• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-01-30 10:40:44 följande:
    pp08 - Grattis till bra resultat!

No Ka Oi - Hoppas du mår bättre idag! Lycka till med ÄP på tisdag!

sushikatten och Zinfandel - Hoppas era embryon växer till sig för varje dag och mår bra!

Ja vi får hålla tummarna att våra goda små krabater klarar sig! Hoppas och hoppas!

Pp08: välkommen in i Ruvarresan som är en prövning, men så spännande. Det finns ingen tid då man inte kan tänka på annat än ruvningen. Vilken resa man gör!

Na Ka oi: ja vi får hålla allt det går så det går bra på tisdag och framöver.

Zinfandel? hur mår du? Du verkar cool med ruvandet.

Nu måste jag ut och njuta av det fina vädret. Ha det så länge!

• sushikatten

Mary73: Förstår absolut din oro och har också funderat på hur det kan vänta så länge men tydligen så är det viktigast när  man får utslag.

Innana68: Härlgt att det äntligen blir FET. Ja har varit på ivf kliniken innan och gjorde faktiskt ett FET på en lördag. Det var riktigt skönt att komma dit , det var så lugnt och skönt. Inga människor och bara vi och läkaren.  Snart är det din tur också:)

Angående att vara lugn! Jag tror att de flest av oss tänker väl hela tiden på den här processen mer eller mindre. Vissa dagar försöker man vara lugn och andra är man som ett nervrak. Idag är det en som negativt dag för mig och jag som hoppades att det kanske skulle vara  våran tur denna gång. Imorse vaknade och kände att näää det blir inte nu. Jag vet att det kan ändra sig imorgon men guuuudddd vad jobbigt allt det här är. Varför kan inte alla dagar vara bra dagar ? Ja vet! Näää nu ska jag fika och dricka lite kaffe för det kan jag i alla fall låta bli. Barnmorskan sa om man dricker lagom så är det ingen fara.

Hej så länge! Mannen kom och är alltid hungrig!

• sushikatten

Snösport: Härligt att du har kommit igång. Alltid skönt att sätta igång. Ja det där med träning och tänka på vad andra har för bakgrund är mycket intressant. Du får nog vara lite lugnare med spinning sen när du ruvar. Eller hur brukar du göra? Själv vågar jag inte spinna och tar faktiskt väldigt lugnt med träning. Var nere på gymmet i söndags och körde lite grann. Tyvärr har man ju svårt att ta det lugnt så jag avvaktar några dagar till här och får se. Jag vet att det inte behöver vara farligt men min kompis barnmorska tycker att man absolut ska ta det lugnt under den här tiden. Min har inte sagt så mycket.

innana68: Ja nu är det 68 tur! Låter ju utmärkt.  skönt att vi är så många här ni i fas. Kul att följas åt.

Zinfandel: Vilken härlig inställning du har. En annan skulle behöva lite grann av det positiva. Försöker faktiskt njuta mer och mer. Tänk om man kunde gå med magen i vädret hela sommar. Inte behöva tänka på beach 11 inte för att jag är så himla seriös med det;)

Mary 73: Hur går det för dig med slemhinnan? Har den blivit tjockare? Håller tummarna att den ska växa till sig nu på slutet.

Mammagås: Spännande med alternativa behandlingar. Körde själv akupuntur och det kändes riktigt skönt.

Nu håller vi att tummarna så det blir vinter bebisar 11.

• sushikatten

Hej Alla!
    Vad ni har skrivit när jag varit borta hä i tre dagar och vad grejer som händer. Kul att så många är på gång.

NA Ka Oi: Vilken skörd! Underbart med att få sätta in en blastis. håller tummarna tills på söndag.

Fjälsippa: 6 ägg är inte dåligt oc h  det är faktiskt kvaliten som räkmas. håller tummarna för dig.

Turlid: Näää att ÄL ska krångla så att allt blir så besvärligt. Då blir det väl ingen insättning denna månaden. Ja  då får man öva hemma istället;))))

Innana68: Vad duktig du är med att låta bli kaffe! Jag klarar bara inte av det. Barnmorskan på min klinik tyckte absolut att det var bättre att jag fortsatt med kaffe än slutade tvärt. Hon sa att det inte är bra att chocka kroppen men jag vet att det ökar missfallsrisken och det vill jag absolut inte. Jag älskar starkt kaffe men försöker inte dricka så mycket. Ska nog tänka mig för lite extra nu. Minska ner på det rejält i alla fall. Max två koppar om dagen. Älskar latte!Och nu är det som värst suget på kaffe.

Håller tummarna för FET imorgon och du ska se att det går bra. Vet du vem som ska sätta in den/dem? Jag gick på ivf kliniken innan nämligen. Alla är ju för sig jätte bra där så det spelar ingen roll. Jag glömmer nästan varje gång att jag inte får kissa och då slänger jag i mig massor av vatten och det har gått bra hittiolls. Vad spännande, håller allt det går attt hålla.

