Var på bf+6 när jag var så less på att va gravid ( hade varit stillasittande/liggande och gick med kryckor sedan knappt 3 månader tillbaka pga foglossning) var även less på att bara va hemma. Så jag sa till maken att vi åker till ett köpcenter och fördriver tiden. Sagt och gjort bi åkte o knallade i affärer, tag en fika och jag sa att jag minnsan skulle tröstäta en chokladmuffin med grädde ( inte ätit sötsaker sedan årsskiftet detta var den 22 oktober) Den var såå god, tog sedan en vända in på IKEA ett varv på båda våningarna, sedan hem. Sonen blev åksjuk o spydde i mina händer 3 km hemmifrån o inga känningar för min del. Maken tog sonen och jag skurade i bilen o kände några enstaka sammandragningar. Kl 19 ringer det en kille på en bilannons vi hade ute o ville komma o kolla på bilen men hade 2 timmar att åka. Visst det går bra sa maken. Mina sammandragningar kom tätare. efter 1.5 timme kom bilspekulanterna när sonen var lagd. Jag satt o klockade värkar ( som inte gjorde ont) medans jag pratade med kompisen till bilspekulanten medans maken var ute på provkörning med bilen. Från 20-21 gick det från att vara 8-13 min mellan värkarna till att vara 3 min emellan. Killen köpte bilen och när papprena var skrivna och de åkte hemmåt så ringde jag mina föräldrar som skulle ha sonen och sedan förlossningen ( med sonen tog det 2 tim med krystvärkar från jag tyckte det började göra ont). Sonen o hunden hämtades vid 21.30 och vi åkte till förlossningen. Blev skickade upp till spec förlossningen för de hade inget att göra, fick en jätte trevlig bm och en be student. Ctg visade att barnet mådde bra och att jag hade 2-3 min mellan värkarna. Var dock helt oberörd. så efter att de kört en kurva o kollat att jag var 5 cm öppen. Fick jag ta ett bad kl 0.15 ca. Låg där i 1.5 timme, Sedan gick jag runt runt med gå bord i förlossningssalen, låg ner och sedan gick igen. kl 6.30 hade jag ont av värkarna men klarade mig med att andas. Var dock bara öppen 7 cm och bm studenten gav upp hoppet att få förlösa mig innan hon skulle gå hem kl 7. La mig på sida och hade konstant värk och det gjorde riktigt ont hade svårt att koncentrera mig på andningen och makens massage i ryggslutet funkade inte, skrek att jag ville trycka på så maken kallade in personal, både nattpersonalen och dagpersonalen kom in sa att jag inte fick trycka på för de trodde inte jag var fullt öppen, men när de fick av trosor o blöja såg de huvudet. 2 krystvärkar var dottern ute kl 6.54 och bm studenten var den som förlöste mig. Det är vad jag kallar spurt
Dock var det kvar en liten bit av moderkakan och jag hade sprickit lite invändigt så 10.30 fick jag spinal på operation och de skrapade mig och sydde. Åkte hem vid 14-tiden dagen efter. Har mått o mår toppen ända sedan vi åkte från BB, Hade ont i säkert en månad efter sonens födsel för 3 år sedan. Nu blir dottern 3 vecor om ett par dagar.