• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Heja, heja Sunseed! Ruva och mys, du är faktiskt gravid just nu!

Victoria, lycka till med kommande försök. Som sagt tredje gången gillt!  

InannaLi, vad fantastiskt härligt att du kommit så långt som till RUL och att allt ser bra ut. Jag har gått en del pass på specMVC och där gjordes det många UL på minskade fosterrörelser, de flesta dock från v34. Jag har inte riktigt följt allt ni skrivit om UL, men jag tror som Tuvalina om du uttrycker din oro för att det känns som h*n sparkar mindre så får du komma dit. I alla fall från den vecka som man anser sig kunna rädda en ev. prematur och det varierar väl i landet. I Uppsala är det v21 och jag tror de är tidigast i landet. Stockholm och Göteborg håller på att flytta ner sina gränser (tror de har v23 el 24, någon som vet?) efter att de sett att det går ganska bra för prematurisarna i Uppsala. Klart du ska få komma på UL, inget blir bättre av att man ska behöva gå och oroa sig!
    Hoppas du får snitt också. Jag blev snittad (dock urakut) och var snabbt på benen och relativt pigg efter det.    

• hemulen

Neeeej Sundseed, fy vad ledsamt! Känner med dig! STOR kram!

Myran, har du tagit sprutan? Heja, heja!

Victoria, mensen efter min förra misslyckade IVF kom en vecka tidigare, jag har annars 35 dagars cykler.

Tuvalina, det skrivs ju så mycket här att man knappt hinner medGlad, hade tänkt kommentera om det vi skrev om UL. Jag har verkligen inte missat din historia utan tänker på den titt som tätt. Livet är sååå grymt och orättvist! Du är stark som orkar kämpa för saken och jag håller definitivt med. Inför fler UL till ALLA. Kram kram

Själv väntar jag på äl idag eller imorgon. Vi ska göra vårt sista FET, har två i frysen som vi ska sätta in båda två om de överlever. Kan bli två, kan bli noll...  

• hemulen
    Fjällsippan skrev 2012-03-15 13:04:57 följande:
    Åh nej, Sunseed! Usch, vad ledsamt. Det var efter ett svagt plus (svagare än ditt), och minus några dagar senare som jag fick ordinerat Prednisolon/Fragmin av Urban/Staffan. Nu vet jag ju att du planerar att självordinera, vilket jag som sagt tycker är helt ok! Men det är ju skönt om du kan få stöd av dem också (samt Fragmin). Tankar och kramar i massor!
    Fjällsippan, sa de något mer? Menade de att en biokemisk graviditet skulle vara anledning nog för att medicinera med fragmin/prednisolon? Eller har du någon mer anledning till det? Jag hade en sådan graviditet förra gången (och ett tidigare MA) och ska göra nytt FET nu på måndag. Blir stressad nu, tänker att jag också kanske borde... Å andra sidan har jag fött ett barn en gång och lever lite i tron att det borde gå utan tillägg av medicin. Vad vet jag?!
  • hemulen

Synd att man inte tillhör normalbefolkingen, längre cykel= lättare bli gravid.... har inte sett röken av det sambandet trots mina 35 dagar.

Munkpeppar ska ju kunna stabilisera hormonerna genom att påverka hypofysen så menscykeln blir längre om den är för kort (och tvärtom)

• hemulen

Skytten, svårt att säga med äl-omslaget. Brukar du ha omslag väldigt kort tid? Mina brukar hålla i sig ca 1,5-2 dygn. Mitt omslage kommer aldrig på morgonkisset, utan på nästa dvs kring lunch. Testade mig fram till det då jag läste på RFSLs stickor att det är stöst stegring mellan kl 10-20. Det har dock inte RPC kunnat bekräfta då jag frågat dem. Blir inte klok på det här med omslag. För mig innebär det nu att alla behandlingar kommer en dag tidigare jämfört med förut då jag bara testade på morgonen. En hel dag! Det borde ju spela någon liten roll tycker man...

• hemulen

Skytten, det behöver inte ha släppt än. Nivåerna pendlar ju dagarna innan och lite beroende på när man testar kan det vara starkt (fast inte positivt) och nästa gång svagare.  Så är det ofta för mig att jag harett starkt streck och tror att det är på G och nästa dag är det svagare för att komma igen ytterligare en dag senare och bli positivt. Kommer ditt äggvitesekret efter äl? Mitt kommer alltid ca två-tre dagar innan.

Brukar du alltiod fånga äl på morgonen? I så fall är det osannolikt att du just den här gången inte skulle göra det.

Håller tummarna för att det inte släppt ännu. Verkar bra att ringa gyn imorgon! Kram!

Själv är jag nervös, imorogn kan jag bli ruvare till två embryon (de sista i frysen) eller inget...

• hemulen

Tjorven, ja man kan verkligen behöva någon att prata med och det är ju viktigt att personkemin stämmer. Jag gick till en kvinna i höstas som gick KBT utbildning men hon var helknepig, man kanske ska säga omogen (trots att hon hade åldern inne). Det kändes som at thon mest satt och fascinerades över saker i min historia och försökte sätta sig in i hur det kunde kännas. I "Skaffa-barn-frågan" kom vi fram till att "det är som det är" och det går inte att göra något åt det.... Det var ju det jag ville! Ändra mitt tankemönster. Hon ville att jag skulle förlika mig med att det kanske inte blir fler barn, men jag har inte kommit dit än så jag ville inte det. Som sagt, vi borde avslutat kontakten redan efter de två introsamtalen.

Skytten, se till att få ett vul så slipper du gå i osäkerhet! Hoppas så att ägget inte släppt. Usch, vad jag känner med dig och hatar äl-stickor och jakten på glad gubbe... Kram

Själv har jag lätt feber idag. Suck! Har varit förkyld ett par dagar och tänkte att nog vänder nu, ingen feber i morse men nu, strax under 38 (som egentligen inte räknas som feber). Det är försent att avblåsa upptiningen, de vill inteatt man gör om man har feber. Det känns surt, de två sista i frysen... Man vill ju att allt ska vara optimalt. Fast å andra sidan kan vi hoppas att de trivs bra i min annars "kalla" livmoder (enligt TCM) och att immunförsvaret har fullt upp med annat än att stöta bort embryon

• hemulen

Åh, linköping vad spännande! Håller tummar och tår för att en mirakelbebis

Tack för alla lyckönskningar. Nu är jag ruvare till en jättefin 8-cellig eskimå. Såg ut som den aldrig hade varit fryst enligt embryologen. Det andra embryot klarade sig inte. Är dock nöjd med ett toppenfint och dessutom nöjd med att vi försökte få två så att vi inte nästa gång skulle behöva mötas av att det inte blev insättning för att det enda embryot inte överlevde. Nu ska ruvas (och pluggas.... tenta på fredag).

• hemulen

Tack för tumhållning! Mamman0301, heja på snart blir det äp och ruvning för dig med

Kattenizze och fjällsippa, hur tätt är tätt i er fall? Sunseed, med tanke på ditt lilla plus så känns det kanske som att  kroppen är inne i ett "flow", jag skulle också kört på FET. Jag tror inte att två månader spelar stor roll och skönt få vila lite efter hormonboostning!

• hemulen
    Zinfandel skrev 2012-03-19 20:29:36 följande:
    Grattis Hemulen! Hälsningar från Alperna och underbar skidåkning, mycket god mat och livsnjuteri ;)

Gilla, gilla!! Hoppas du får dig lite sol. Här har det typ snöstormat idag
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?