IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
PP08: Hur har det gått för dig? Frågade du kliniken om möjligheten att odla längre. Har haft ungefär samma tankar. Såg att du inte varit inne på länge.
PP08: Hur har det gått för dig? Frågade du kliniken om möjligheten att odla längre. Har haft ungefär samma tankar. Såg att du inte varit inne på länge.
PPo8: Då ligger vi ganska lika i behandllingen. Kul att det är fler som ruvar samtidigt. Kommer också fråga om de kan försöka odla till 3 dagars för det stämmer mycket bättre med mitt jobb. slipper sjukskriva mig.
Ja det är säkert olika hur man gör med blastisar från klinik till klinik och de tar säkert hänsyn till hur många försök man gjort.
Ha det så länge alla!
Turlid: Ja här händer det saker. Flera av oss är på gång med FET och ET. Härligt att du är med oss och snart sätter även du igång.
Själv var jag på äggplock idag och det blev tre ägg. Självklart lite besviken men det kan räcka med dem. Får mer besked imorgon. Vill absolut har två tillbaks om de klarar sig.
Eviglängtan; hur gick det för dig?
Håller tummarna för Er andra som ska göra FET här nu också. Berätta gärna.
Jag min erfarenhet att det måste vara minst 5 ägg för att odlas vidare. Ja det är svårt att veta vilken metod det är bäst. Hade fått för mig också att långtidsodling var bäst för då var det endast de som utvecklats väl som klarar sig.
Ja så har man varit på ÄP och fick ut fyra blåsor varav de innehöll tre ägg och två blev befruktade och nu har jag två små krabbisar i mig. Bara att hålla tummarna.
Hur går det för er andra med ruvningen? Min första dag känns ingenting. Det har varit så himla olika från ruv till ruv. Jag medicinerar även denna gången med trombyl och predinisolon förrutom progesteron, levaxin och pravidel. känner mig som ett helt apotek. Förra gånge körde jag även innohep sprutor men det var för hemska.
Tack alla för gratulationerna. Det känns pirrigt och nervöst som det brukar. Och känner inte av någonting just nu och det är väl inte konstigt.
PP08: Grattis och då kommer vi också att vara i fas. Sätter de in två? Jag önskade det för det var bara två som fortsatt att dela sig och då var jag tveksam att låta den gå vidare. Blir det ET imorgon redan?
Zifandel ; hur känner du dig? Några symptom? Det är väl för tidigt? Jag känner väldigt olika varje gång. Vet inte vlilket som är bäst. håller tummarna för oss alla här!
Vinkar till ER alla:)
Jag fyllde 42 år nu i december och tiden bara springer iväg. Jag förstår din man och dig. det är jätte svårt det där med att hålla på med ivf och man vet tyvärr inte om det hjälper så mycket nu när man börjar bli lite äldre. Det är inte heller helt gratis. Det är som du säger lika bra att vänta två månader. Här har min man varit osäker de två sista gångerna men övertalat honom. Tyvärr har vi inga barn så det känns som en sista utväg. Han har också den inställning blir det så blir det. Det blir sista gången för oss och blir det inget nu blir det bara hemförsök. Huur kom er son till?IVF?
Här blir det snart fullt upp! Två småttingar är på väg och jag hör dem nu! Ha en trevlig kväll ALLA:)))