• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08: förstår din oro men det låter väldigt bra och det finns som sagt inget facit. Håller tummarna och det är klart att det ska gå bra! Man måste tro på det. När ska du testa?

Fahlvik: Håller med dig. Det är så olika och jag heller inte mått illa förrän v 5.  Härligt att det närmar sig VUL och illamående ska vara bra har jag hört .

• sushikatten
    Skruttefia skrev 2010-12-12 09:17:49 följande:
    Fortfarande iInga spottings, men testade minus i morse Gråter
    Vi kommer inte göra fler IVF. men fortsätta i hemmaverkstan

Nu håller jag tummarna för Eviglängtan och turlid Solig
    Beklagar verkligen och det är skit att det ska vara så svårt!  Har varit inne och läst tråden men inte orkat kommentera efter min förra minus. samla kraft och sörj. Det finns alltid möjlighet med hemmaverkstan. En arbetskamrat fyllda 44 blev plöstigt gravid efter många års försök. Vi kommer nu också att försöka för en sista gång och sen blir det hemma om inget händer.

Styrkekramar!
  • sushikatten

Evigalängtan: ja det är lika hemskt varje gång när den förbaskad minus visar sig på stickan. Man blir liksom tom i sinnet. Det är som en mardröm. Jätte ledsen och det finns verkligen inga ord. Samla kraft och ta igen dig här nu i jul.

Vi verkar i alla fall vara en hel hög som ska försöka igen efter jul. Vi får hoppas att turen vänder i den här tråden efter jul. Tänker på er alla!

• sushikatten

Håller med det där med lönen! Funderade ett tag på att byta jobb för högre lön men står faktiskt över. Det är inte alltid värt besväret.

Är inne och kollar forumet men lägger inte in så många kommentarer.

Turlid: Håller tummarna!

hälsar till ER alla starka där ute!

• sushikatten
    turlid70 skrev 2010-12-23 10:07:24 följande:
    Tjuvtestade imorse i allaffall, men fick tyvärr minusRynkar på näsan. Kan vara för tidigt, men har inte så stor hopp faktiskt. Mensen är fortfarande borta, men tycker att jag känner lite mensvärk.
    Alltid skit jobbigt med neg och mens. Ta dig tid och ladda om. Som många andra sagt här nu vi får satsa på 2011.
  • sushikatten

Fjälsippan: Ja skönt att börja snart. Du sade att du får bästa resultat med puregon, Vad har du testat mer? Jag har också kört puregon men byter nu till menopur som jag inte har någon erfarenhet av. Kör också långa metoden för första gången och började spraya för några dagar sen. Vilka konstiga biverkningar man fått. Övar för fullt hemma i mellanåt också;)

Ja hemma försök får det bli om inte det går denna gången! Som några av er sagt att det känns i plånboken och min man tycker att det är som kasta pengarna i sjön. Han ser allt som blir lidande på grund av alla ivf.

Ja 2011 måste bli bätte om man ska orka med det här. Ja som sagt byter nu medicinering och hoppas på att få kanske något till frysen. tydligen så ska menopur ger färre ägg men bättre kvalité. Är det någon här som har erfarenhet?

Fahlvik: hur har det gått?

• sushikatten
    Fahlvik skrev 2011-01-04 12:48:28 följande:
    Menar du KUB? Det är först nu på fredag men jag återkommer oavsett resultat.

