• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Åh, vad tidigt ni andra fick VUL... Eller snarare vad sent jag fick. Är i v 6+3 idag och har vul 2/5, dvs. ca v. 8+5. Det känns asjobbigt, jag är i någon form av förnekelse fortfarande, tror det mest beror på förra MA (då var det också VUL den 2/5, fast 2011 då). Vet inte hur jag ska våga ta mig dit överhuvudtaget. Det känns som att MA är vanligare vid IVF. Någon som vet?

• hemulen

Maryhe, stor kram! Jag beklagar minuset. Trist att höra att du inte mår så bra. Hoppas du hinner ta dig tid till återhämtning!

pp08, nej fyyy vilket jobbigt besked och jobbig väntan nu. Jag vet precis hur det känns, håller tummar och tår för att pyret hämtar sig till nästa VUL.Stödkram!

Zin, snart är du där {#emotions_dlg.flower}

Ciara, grattis till fint VUL  , fantastisktGlad

• hemulen

Bengalen: Tror jag missadeatt gratulera dig till ruvarstatus. Grattis ! Jag fick också som små sjöar som rann ut av Lutinus, jag visste inte att det skulle vara dåligt?! Vagiorerna är ju inte mycket bättre de med allt kladd, liksom pest eller kolera

Tjorven, fantasktiskt! Grattis till fint VUL Hjärta.

• hemulen

PP, sa de hur stort embryot var? Vilken vecka det skulle motsvara? Jag hade en läkare (förra grav) som i v7 vid VUL sa att de kunde vara lite mindre än förväntat vid IVF, som att tillväxten kom igång senare... Jag fattade inte varför, men han sa det kanske för att lugna mig, eftersom mitt var mindre än väntat och ingen hjärtaktivitet kunde ses. Jag fick vänta 2v på nytt VUL och då hade embryot krympt, alltså missed abortion (MA) och jag fick välja att avsluta med mediciner eller vänta på mensen som skulle kunna dröja flera veckor...

Progesteronet gör för vissa att mensen uteblir men vid MA kan moderkakan fortsätta producera gravhormon och mensen uteblir pga det.  Jag skulle inte sluta med progesteronet än om jag var du, hoppet finns ju kvar! Hoppas så att ditt embryo är ett sånt som bara är lite sen i starten! Håller tummar och tår. Stor kram {#emotions_dlg.flower}!

Och grattis Zin, Slemmis, Hitcher och alla andra ruvare (om jag missat någon, ni får uppdatera listan )

Tuva, håller tummarna för att allt gåt bra idag.

• hemulen

Heja Tuva, det kan ju verkligen vara gludägget!! Själv har jag fått ut 14 ägg ena gången och 12 ägg andra gången, med 4 resp 6 befruktade, och ingen bebis än (men hoppas på den i magen, som var sista i frysen). Som vi alla vet, det är inte kvantitet utan kvalitet som räknas! Kram Hjärta!

Slemmis, jag tjuvtestade dagen innan BIM, dvs rd12, då var det väldigt väldigt svagt positivt. Rd13 var det synligt även för andra

• hemulen

Wow Hitcher, grattis till plus!!! Håller tummarna nu att det går vägen!

Vi4, mina tankar är hos dig och allt du fått genomlida. Tuva, tankarna är även hos dig, fy fasen för oengagerad sjukvårdspersonal! Urk Kräks. Kram till er Hjärta

• hemulen

Nej, pp08, gråter å dina vägnar Gråter. Jag beklagar så! Stor kram!

Tuva, sista när jag gjorde ICSI så odlade de embryona i en ny inkubator som har en kamera som fotar dem regelbundet, ca varje timme tror jag. Labchefen sa att de hade gett dem en helt ny respekt för de embryon som inte så helt "perfekta" ut. Det var många av embryona som de tidigare inte knappt trodde på vid dag2 som återhämtade sig och blev fina blastisar och ledde till graviditet i lika stor utsträckning.

Visst är det kul om de säger att ett embryo är fint, men jag tror de aktar sig för det för att inte inge någon form av ökat hopp. De vet nog att i slutändan behöver det inte betyda = graviditet. Jag får känslan av att de alltid försöker vara så neutrala det bara går...

Lycka till idag! Kram

• hemulen

Okej då Tänkte vänta tills jag sett ett hjärta picka på VUL, men just nu känns det som att allt är ok så jag kanske vågar då.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i maj/juni, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Vi 4, 40 år, IVF nr 1 på Carlanderska gbg blev mf, IVF nr 2 är planerat i maj på CvL.
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3-  FET 3/4 TD 17/4

***SÄNGHALMSLIGAN***
    ***SPRAYAR***
    ***SPRUTAR***
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3, ÄP v 18

***ÄP/ET/FET***
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, nu IVF/japanen på CFC. ÄP 13/4, ET 16/4, testdag 30/4
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket på CFC med immunterapi à la Dr D, ET 22/4
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 2:a försöket i Falun, TD 11/5.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI  försök 2, TD 5/5

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11), väntar på VUL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg  
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• hemulen

Grattis Tuva till ruvarstatus! Nu ska det gå vägen!

pp08, tusen kramar till dig med allt det jobbiga nu Hjärta. F-n också att det ska behöva vara så svårt.

• hemulen

Neeej, mamman! Fy vad ledsamt, jag hatar det där att gå och tro att man är gravid och sen är det bara lur alltihop!! Stor tröstkram Hjärta! Ta hand om dig och er!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?