• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • butterflower
    Zirup skrev 2011-09-12 22:03:06 följande:

karto: haha, respektlöst gjort av din kille!

Min förlossning gick i sådan turbofart att jag inte hade något val annat än att föda hemma (hann ju inte ens lägga mig ner typ), men det minne jag har av lustgasten var när vi slutligen kom in till förlossningen och jag skulle bli sydd... jag började plötsligt uppleva en tidsskillnad mellan när jag såg saker och när jag hörde dem, ljuden laggade i tid liksom. Så barnmorskan sydde och frågade mig frågor och när jag skulle svara kändes det som att det var typ 5 minuter sen som hon hade frågat mig... varpå jag kände mig tvingad att svara fort som fan så att hon kanske? inte skulle märka att jag var hög som ett jäkla hus och ta ifrån mig lustgasen. Min kille frågade mig lite finkänsligt efteråt varför jag pratade fort som satan när dom sydde, tydligen var det bara i mitt huvud som ljudet laggade.

Haha. Så blev det för mig med.
    Fast jag hade min lustgas under förlossningen med iof.
    Läskig känsla. 
  • elvin110813

Zirup: Haha, jag bara skrattade åt honom! Barnmorskan och undersköterskan som var med tyckte nog också att det var ganska komiskt! Flört Hans förklaring var att "Jag hann ju inte äta nåt innan vi åkte in!" Nä, inte jag heller, men jag klarade mig ganska bra ändå! Tungan ute

• AnnaEbbaVeronika

Jag hade svårt att röra mig i slutet på graviditeten då jag vart igångsatt 4 dagar efter bf. Jag fick otroligt jobbiga värkar, tretoppar (tre värkar på rad sen andas) jag skrek massor om att bli snittad men icke. Jag hade även sakt nej till EDA i förlossningsbrev och frågade inte heller om det men BM sa bestämt till mig att nu ska du ha EDA, JAAAAA TACK NUUUUUU vrålar jag i i lustgasdimman. Men det tog lång tid innan narkosläkaren kunde komma och jag var minst sagt otrevlig. När hon väl kommer har hon ett operationshuckle typ på sig (direkt från op som hon ju kom) Hon bröt på tyska och jag tyckte inte att jag fattade ett ord av vad hon sa. Att tilllägga här är att jag inte alls är rasist. Men när hon gick upptäckte vi att EDAN satt fel och jag börjar gnälla om att det är klart att en muslim med huckle inte kan sätta EDA för det har dom ju inte i sitt land typ. Min sambo bara stirrar på mig och sägen - Men hon var ju tyska!?! Jaha men va fan hade hon på huvudet då???? Jag fick sätta om EDAN och vart väldigt mycke lugnare sen kan jag lova. Ville väldigt gärna att sambon skulla smaka lustgas och kallade honom för jävla fegis hela tiden när han inte ville. Får se hur det blir den här gången. Är i vecka 17 nu och hoppas på att slippa bli igångsatt.

• AnnaEbbaVeronika

Hoppas verkligen inte att någon tog illa upp av sista inlägget det var inte min mening i så fall.

Men tänkte berätta en annan sak som jag och sambon skrattade gott åt. Det var på BB samma dag som jag skulle åka hem. På natten kom det in ett nytt par i tvåsalen som jag låg i. På morgonen så är kvinnan pigg och vill gå och duscha, mannen ska gå och hämta frukort åt henne så länge. När hon kommer ut börjar mannen klaga på att han har såååå HIMLA ont i ryggen. Hon bara stirrade frågande på honom. Mannen - Ja du kanske inte märkte det i går, men jag satt på en väldigt obekväm stol under hela förlossningen och nu har jag faktiskt jätte ont! Kvinnan - Ja du ska veta att det skiter jag i, jag födde faktiskt barn, vem tror du hadde ondast!
    Jag och sambon hade mycket svårt att hålla oss från att argarva bakom drapperiet som skiljde oss åt. :)

• Nork

haha så typiskt män

♥ Kajsa 081114 ♥ BF 110927 ♥
  • kickan89
    AnnaEbbaVeronika skrev 2011-09-21 21:29:13 följande:
    Hoppas verkligen inte att någon tog illa upp av sista inlägget det var inte min mening i så fall.

Men tänkte berätta en annan sak som jag och sambon skrattade gott åt. Det var på BB samma dag som jag skulle åka hem. På natten kom det in ett nytt par i tvåsalen som jag låg i. På morgonen så är kvinnan pigg och vill gå och duscha, mannen ska gå och hämta frukort åt henne så länge. När hon kommer ut börjar mannen klaga på att han har såååå HIMLA ont i ryggen. Hon bara stirrade frågande på honom. Mannen - Ja du kanske inte märkte det i går, men jag satt på en väldigt obekväm stol under hela förlossningen och nu har jag faktiskt jätte ont! Kvinnan - Ja du ska veta att det skiter jag i, jag födde faktiskt barn, vem tror du hadde ondast!
    Jag och sambon hade mycket svårt att hålla oss från att argarva bakom drapperiet som skiljde oss åt. :)

Haha fy fan vad arg jag hade blivit om jag var hon :P Min sambo har ofta sååå himla ont och är typ döende om han slagit i lilltån så jag var jätterädd att han skulle börja klaga på att han hade ont någonstans under förlossningen för då hade jag ju typ varit tvungen att döda honom :P Men som tur var så skötte han sig fint haha.

Kanske ingen jätterolig grej men jag tyckte detta var lite roligt iaf.
    Innan jag fick eda hade jag så ont att jag var helt borta (kanske lite lustgasens fel också) så sambon svarade på alla sms som kom till min mobil. När jag hade fått eda så slog det bara till och blev jätte bra, gick från att vara helt borta till att sitta och prata helt vanligt. Dock blev min kille tydligen akut rädd för nålar (trota att det inte ens var han som skulle stickas) och spydde när jag fick ryggbedövningen haha. 
    Så när jag tittade igenom mina sms efter förlossningen så är det först sms som sambon skickat till min pappa om att bebisen kommer snart och att jag ska få bedövning, sen tio minuter senare har jag skickat "HAHAHA Johan spyr!" 
    Fick även ett par sms från pappa som var orolig att Johan skulle svimma haha :P

• kickan89
    AnnaEbbaVeronika skrev 2011-09-21 21:29:13 följande:

Förresten, fanns väl inget att ta illa upp för i ditt inlägg? :)
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?