Började jobba igår och var illamående hela dagen, hade starka kväljningar så fort jag kom innanför dörren hemma och fick springa till köket och ta en seg rågsmörgås och det hjälpte. Småäter hela tiden men det hjälper inte alltid. Är ändå glad för att jag inte kräkts någon gång än även om det känts nära när kväljningarna sätter igång...
    Idag går det mycket bättre (trots jobb ;o)
    Ja, nu är vi inne i vecka 12 och det känns helt otroligt att man kommit så långt! Kollar lite på vagnar men har inte hittat den perfekta än men det finns ju gott om tid.
    Må gott!
    Underbart med illamående! Bara längtar dit1 Härligt att kommit till vecka 12. Jag blandade nog ihop dig med någon annan. Men alltid lika roligt med goda nyheter och v 12 är absolut det.
  • sushikatten
    turlid70 skrev 2011-01-05 13:41:40 följande:
    Tack tack, jag är jätte glad jag också för att min ÄL kommer som det ska, varken tidigt eller sent, precis mitt i min menscykel.

Hemmaförsök blev det av igår kväll också, he-he, fick knappt något liv i gubben, men det gick till slut och nu när han sett glada gubben i morse så är han på hugget igen.
    härligt med Äl och glada gubbar;))))
  • sushikatten
    underverket 06 skrev 2011-01-06 22:35:11 följande:
    Sushikatten: Jag har bara haft menopur o 3 IVF har jag gjort. Första IVF fick jag ut 8 ägg men bara 1 befruktat. Vi gjorde hälften ICIS, heter det väl= microinjektion o hälften vanlig befruktning. Andra IVF tror jag det var 13 eller 14 ägg o 6 befruktades, ett sattes in o 2 till frysen. Microinjektion på alla. Av det insatta blev vår idag 2- åriga son till. Tredje IVF som var ett syskonförsök bara 6 ägg o bara 1 befruktat o det blev minus. Hade maxdos de två sista IVF:n. Nu blir det nytt försök i feb med menopur, men då den korta metoden. Den gången sonen blev till fick jag ju ut många bra ägg med menopur. Nu är jag ju 3 år äldre o sista IVF gav inte bra ägg, men läkaren trodde att det var en tillfälligehet o att vid nästa IVF kommer jag ha bra chanser att lyckas. Så lycka till med menopur. Har hört att menopur ska vara speciellt bra för oss lite äldre, över 40. Hur gammal är du?
    Ja hoppas på att menopur ska ge bättre kvalité. Jag har också som du fått många ägg första gången och sen har det blivit mindre och mindre. Jag önskade byta protokoll bara för att prova något annat. Jag fyllde nu 42 i dec. Vi gör nu sista försöket för det känns inte meningslöst att göra mer. Jag tror inte det i alla fall. Jag ska prata med kliniken efteråt. Jag får hoppas att det blir någon till frysen.
    Jag har nu sprayat 8 dagar  och på tisdag ska jag besöka kliniken och då tror jag väl att jag ska börja med sprutorna. Jag kommer att köra 375 det är väl högsta dosen?
    Vi får hoppas på 2011 och går det inte med ivf får det blir massor av praktik hemma.
  • sushikatten

Fahlvik: Vilka underbara nyheter. Jag förstår lyckean.

Innana68: Det klart att det kan funka hemma! Självklart är chanserna mindre men varför inte?

Evigalängtan: Jag kör inte hellre någon akupuntur och örtermediciner. Började med aku men kände ok det var skönt men inte mer. Därför lade jag ner det.

Underverket: Jag går på Calanderska i GBG och är jätte nöjd. Jaha jag trodde att 375 var fullt. Ska iväg nästa vecka på sprutskola.

Turlid: Du måste be arbetsgivaren att betala räkningen och det är de som gör förmånsbeskattningen. Vi har gjort en gång med min mans företag var inte så jätte pigga på att göra det. Min kommun vägrade helt. Det finns en heldel att läsa i forumet under ekonomi.

snösport: sist fick vi inga till frysen och fick ut 7 stycken. Jag tycker bara att det blir betydligt billigare och man slipper gå igenom hela processen. Det är inte alls säkert att det blir så många som sist men jag försöker alltid se positivt. Min bästa kompis fick endast två ägg sist och nu väntar hon en liten tjej. som många andra säger det behövs bara ett guld ägg.

Ja vi får hoppas att det här är året.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?