• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-01-15 16:18:20 följande:
    Innan68<. ja vem vet vad ok betyder ...jag fixar nu mitt TSH själv men mer läkare vill jag inte vara.
    Tar du Levaxin eller man kan ju själv medicinera med munkpeppar.
  • Eviglängtan

Innan68: trist med mensen, blä. Men du, lyckan borde väl komma även till oss, förhoppningsvis snart, eller hur? Jo, jag har några i frysen som vi ev får använda om inte detta eller nästa IVF funkar.

Zinfandel: grattis till sprutstarten, då ligger vi nästan i fas.

Turlid70: TPA: inget blod+ömma bröst+ molvärk i magen = mkt bra tecken. Håller allt vad jag har och lite till att knodden har fastnat. 5-6 dagars embryon fäster inom 24-48 timmar.

Tack alla för gratulatioinerna. Snart skall jag ta min andra spruta...., är dock rädd för VUL som borde ga av staplen nästa vecka, tänk om det inte finns tillräckligt med ägg. Har dock aldirg varit med om det tidigare, men vem vet hur pigg ens kropp är nu? Nåväl, inte lönt att oro sig....

I år är det vår tur, eller hur tjejer!!

• Inanna Li

Eviglängtan - Du har ju haft toppenresultat förut så det går säkert lika bra nu. Vi ska absolut inte tro något annat Glad! Jag håller tummarna för lyckat VUL och framtida långtidsodling!

I år ska lyckan komma till oss alla!

• Zinfandel

Evigväntan: ja, här sprutas det för fullt.... lite mindre snygga blåmärken men ger det bara resultat så sprutar jag glatt på!! Har 2:a VUL på onsdag och då bestäms det om det blir ÄP på fredagen eller måndagen. Ja, tyvärr vet man ju hur kroppen försämras bara på ett halvår vid denna aktningsvärda ålder... Obestämd

• Inanna Li

Hoppas att det inte går så snabbt som ett halvår för kroppen att försämras Rynkar på näsan men du har rätt i att man måste vara realistisk runt 40.

Därför kanske jag bestämmer mig för en ny ICSI direkt om jag skulle misslyckas med nästa FET och sparar den blastocyst jag då skulle ha kvar i frysen till senare.

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-01-15 18:53:29 följande:

Hoppas att det inte går så snabbt som ett halvår för kroppen att försämras Rynkar på näsan men du har rätt i att man måste vara realistisk runt 40.

Därför kanske jag bestämmer mig för en ny ICSI direkt om jag skulle misslyckas med nästa FET och sparar den blastocyst jag då skulle ha kvar i frysen till senare.

Tyvärr är det så... Och jag hade gjort likadant! Min förhoppning är att fylla frysen nu.
  • Inanna Li

Fylla frysen är mitt mål också. Jag hade ju tänkt göra en ny full behandling före FET från början men så passade min menscykel så bra in för FET i samband med klinikens återöppnande efter julhelgen. Trodde jag ju! Tji fick jag när ÄL kom två dagar för tidigt. Sen blev allt så förvirrat så jag bestämde mig för FET i februari  i alla fall. Medveten nu om att jag istället kunnat börja med sprutorna igår när mensen kom.

Men nu får det bli FET 2. Så får vi se sen ...

• Fahlvik
    turlid70 skrev 2011-01-15 09:46:02 följande:
    Grattis till vagnköp, jag vill också köpa en. Måste alltså skynda på att plussa och köpa en vagn på rea. Får man garanti förresten, om det inte blir något barn det vill säga?
    Glömde fråga om det men vi resonerade som så att den ger säkert pengarna tillbaka om det inte kommer till användning hos oss. I sommar kommer bara 2011 finnas till salu för nästan dubbla priset och det är bara ett par små detaljer som skiljer årsmodellerna åt.

Lycka till med ruvningen, är det dag 4 nu?
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-01-15 19:14:40 följande:
    Det blir ju inga fler gånger sen Skrattande
    Jag hoppas du har rätt Skrattande! Även för dig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?