• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    sushikatten skrev 2011-01-15 11:08:32 följande:
    Turlid: Hur går det med ruvningen? Jag längtar själv dit! håller nu tummarna. det är väl långtidsodlad?

Fahlvik: Underbart att köpa barnvagn. Ja det gäller att kolla runt .

Angående TSH så håller jag med er och det är väl så att man ska hålla sig under 2 och det är faktiskt inte helt klart att kliniken tänker på det.  3 är ganska normalt och det gjorde faktiskt inte något förrän jag sa till. Ja kolla upp och fråga. så funderar jag även på klamydia, det sägs att det kan ligga gömd och påverka. Jag har tagit trombyl och sprutat samt kortesol förra gången. Funderar på att köra samma sak denna gången men är så osäker med alla mediciner.

Ja så har jag läst att många får mens och kommer att sätta igång snart.  Ja den ständiga väntan och alla minus då man gör hemmaförsök gör en knäpp. Själv har jag börjat igen och kör denna gången med menopour. Det är lite krångligt med alla vätskor men man vänjer sig. Mannen är så raroch hjälper till.
    Klamydia, ligga gömd och påverka? Det har jag inte kollat efter min dotter föddes, samtidigt har jag inte haft några andra män än mitt ex och min nya man. Mitt ex går dock inte lita på, han har strulat runt och fått tom en dotter som föddes ca 4 månader före min dotter. Hur kollar man det?

Varför har du sprutat kortesol? Det är väl en stresshormon? Jag vill kolla upp det också. Hur gör man? Hur får man trombyl utskriven? Min klinik rekomenderar det inte på automatik.
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-01-15 18:33:51 följande:
    Turlid70: TPA: inget blod+ömma bröst+ molvärk i magen = mkt bra tecken. Håller allt vad jag har och lite till att knodden har fastnat. 5-6 dagars embryon fäster inom 24-48 timmar.
    Tack! Jo, det skulle fästa direkt sa dem på kliniken också, det är darför jag hoppas på dessa tecken och inte på PMS.

Är på dag 10 efter ÄL (ÄL=dag 0), BIM har jag på tidigast på torsdag senast på lördag, vågar dock inte testa i veckan, blir det minus så kommer jag inte kunna jobba.
  • Inanna Li

Turlid - Tror inte du har nån Klamydia som ligger gömd. Du måste väl ha tagit blodprover innan du började med IVF. Då testas man ju för könssjukdomar (vet inte om alla varianter ingår dock). En bra idé att vänta med test till nästa helg. Det skulle jag också gjort. Vi får hoppas att dina tecken tyder på graviditet.

• Fahlvik
    turlid70 skrev 2011-01-16 12:26:50 följande:
    Var köpte ni vagnen?

Jag vet inte hur man räknar, det är dag 5 eller 6 (beroende på om insättningsdag är 0 eller 1) från insättning av 6-dagars odlat embryot på dag 5 efter ÄL, krånglig matematik.
    SpännandeGlad
    Vagnen inköptes på Storken i Göteborg. Babyproffsen hade någon enstaka kvar här och där i regionen, för lite högre pris.

Nu bakar jag ingefärsbröd igen, ingefära hjälper vid illamående. Bra att veta för er som kommer bli illamående snartFlört
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2011-01-16 15:35:19 följande:
    SpännandeGlad
    Vagnen inköptes på Storken i Göteborg. Babyproffsen hade någon enstaka kvar här och där i regionen, för lite högre pris.

Nu bakar jag ingefärsbröd igen, ingefära hjälper vid illamående. Bra att veta för er som kommer bli illamående snartFlört
    Storken finns inte i närheten, men babyproffsen finns i Norrtälje. Kvinnan som driver affären är granne med mina svärföräldrar, så att det blir svårt att gå in där obemärkt.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-16 13:44:07 följande:
    Turlid - Tror inte du har nån Klamydia som ligger gömd. Du måste väl ha tagit blodprover innan du började med IVF. Då testas man ju för könssjukdomar (vet inte om alla varianter ingår dock). En bra idé att vänta med test till nästa helg. Det skulle jag också gjort. Vi får hoppas att dina tecken tyder på graviditet.
    Det låter ju lugnande, men jag tror att man ska länma urinprov för att kolla just klamydia. Jag separerades med mitt ex för gott för 13 år sedan, kan det verkligen vara så att någon sjukdom ligger och gror så länge utan några symptom varken hos mig eller min man? Nu blir jag nojig för allting, vill kolla upp allt. Börjar med att beställa en klamydiatest via internet.
  • oceanney
    turlid70 skrev 2011-01-16 17:50:17 följande:
    Det låter ju lugnande, men jag tror att man ska länma urinprov för att kolla just klamydia. Jag separerades med mitt ex för gott för 13 år sedan, kan det verkligen vara så att någon sjukdom ligger och gror så länge utan några symptom varken hos mig eller min man? Nu blir jag nojig för allting, vill kolla upp allt. Börjar med att beställa en klamydiatest via internet.
    Jag tror du kan vara HELT lugn. Inför vår IVF kollades klamydia med både blodprov och urinprov och sambons sperma analyserades dessutom för diverse sjukdomar (gonorré) osv. Nu gjorde vi visserligen vår IVF i Frankrike men jag kan inte tänka mig att de skulle vara mindre nogräknade i Sverige, eller hur?? 
    Skrattande

Skillnaden är att i Frankrike ges alla provresultat till patienten först (som sen tar dem till sin doktor) så jag vet precis vad som kollats. Du har antagligen gjort samma prover men svaren kommer till läkaren och eftersom de inte hittat någon klamydia så har inte någon nämnt proverna. Just relax... Du behöver inga hemtest via internet...
  • turlid70
    oceanney skrev 2011-01-16 18:03:08 följande:
    Jag tror du kan vara HELT lugn. Inför vår IVF kollades klamydia med både blodprov och urinprov och sambons sperma analyserades dessutom för diverse sjukdomar (gonorré) osv. Nu gjorde vi visserligen vår IVF i Frankrike men jag kan inte tänka mig att de skulle vara mindre nogräknade i Sverige, eller hur?? 
    Skrattande

Skillnaden är att i Frankrike ges alla provresultat till patienten först (som sen tar dem till sin doktor) så jag vet precis vad som kollats. Du har antagligen gjort samma prover men svaren kommer till läkaren och eftersom de inte hittat någon klamydia så har inte någon nämnt proverna. Just relax... Du behöver inga hemtest via internet...
    Aha, vad skönt, men jag minns inte att jag lämnade något urinprov innan IVF. Men jag har käkat penicillin flera gånger, minst 3 ggr för halsfluss bara, under åren, det borde väl ta död på alla infektioner i kroppen tycker man, fick bla svamp pga det.

Hu mår du annars, det är inte länge kvar till förlossningen. Hur har ni planerat den? Har du också köpt någon barnvagn? Så spännande att veta hur går det för er, berätta. Kram!
  • pp08

Ny sprutstart Menopur ikväll. Planerat VUL och blodprov på lördag. Får se när det blir ÄP (slutet på nästa vecka gissar jag).

• Skruttefia

pp08 - håller tummarna att det ska lyckas denna gång!

turlid - hur går det?

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?