underverket 06 skrev 2011-01-06 22:35:11 följande:
Sushikatten: Jag har bara haft menopur o 3 IVF har jag gjort. Första IVF fick jag ut 8 ägg men bara 1 befruktat. Vi gjorde hälften ICIS, heter det väl= microinjektion o hälften vanlig befruktning. Andra IVF tror jag det var 13 eller 14 ägg o 6 befruktades, ett sattes in o 2 till frysen. Microinjektion på alla. Av det insatta blev vår idag 2- åriga son till. Tredje IVF som var ett syskonförsök bara 6 ägg o bara 1 befruktat o det blev minus. Hade maxdos de två sista IVF:n. Nu blir det nytt försök i feb med menopur, men då den korta metoden. Den gången sonen blev till fick jag ju ut många bra ägg med menopur. Nu är jag ju 3 år äldre o sista IVF gav inte bra ägg, men läkaren trodde att det var en tillfälligehet o att vid nästa IVF kommer jag ha bra chanser att lyckas. Så lycka till med menopur. Har hört att menopur ska vara speciellt bra för oss lite äldre, över 40. Hur gammal är du?
Ja hoppas på att menopur ska ge bättre kvalité. Jag har också som du fått många ägg första gången och sen har det blivit mindre och mindre. Jag önskade byta protokoll bara för att prova något annat. Jag fyllde nu 42 i dec. Vi gör nu sista försöket för det känns inte meningslöst att göra mer. Jag tror inte det i alla fall. Jag ska prata med kliniken efteråt. Jag får hoppas att det blir någon till frysen.
Jag har nu sprayat 8 dagar och på tisdag ska jag besöka kliniken och då tror jag väl att jag ska börja med sprutorna. Jag kommer att köra 375 det är väl högsta dosen?
Vi får hoppas på 2011 och går det inte med ivf får det blir massor av praktik hemma.