• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • sariiis89

AX87: Jag ringde efter sambon och min mamma.. Så dom kom t Willys så att mamma kunde köra hem med barnen o sambon o jag åkte in t förlossningen.. Vågade inte chansa på att köra ifall ifall värkarna skulle komma igång..

• Mary 562

Hihihihiii, vilken härlig tråd!  Som jag har skrattat
    Fantastiskt vad barnmorskorna får stå ut med och tåla;  luggade, sparkade på, frästa åt och nerblötta av fostervatten! hahahahah
    och alla knasiga karlar  som blir chockade och ställda. börjar diska eller ta på sig kostym eller glömmer frun hemma när taxin kommit. HAHAHAHA

Fler historier, dom behövs. Själv sitter jag här på BF +4  och väntar :-P . skönt med en sån underhållande tråd då!

Gravid Beräknad 4/4-14, men väntar ännu..
  • soofire

Haha, mamma berättade nyss om hennes förlossning med mig.. 

Vattnet gick vid 01:00 ungefär, pappa ringde efter ambulans vid 01:20. Här emellan så har mamma börjat få lite värkar. När ambulansen väl kommer så märker de att det är bråttom, de kör i 160 till sjukhuset som låg 4 mil bort. Mamma kunde inte ligga på ryggen för att jag låg och tryckte på ischiasnerven, så hon fick istället ligga på sidan med benet uppåt. Krystvärkarna har börjat, men mamma håller emot för hon inte vill föda i ambulansen. När ambulansen är precis i utkanten av staden där sjukhuset ligger så säger ambulansmannen: nu ser vi huvudet! 
    Mamma försöker hålla emot ännu mer för att föda inne på sjukhuset. Väl framme så klappar ambulansmannen mamma på benet och säger: detta kommer gå bra! 
    Det ända mamma tänkte var: är du helt dum? man ser huvudet på mitt barn och du klappar på mitt ben så att benen åker igen. 
    De kommer in på sjukhuset 01:57. I journalen står det att jag är född 01:58, så det gick riktigt bort däremellan! Pappa kommer upp på rummet, står med jackan i handen och då har jag redan hunnit födas. Ändå så körde han efter ambulansen hela vägen in. 

• choklaa

Behöver fyllas på med roliga berättelser följde tråden under graviditeten med sonen som är född BF+16 i februari 2013. Gravid igen och känner att läsningen i denna tråden var riktigt kanon rolig skrattade ibland så att tårarna sprutade.

• Sannami

V 38+1 gick vattnet, jag hade inga värkar och tyckte sambon var fånig som stressade upp sig och sa att vi måste åka in, det skulle ju inte komma något barn än, jag skulle ju gå över två veckor! Men för att lugna honom så packade jag ihop en väska med grejer till mig och barnet medans sambon sprang som en yr höna för att få med resten. I bilen, på den åtta mil långa resan in till förlossningen surfade jag på telefonen och hittade en sida med saker man INTE ska säga till sin partner när hon föder barn, något jag skrattade gott åt och glatt läste upp för sambon medans han blev allt mer stressad bakom en bil som höll stadiga 60km/h utan chans att köra om. När vi väl kom fram blev jag minst sagt överraskad när vi fick ett rum och skulle stanna, man ska ju bli hemskickad minst en gång innan man får stanna! Två timmar efter vi kom in började jag i alla fall förstå att det nog var ett barn på väg i alla fall, ONT gjorde det, så jag sa till bm att 'nu vill jag ha någonting!'. Bm, som visste att det var första barnet, började förklara att eftersom det inte hade gått så lång tid än var det säkert för tidigt med epidural men att jag skulle kunna få en sovdos morfin. Mmmm mumlade jag till svar och tänkte (ja, jag var fåordig, jag hade läst alldeles för många historier på fl där kvinnor hade skrikit både det ena och det andra till sina stackars barnmorskor och bestämt att det skulle jag minsann inte göra) att bara ge mig någonting. Så hon gjorde första undersökningen, tittade upp mellan mina ben och sa 'oj, 9cm! Det är för sent för epidural, vill du ha lustgas?!' Jahopp liksom, första barnet kan tydligen gå snabbt, och jag som hade läst om alla segstartade, långdragna förstagångsförlossningar, så mycket fick jag för det liksom.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?