• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Eviglängtan

Då så, då var det dags med IVF. Imorgon kör jag igång med Puregon. Skall bli skönt, samtidigt som det faktiskt har varit väldigt skönt med hela en månads uppehåll från allt vad IVF eller FET heter. Visst det är inte långtid, men en långtid för mig. Så i morgonkväll skall späcket på magen få sig ett litet tjunyp. Jag är tack och lov inte rädd för sprutor.

Så nu tänker jag uppdatera listan. Äntligen är man på banan igen, yes!

• Eviglängtan

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). 14/1 IVF - korta metoden. Bor i Skåne.

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Eviglängtan

Tack för mig ikväll, skall återgå till handbollen!

• Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2011-01-13 20:56:54 följande:
    Innan68: tack så mycket. Det värmde. Hur går det för er?
    Jag väntar på mensen (som jag hoppas inte kommer Drömmer). Sen blir det FET 2 i februari.  Jag väljer att testa med en fryst femdagarsodlad blastocyst till så får vi se vad som händer. Om jag misslyckas med nästa FET kanske jag gör ICSI 2 och försöker få mer till frysen innan sommaren och 43-årsdagen. Är lite orolig för att mina värden ska börja sjunka. Det är svårt att veta hur snabbt eller långsamt det kan gå.

Du väljer väl att göra en ny behandling och spara dina frysisar ett tag? Om jag minns rätt så är det ett bra antal du har i säkert förvar!
  • Zinfandel

Med i leken igen! Ökat till 2 sprutor idag, 3 imorrn....

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). 14/1 IVF - korta metoden. Bor i Skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, VUL 14/1, ÄP?

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm) 

• Mary73
    Inanna Li skrev 2011-01-13 21:09:32 följande:
    Jag väntar på mensen (som jag hoppas inte kommer Drömmer). Sen blir det FET 2 i februari.  Jag väljer att testa med en fryst femdagarsodlad blastocyst till så får vi se vad som händer. Om jag misslyckas med nästa FET kanske jag gör ICSI 2 och försöker få mer till frysen innan sommaren och 43-årsdagen. Är lite orolig för att mina värden ska börja sjunka. Det är svårt att veta hur snabbt eller långsamt det kan gå.

Du väljer väl att göra en ny behandling och spara dina frysisar ett tag? Om jag minns rätt så är det ett bra antal du har i säkert förvar!
    Jag väntar också på att mensen ska dyka upp, så jag kan börja knapra progynon inför FET. Den skulle komma som igår,och brukar vara som en klocka. Långt långt inne hoppas jag att ett mirakel har skett, men vågar inte hoppas för mycket, man blir ju såååååå besviken! Det blir vårt första FET så jag är lite nervös, men det är bara att ta en dag i taget.
    Inanna68, jag håller tummarna för dig!
  • Inanna Li

Mary73 - Tack, chansen med hemmaförsök är ju inte så stor (kanske 1-2 procent)men drömma går ju ...

Min mens kommer troligtvis till helgen så jag är ju inte ens försenad än.

Jag hoppas på mirakel för oss båda två Glad!

• turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-01-13 20:55:46 följande:
    Turlid70: nu behöver du inte känna bördan på dina axlar, det enda jag begär är ett plus, inte borde det väl vara så svårt -;). Håller tummarna för er. Var rädd om den lilla/e. Har du något namn?
    Jag jobbar hårt på det Glad och pratar med "Lille plut II" att den ska trivas. Den har inte visat några direkta tecken än, men hoppas att den trivs hos mig.

Grattis till sprutstarten! Håller tummarna för många fina ägg. Kram!
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-01-13 21:39:43 följande:
    Med i leken igen! Ökat till 2 sprutor idag, 3 imorrn....
    Grattis och lycka till med sprutandet! Hoppas VUL visar bra resultat idag, håller tummerna!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?