen och gå här och plåga mig några timmar först! Varpå BM börjar föra mig till förlossning salen och säger du har nog inget val! Mellan krystvärkar som varar 12 min hinner jag be om en kudde under ryggen då jag har väldigt rak rygg?? När min dotter föddes var det första jag sa fy fasiken vad äckligt, kändes som att bajsa med vaginan. När jag fick upp henne på bröstet kommenterade jag att det ligger något äckligt mot min vagina (navelsträngen) Sen säger jag att jag är hungrig, hon frågar när jag åt senast, svara det var vid 21 klockan var nu 01:30 svarade att jag åt pizza och wienerbröd, kom sen på att min mvc BM hela tiden tjat om att man skulle äta sunt och inte gå upp i vikt. Kände då att jag var tvungen att försvara mitt val av mat så la till det är ju faktiskt fredag! Var som sagt i chock så skyller på det för någon lustgas hanns inte med!