• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • mclo

Skrattar som bara den, tror inte det är så bra att äta godis när man läser det här!

Kommer ihåg när sonen skulle födas för 2år sedan.
    Bm sa åt mig att jag skulle ändra läge och ställa mig på alla fyra så det var lättare att föda, hon tjatade på mig i 5 min och jag skrek tillbaka att jag kan förfan inte röra mig testa du att ha en jävla melon och försöka skita ut och röra dig samtidigt!

När jag fick lustgasen så kändes det som om jag kom till himmelriket kändes som att sväva på moln och mitt humör kom fram där. Min dåvarande sambo sa att han skulle gå på toa och jag svarade surt: jag föder här, är pussa det enda du kan tänka på nu? Dra åt helvete då!
    I samma veva skrek jag att jag ska ha kejsasnitt och ge mig det NUUU!!!
    Jag höll hårt i lustgasen genom hela förlossningen och min bm försökte dra bort den från mig, i samma veva hör jag någon snacka med världens bebisröst " nu ser jag det lilla huvudet ååh nu kommer han du är så duktig mm" han fick snabbt till svar att ska du snacka med jävla bebisröst får du dra härifrån!

Förlossningen är det bästa som hänt mig och när jag tänker efter så gjorde det inte så ont, speciellt inte med tanke på att jag sa att jag gärna skulle vilja föda barn direkt 15 min efter förlossningen.

• Sandy02

Läggs i favoriter så jag kan läsa allt :)

• yousou

Jag älskar den här tråden! Har läst den sen dag ett. Fick mig att se fram emot min förlossning :) nu e min kicka 2 månader så jag ska ta o sätta mig ner o skriva min berättelse här:) den här tråden är så bra att det borde bli en bok utav alla inlägg tkr jag! Det hade vart riktigt kul att ge ngn i present :) hihi

• Mammansamma

Innan vi åkte in till förlossningen sa jag till maken att det inte var så roligt som jag trodde att klocka värkar för det gjorde ont haha han retade mig en del för den kommentaren

• Demyra

Kan ju berätta vad min mor gjorde när jag föddes.

Hon hade ont som bara den och skulle få epidural, och när precis när läkaren kom in så fick hon en värk.
    Min mor tog tag i läkarens bakficka och rev sönder byxorna på den stackars läkaren :)
    Efter förlossningen hade dom skrattat åt hela händelsen.

• NenneLo
    Demyra skrev 2011-09-07 12:42:06 följande:
    Kan ju berätta vad min mor gjorde när jag föddes.

Hon hade ont som bara den och skulle få epidural, och när precis när läkaren kom in så fick hon en värk.
    Min mor tog tag i läkarens bakficka och rev sönder byxorna på den stackars läkaren :)
    Efter förlossningen hade dom skrattat åt hela händelsen.
    haha!
  • EMTP

Jag fnittrade mig igenom den första lustgasen och sa:

"Jag vet när jag ska sluta andas. Det är när jag kommit på något lustigt att säga"

Min man: "Jaha, vad var det för kul då?"

Jag: "Det kommer jag inte ihåg. Fniss, fniss!"

Jag sa också att han skulle skriva upp allt lustigt jag sa, för det skulle jag skriva här på familjeliv sedan.

Och när de erbjöd mig en gåstol var jag tvungen att förklara för min man att det inte var en sådan gåstol som vår son har, som de menade. Det hade han listat ut alldeles själv.              

• Koppkaka

Det roligaste som hände under min förlossning var att när jag hade lustgasen så kände jag plötsligt hur läpparna domnade bort. Så jag låg och sa till sambon "Jag känner inte mina läppar!", och låg och gjorde såna där fladderrörelser som hästar gör

Sen låg jag och dansade i takt till ingenting, och sa "jag kan föda barn VARJE dag!".. Lustgasen <3

Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?