• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria, säger som de andra amh säger inget om äggkvaliteten. Nu håller vi tummarna att några fler äggblåsor växer till sig och att guldägget finns där! Som sagt det är flera dagar kvar. Vid mitt senaste Ivf såg de bara 3 blåsor vid vul men vid ÄP var det 6 varav 5 innehöll ägg.

• myran6801
    tjorven01 skrev 2011-09-16 09:25:54 följande:
    Hej tjejjer
    Har följt er en stund på avstånd och hoppas att det är ok om jag hoppar in här
    Har inte riktigt åldern inne men 8 mislyckade Ivf bakom mig så jag kanske kvalar in på något sätt ändå
    Ang immunologiska orsaker så håller jag med Zinfandel börja med att läsa boken den är fantastiskt upplysande
    Själva har vi behandlats för immunologiska orsaker i England kika gärna in i vår Alan E Beer tråd
    Väntar nu på vår 2a Ivf efter dessa behandlingar totalt 9e
    Ville bara kika in och önska er alla lycka till var ni nu än befinner er
    Kram
    Sötaste Tjorven, välkommen !!!!! Vi känner ju redan varandra fr en annan tråd och IRL....... Här finns det massor av kunskap och jag kan varmt rekommendera denna tråd som jag hoppade in i för inte så länge sedan.

Kram M
  • myran6801

Kalimero, usch din stackare som råkat på en jobbig blödning och på det en knäpp gyn. Ska du gå till gyn som du tipsade mig om? Jag tycker han var super så hoppas du får bra hjälp där. Sköt om dig vännen!

• myran6801

Tjejer, ska vi inte ta en gruppresa till Maryhes klinik i Italien Glad Är så obotligt trött på att man inte kan få någon hjälp här hemma !!!! Dessutom tycker jag det är alldeles för mycket löpande band vad gäller behandlingen ingen som individanpassar metod och dos i samma utsträckning som de verkar göra på kliniken som Maryhe gått på. När jag började denna resa var jag faktiskt inte 43 och de var inte speciellt snabba utan ett halvår sjabblades bort och nu vill ingen ta i en med tång !!!!!!

Så där nu har jag fått spy lite galla..........

Kram kram

• myran6801
    Zinfandel skrev 2011-09-16 13:19:15 följande:
    Tanken har nog slagit de flesta... Det räcker ju man är där i 10 dagar-2 veckor och bo i ett italienskt stenhus bland lavendelfält, olivdungar, vinrankor och massor med sol man man väl stå ut med under tiden Tungan uteCool
    Ja eller hur!!!! Vi hyr ett hus och så kör vi samtidigt ))) Grupprabatt kanske både vad gäller resa, boende och IVF och så kan väl Maryhe vara vår egen tolk och guide!

När åker vi ????  {#emotions_dlg.flower}
  • myran6801
    Maryhe skrev 2011-09-16 14:08:54 följande:
    kan berätta att kliniken med mest lyckade IVF behandlingar i Europa inte ligger varken i Skandinavien eller Italien, utan i Spanien. www.ivi.es/en/home.aspx

Italienare som inte lyckas hemma åker dit då man kan göra FET tex utan problem och ännu mer öppna för alternativa behandlingar. Många engelsmän åker också dit. kanske värt att kolla upp?
    Tack för tips. Är det någon som vet vilken av städerna som har bäst rating? För vår del blir det förhoppningsvis DK försök i oktober om kroppen inte får för sig något annat...
    Men en solsemester i kombo med IVF kanske inte vore helt fel. Det som är synd med DK är att man inte kan gå vidare till ÄD där för de har jätte långa köer och skickar sina egna patienter till Grekland. Vore skönt om det skulle behövas ÄD att man kunde stanna vid samma klinik.
  • myran6801

Tjorven, har läst på bipacksedeln och precis som Maryhe svarar kan man ta Inofolic Plus fram till ÄP. I bipacksedeln står det "börja 5 dagar cykeln innan och fram till ÄP"  och Infolic kan man ta hela cykeln när man gör hemma försök vilket jag tolkar som att det inte påverkar negativt vid eventuell graviditet. Maryhe har ju ordinerats att ta båda fram till ÄP så det tänker jag också göra när vi får vår leverans.

Kram vännen

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?