• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Wow, Tjorven och Ciara! Stort grattis till plussen. Och Tjorven, vad underbart att det funkade på hemmaförsök, helt fantastiskt!

Här kommer ännu ett Plus  *viskar*, för det känns som man måste göra det i den här svängen. Igår hade jag BIM och grymt mycket "mensvärk", testade svagt positivt. Imorse var det ett starkare plus. Känns helt otroligt och lite ångestframkallande. Hoppas pyret vill stanna, som så många känner till så klart man blir orolig efter tidigare MF.

• hemulen

Tack alla fina. Myran och alla andra som kämpar, heja! Som någon annan sa, det är läge nu att surfa med på plusvågorna Flört. Nu när det dessutom är vår och snart blir sommar så blir det ju statisktiskt sett lättare att plussa. Klinikerna som är så måna om sin statistik borde verkligen hålla öppet hela sommaren och istället ha stängt i mörkaste vintern (fast helst så klart öppet 24-7 )

Skytten, det känns ju inte som läge att sluta med lutinus åtminstone innan du testat o/e fått mens. Jag gjorde som Enya, tog proggisarna i rumpan på rekommendation av sköterskan på RPC. Tycker också du ska fråga om man kan göra det med Lutinus och annars få ett recept på "vanliga" vagitorer. Låter inte skönt som du har det nu . Jag plussade väldigt, väldigt svagt på RD 10 med tredagars.

• hemulen

Maryhe, håller tummarna för FET imorgon!

Underverket, jag gick på akupunktur i februari. Första månaden gick jag 2 ggr/vecka, därefter en gång/vecka. I januari/februari hade jag tappat hoppet om att det hade någon effeekt så då gick jag bara samma dag som FET/ET. Nu när jag fick plus hade jag inte gått alls på en månad Den här gången började jag också med 1/3 barnalbyl samma dag som äl och jag hade en dunderförkylning i kroppen vid FET. Det känns som att förkylningen kan ha varit bra faktiskt . D-vit började jag med i januari. Annars gjorde jag som förut; folsyra och glandin.

• hemulen

Grattis Maryhe,vad skönt att det klarade sig. Hoppas du får ett fint plus nu!

Skytten, hur går det? Har du testat?

• hemulen

Grattis mamman till plusset! Själv är jag i fjällen och har officiell testdag idag. Plus, men inte starkt. Visst borde det vara det vid det här laget? Känns inte lovande V 5+1 idag.

• hemulen

Miss B , jag säger som de andra. Du behöver alls inte be om ursäkt. Ibland känns allt för jävligt och då får man spy av sig lite , det är bla det vi har varandra till här . Hur blev det för dig då testet blev svagare, när började du blöda? Fjällsippan, gick din grav vägen då du testade svagare på testdagen? Jag är sjukt orolig och förpestar min omgivning med sur- och grinighet.

• hemulen

Nej Skytten, vad tråkigt med dagens test. Hoppas att det bara beror på att du är låghormonare så att ett senare test visar positivt. Glad påsk på er alla kämpare.

• hemulen

Vilka fjäll är du i? Jag är i Jämtlandsfjällen och har ett test i väskan som jag inte behöver... Jag fattar att det måste vara skönt att ha kommit till freds med ditt/ert beslut. Kram.

• hemulen

Åh Inanna, tänk att du kommit så långt Hjärta, det är fantastiskt roligt!

Skytten, kram på dig, jag kommer också att sakna dig. Hoppas på att det ligger ett till litet spontanmirakel och väntar på er bakom hörnet   

• hemulen

Heja Bengalen! Grattis till äp ohoppas verkligen att de gosar till sig över helgen. Nu ska det bli ET!

Heja Zin, sju blåsor låter toppen. Guldägget kommer att finnas där!

Pp08, hcg och lh hör till samma familj av hormoner och ser kemiskt väldigt lika ut, därför kan hcg reagera med det som finns i LH testen. Grav testen regerar på en sidokedja i hcg som inte finns i LH. .. Vad surrigt jag skrev, hoppas du fattar

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?