• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • emmajohansson

Sjukt rolig tråd! Sitter nio dagar över tiden och väntar på att min första förlossning ska dra igång, återkommer med roliga historier efteråt jag lovar!

Jag kan däremot berätta om en historia min farmor drog för mig igår. Hennes första (min pappa) skulle födas och hon har gått hemma med värkar hela dagen. Hon ringer Farfar och säger:
    - nu är det dags att åka in till sjukhuset.
    -Jaha ok, säger han lugnt och kör hem från jobbet. När han kommer in genom dörren hemma i lägenheten säger farmor:
    - Äntligen! om du tar väskan...
    - Nej, jag ska duscha först! säger farfar.
    Varpå han lämnar farmor chockad i soffan, går ut på balkongen, klär av sig spritt språngande naken för att sedan slänga sina kläder i sopnedkastet och gå och duscha!

Han kommer tillbaks nyduschad och rakad och säger som ingenting:
    - Jaha, ska vi åka då?

Farmor säger i efterhand att hon trodde fan hon skulle få ta taxi, gubben har ju fått en knäpp...

• JuliMamma90

Ska dela med mig av lite roliga saker ifrån min förlossning. 

När vi kom in var jag redan 7 cm öppen så ställde mig med en gåstol eftersom jag inte kunde ligga för det gjorde så ont i ryggen. Då känner jag att något åker ur mig, (och jag som inte hade några underkläder under den snygga rocken) och ur mig kommer slemproppen, med en splash ljud ner i golvet, och varken ja, pojkvännen eller mamma kunde sluta skratta åt det hela. Jag hade för ont för att kunna böja meg ner och torka upp det så det fick min pojkvän göra, han kommenterade det hela med att det såg ut som en fiskmåsskit :D 

Under värkarna flåsade jag på bra och pojkvännen stod och andades med mig, han var helt underbar. Men dock inte lika underbart och ha han flåsandes i ansiktet när han druckit kaffe och ätit en baguet med LÖK i. Jag hatar lök så honom fräste jag åt att sluta stå och flåsa mig i ansiktet. 

Lustgasen funkade dock aldrig för mig mer än att jag somnade, andades kanske lite fel ? Men så blev jag så förbannad för den inte funkade så den flög iväg. Samma pulsmätaren på fingret flög också iväg för jag var så trött på att ha ont.  

Efter några timmar på förlossningen tröttnat jag på allt och lägger mig helt platt på golvet och ber någon komma och skjuta mig i huvudet. Men ingen kom och på golvet fick jag då inte ligga heller. 

Ja när väl förlossningen var klar går min mamma ut och ringer min pappa och bror och berättar att allt är klart. då kläcker min bror den fina kommentaren "jaha det blev alltså något". Som om det bara var en stor fis jag tryckt på i 9 månader :D
    Och dagen efter märker mamma att hon har ett fint handavtryck på sin arm efter mig. Jag slet väl tag i det första ajg fick tag i under en värk och det lyckades bli hon.  

• mamma10och12

Jag hade en sådan lång förlossning, hade värkar 5 dagar, så jag fick bricanyl så jag skulle få sova. tyvärr avtog de flesta värkarna då, och jag blev helt vansinnig och gick världens powerwalk,och tvingade sambon ut till billiga nisse där jag sprang upp och ner i trappen. värkarna satte igång igen och jag får åka in samma kväll och gnäller till dem att "ni har lurat mig!" med bricanylen.

efter 2 dygn till var det äntligen dags för krystning, och jag ligger med lustgasen och mår himmelskt. skrockar förnöjt till min sambo att jag inte ens känner mina ben, varpå han enligt mig "skvallrar till barnmorskan" och jag ryter
    -men ser det ut som att jag behöver använda benen nu eller???!

och det enda jag tänkte på när jag krystade var att jag var så lycklig för attjag hade både spytt och bajsat innan, haha, var så rädd  för att göra på mig

• Anna J01

Jag tog ut all min ilska på lustgasslangen som inte hjälpte ett skit. Ville verkligen ha sönder den eftersom att den va så jäkla dålig! Barnmorskan försökte fånga den och lite diskret hänga undan den så jag inte kunde slita sönder den men jag skulle absolut kasta den till världens ände. Som tur va så höll allting trots min försök till förstörelse:) 38+0 idag med 2:a barnet så jag kanske kan bidra med något mer snart. Men jag hoppas på en lite mer harmonisk förlossning denna gång.

• isolande

MIn förlossning var helt förjävlig, men jag kom ihåg lite roliga incidenter ändå:

Andades lustgas och fick för mig att jag var på Mount Everest med syrgastuber. Sa till min sambo att:-" kom ihåg att jag ska berätta om det här sen", typ 1000 ggr  

En av BM (hade sammanlagt 5st...) ryckte lustgasen ifrån mig och sa "seså, andas lugnt och fint nu" varpå jag vrålar DU! JAG HAR ANDATS LUGNT OCH FINT I FYRA DYGN NU!!!!!! varpå hon svarar "ja, jo, jag vet att du haft det jobbigt".

Läkaren som la epiduralen såg EXAKT ut som han i Greys Anatomy med brunt och fluffigt hår, kommer inte ihåg vad han heter... min sambo tyckte oxå det så det var ingen lustgashallis Skrattande

När bebisen var ute tyckte jag det luktade lite och sa på en gång - Jaha, så jag sket ner mig oxå?   

Efter förlossningen vägrade moderkakan släppa så jag rullades in på operation. Hade okejat att studenter skulle få vara med i förlossningsbrevet så runt mig som ligger i gynställning står 15 lagom fräsha killar och tjejjer i 25-årsåldern. Brydde mig inte ett skvatt, somnade och njöt av den härliga medicinen jag fått som gjorde mig heeeelt woooozy.

Trots dödsångest efteråt så kan jag idag se tillbaka på det hela med lite humor, så tänk på det ni som ska föda Solig          

• kickan89
    Anna J01 skrev 2011-09-26 11:23:57 följande:
    Jag tog ut all min ilska på lustgasslangen som inte hjälpte ett skit. Ville verkligen ha sönder den eftersom att den va så jäkla dålig! Barnmorskan försökte fånga den och lite diskret hänga undan den så jag inte kunde slita sönder den men jag skulle absolut kasta den till världens ände. Som tur va så höll allting trots min försök till förstörelse:) 38+0 idag med 2:a barnet så jag kanske kan bidra med något mer snart. Men jag hoppas på en lite mer harmonisk förlossning denna gång.

Jag var också arg på lustgasen :P På toppen av varje värk slängde jag iväg masken och skrek istället
  • Isabelle82

21 timmar efter igångsättning sjönk hjärtljuden på fostret kraftigt och det sattes skalpelektrod å det bestämdes att läkaren skulle ta ett blodprov på bebisens huvud.

Vi hade det minsta rummet på hela fl å där trängdes nu min sambo, en fotograf, BM, USK, FLläkaren, BM student och två läkarstudenter. Jag ligger i gynställning och FLläkaren fixar och har sig mellan mina ben. Efter en stund slutar hon, tittar upp å säger "Det här går inte. Det är för mycket hår på bebisens huvud, jag måste ha en kam å kamma bena för att komma åt å ta ett prov".

Kändes lagom absurt...   

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?