Mary 73: Förstår att du är nervös men vad häftigt att du också är igång här nu. Håller allt för dig med.

Själv går jag in RUV dag 8 och känner inget speciellt förutom ömma bröst och att jag sover lite sämre. Försöker vara positiv så vi får se. Tänker inte testa än. Hade tänkt testa i helgen men hoppar över och gör det nästa vecka.

Ha det lså länge ALLA! Och förlåt mig om jag glömde kommentera någon för mitt minne är inte som den borde. Massor av kramar till Er !

• sushikatten

Innana68: känner igen mig så mycket i din berättelse och vill inte heller vara negativ. Vi har inte heller några barn sen innan och är nu inne på femte försöket och gjort även 2 FET med blastisar och inte tagit sig och då blir man inte alltid så postitv. Mycket funderingar om man ska orka fortsätta eller inte. Mannen tycker att det är nog denna gången men jag är inte alltid säker. Vi får se hur det blir denna gången och hoppas på det bästa. TD nästa vecka.

Sunseed: välkommen hit och vi har massor av erfarenhet och delar gärna med oss. Det finns massor av hopp! Bra att ni har satt igång. Nu väntas bara klimakteriet! Hurrra;)

Zinfandel: hur går det för dig med ruvningen? Snart testdag!

Turlid: Mys hela helgen;)

• sushikatten

Ja håller fullständigt med och tycker att det är skam att Sverige har sådana regler om landstingsfinansierad vård. Enligt WHO så räknas faktiskt Infertelitet som en sjukdom. Blir jätte arg bara jäag tänker på det. samma sak när man blir mot arbetad när man skulle söka bruttolöneavdrag från kommunen för att få ner kostnaden för ivf;n, Fick det en gång från min mans företag men det ville bara göra en gång. Sparade nog 8000 tusen den gången. Så tjejer har ni sökt bidraget? Kolla under forumet ekonomi och bruttolöneavdrag i så fall. Kanske har ni möjlighet att få det. Nääää nu måste gå och laga mat.
    Vill bara säga har blivit FL addict för har precis laddat ner en FL app till mobilen så nu är jag förhoppningsvis med hela tiden. Ska bara komma ihåg passworden

• sushikatten

Grattis till ruvning tjejer ! Hur menar ni att det går att förbättra äggkvalité, Tar gärna några tips. jag trodde att man födds med de ägg man har och så blir de sämre och sämre ju äldre man blir. Det låter ju och för sig om man tänker efter att det klart att det skulle gå att förbättra för det kan man göra med hud o mycket annat. Nu håller jag verkligen tummarna att det inte ska behövas fler behandlingar.

Själv har jag lugnt ner mig från den hemska morgonen då jag såg allt svart och börja se lite ljusare igen. Igen mens och det kanske var bara vanliga molningar. Ja några dagar till återstår.

• sushikatten
    Inanna Li skrev 2011-02-06 08:22:19 följande:
    Jag har också alltid trott att man inte kan förbättra sin äggkvalité. Man kan ju försämra den med rökning, alkohol etc. Antalet ägg kan man givetvis inte göra något åt men tydligen kan det här preparatet DHEA ge förbättrad äggkvalité hos kvinnor med dåligt och t o m omätbart AMH-värde.

Hoppas dina sista ruvardagar leder till plus nu!
    Hej inanna68: Ja har hört talas om DHEA och ska börja läsa mig in på det! Har du tagit det själv? Skulle du inte kunna inboxa mig lite info. Skulle vara väldigt tacksam. Ja nu får vi se posititvt att du har fått ett fint embryo tillbaks men förstår att du blev jätte besviken. Det blir liksom mer press på en att lyckas och självklart skulle det vara bättre att ha en som reserv i frysen. Kanske skullle det inte blivit något av den och jobbigt att behöva ruva utan chans till resultat. det finns säkert en anledning. Nu h¨åller vi allt vi kan att den du ruvar utvecklas väl.
  • sushikatten
    Inanna Li skrev 2011-02-06 10:02:10 följande:
    Jag har inte testat DHEA själv. Jag har inte vågat göra det och har varit lite skeptisk fram till nu. Tyvärr har jag inte mer information än de länkar jag hänvisade till ovan. Du och alla andra härinne får gärna inboxa min väninna Nymåne som är aktiv här på FL. Det var hon som mirakulöst plussade vid 45 och hon inboxar gärna alla som är intresserade. Och det är många Glad!

Tack för att du hoppas för mig! Måtte den jag ruvar på bli en liten bebis!
    Det är klart att den som du ruvar p¨å ska bli en bebbis!  tack för hjälpen!
  • sushikatten
    Zinfandel skrev 2011-02-06 16:50:12 följande:
    Tyvärr, blödningen har nu övergått till mens och rejäl mensvärk men ska naturligtvis testa imorrn ändå.
    Nääää att det ska vara så himla svårt ! Det är klart att du ska testa imorgon. Det finns inga ord som kan trösta men vill bara säga att jag/vi förstår. Styrkekramar till dig.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?