• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Anne f, så fint starkt skrivet i din blogg. Kram

• myran6801

Hönan, tråkigt

Ego, fick spottings idag så nu är väl mensen på gång igen. Blev inget av hemmaförsöken denna månad heller. Hur jag nu kunde tro det men man vill ju gärna tro på ett mirakel........Tyvärr kan vi inte sätta igång med iVF denna månad pga av jobbet men vid nästa mens kör vi igång. Spännande och lite nervöst för det blir CFC i DK och så en en gyn på hemmaplan för VUL.

kram kram {#emotions_dlg.flower}

• myran6801
    Skytten skrev 2011-09-11 17:03:11 följande:
    Alla kära fina...nu kom mensen.
    Jag känner min kropp väl. Har ju mer eller mindre förstått att det var över sen det negativa graviditetstestet på RD 9 då alla symtom sakta men säkert började avta för att helt försvinna. Och den värken jag haft i rygg och mage har varit svår att bortse ifrån.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska känna nu. Vågar inte känna efter exakt hur ledsen jag är.
    Får ringa kliniken i morgon och prata om vad som händer nu. Jag har inte ens tagit reda på vad man gör när man misslyckas. Vet inte hur man gör ett FET. Vet bara att jag inte vill göra det stimulerat. 
    Men NU, nu kan jag väl äntligen få sluta med Crinone? Har två doser kvar.

Tack för hula-dansen trots allt. Den var fin.

usch vad tråkigt Gråter Kram M
  • myran6801
    Enya70 skrev 2011-09-11 19:26:17 följande:
    Tråkigt med spottings! Jag kommer i alla fall att hålla tummarna hårt för ditt försök på CFC!
    Kram {#emotions_dlg.flower}
    Gulle dig
  • myran6801
    Maryhe skrev 2011-09-11 17:57:04 följande:
    Själv har jag en sån fruktansvärd molvärk. Sent igår började det igen och var tvungen att gå och lägga mig samt vaknade till och från pga värk. Nu kommer det och går. Om jag gå ut med hundarna kommer det direkt, vid minsta ansträngning. Vi har varit på lunch med sambons släkt och jag orkade tillslut inte prata pga molvärk. 
    Ska lägga mig nu igen, far och bror har redan slocknat av sviterna fån 1½ dygn i bil. Brorsan är än så länge from som ett lamm så inga diskussioner! Skönt! 
    Tror helt klart det är positivt med molvärk Glad
  • myran6801
    Hönan skrev 2011-09-12 09:58:54 följande:
    Fick tant röd igår på ruvdag 10 för 3:e gången hoppas nu på er andra
    Beklagar, så tråkigt vännen. Sköt om dig {#emotions_dlg.flower}
  • myran6801
    Fjällsippan skrev 2011-09-12 10:29:20 följande:
    Maryhe skrev 2011-09-10 18:21:58 följande:
    Precis, det är estradiol tabletter som jag fått. Läkaren sa precis det du skrev. Om det nu är så är det ju konstigt att man inte gör så vid ET också i Sverige. Tar  2*2 mg estradiol per dag. Jag hade ju redan 100 mg aspirin utskrivet som jag fick börja med vid sprutstart eftersom jag redan har höjd propprisk, men det stod med som standard behandling efter ET. Vid hög missfallsrisk skriver de ut 5mg cortison per dag.
    Faun gav mig estradiol/östrogen (Progynon) vid ET-ruvningar. Dom hänvisade till att vid 40+ kan man ha generellt ha en lägre östrogennivå, så därför kan det vara bra med tillskott även under ruvningarna. Jag tog även Trombyl (75 mg), Fragminsprutor samt Prednisolon. Plussen uteblev dock. 
    Så djupt impad av att ni alla kan så mycket om allt kring IVF!!! Vad skulle man göra utan er?!
    Undrar också varför man inte ger alla 40+ extra östrogen för som sagt många av oss har ju en lägre nivå. Det kanske är en bra fråga att skicka till Svend på CFC!!!
  • myran6801
    Boe skrev 2011-09-13 09:03:52 följande:
    Tack alla goa! Syskon- nu hoppas jag starkt på dig!!! Ego- OM nu detta håller i sig så kommer bebis 3 mån innan jag fyller 40. Vore kanon tajming. Jag är dock skeptisk tyvärr efter min förra graviditet med blödande polyper, katastrof KUB etc. Men glad som tusan är jag och hooooppas massor! Vem har nästa TD?? så mycket spännande här nu! Kram på Er
    Så klart det kommer att gå vägen!!!!! Kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?