• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed skrev 2012-03-19 21:17:15 följande:
    När ni säger ostimulerat FET så vet jag inte vad ni menar?
    För jag får efterbehandling efter FET även om jag inte stimuleras innan. 

På RPC i Uppsala görs ingen som helst för- eller efterbehandling vid ostimulerat FET. Det är liksom kom och gå som du är, ett embryo rikare 
    Skytten skrev 2012-03-20 06:57:41 följande:
    Glad guuuuuubbe! Där satt den. Sen äl alltså. Och det här förklarar ju mina äl-pms-tårar igår. 
    Nu är frågan - ska jag ställan in gyn eller åka dit och få det kollat ändå? Kanske ska passa på....?
    Tack för allas omtanke! Jösses vilken pärs.  

Grattis Skytten! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge Flört (Ett synnerligen dåligt ordspråk i detta forum) . När blir FET?
  • hemulen

Skytten, om du har några billiga stickor kan du ju kolla lite hur länge LH-höjningen sitter kvar?! Det kan ju vara skönt för framtiden att veta att man brukar kunna fånga den under t.ex. två morgnar. Själv tycker jag det är skönt att veta hur det brukar vara, då jag blir orolig för att ägget redan släppt Kram

• hemulen

Uppdaterar!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, planerad IVF-start på CFC i början på mars.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- väntar på FET
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 7 ICSI, Kanske April
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket troligen i april, CFC.
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, neg.
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland, 1 IVF försök, mens RD 14.
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3 i mars 2012

***SÄNGHALMSLIGAN***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) Sprutstart 12/3

***ÄP/ET/FET*** 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Hemulen, 38 år, 2 IVFer, 4 FET. IVF 1 pos, MA v10.  Testdag 4/4. 

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• hemulen

Men åh, det blev lite fel på Inanna i uppdateringen ovan, missade en radbrytning. Jag blir galen på listan, alltid när jag ska kopiera och klistra in så försvinner alla radbrytningar, så nu har jag lagt in dem för hand (därav felet). Nu blir det samma sak om jag ska försöka rätta till Innanna. Kan någon vänlig själ som enkelt kan klippa och klistra kanske fixa till det?

• hemulen

Men herregud MissBoring, fy f-n vad jag blir förbannad av denna åldersdiskriminering! Som om man inte redan är medveten om att man inte är 25 längre... Måste de kasta det i ansiktet på en?! Demon Vart går ni? Jag ska gå dit och slå dem på käften, jag menar tala dem till rättaSkrikandes. Nej, hoppas du kan hitta något annat ställe som värnar lite mer om sina kunder/patienter. Låt dem inte slå ner dig, visst fertiliteten avtar, ja, men det finns stora individuella skillnader och det verkar de ju inte vare sig vilja veta eller bry sig om.Kräks. Och det är ju liksom lite därför man söker hjälp i våran ålder... Det är verkligen inte alla som är i  "skaffa barn tillstånd" i livet då fertiliteten är som bäst. SÅ, slutmorrat Flört

• hemulen

Oj tjejer, vad mycket det händer här bara man är borta någon dag.

Skytten, jättegrattis till ruvning! Vilken dramatik! Hoppas det blir en uthållig, slitstark liten bebbe av det nu Försök att njuta!

Mamma, grattis till lyckat äggplock och till tre fina befruktade embryon. Hoppas de gosar till sig ordentligt nu i skåpet.

pp08, stort grattis till plussSolig,håller tummarna för en lyckad fortsättning.

Zin, grattis till att vara igång igen. Underbart, nu ska här plussas Glad.

Själv har jag varit på spa idag, legat i en stol och slappat, badat lite, druckit gott te, ätit frukt och fått lite huvud och ansiktsmassage. Hoppas embryot gillade det        

• hemulen

Skytten, jag är ingen expert på lutinus men progesteronet orsakar en temphöjning (det är därför man har högre temp efter äl då gulekroppen bildar progesteron). Mag- och ryggmolning kan också bero på lutinus. Men det vitigasta av allt: Det kan ju vara gravidsymtom Hoppas, hoppas. Heja!

Maryhe, kul att du ska bli ruvare snart.  

• hemulen

Åh, Skytten hoppas så att dina symtom är gravsymtom. Jag tror det Solig. Vilken RD är du på och när tänker du testa?

Sunseed, gah jag blir galen på de svenska läkarna. Finns det någon som är helt riktigt funtad? De verkar inte riktigt fatta vilket klientel de har att tampas med... Bra att du skrev en anmälan och att det funkade som avreagering.

• hemulen

hitcher, jag var i samma läge som du för en dryg vecka sedan. Skulle göra FET på måndagen och hade rejäl förkylning med feber lördag-söndag, på måndagen var jag feberfri (lite subfebril). Efter att ha fått råd från alla kunniga kvinnor här inne (och från en annan tråd) som sa att de hade hört att tom kan vara bra för immunförsvaret att ha något annat att jobba med än att attackera ett eventuell embryo, så bestämde vi oss för att göra ett försök ändå. Jag ringde också och frågade på RPC, de sa att det var ok så länge man inte hade feber.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?