• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria, skönt att ÄP är över. Vila nu ordentligt och sköt om dig.

Celin, grattis till ruvstatus och så skönt med frysisar. Har själv aldrig fått ngt till frysen utan fått börja på ruta ett igen. Har alltid önskat mig frysisar och att få göra fet istället för hel ivf för jag tror det är bättre för kroppen. Lycka till!

• myran6801
    pp08 skrev 2011-09-22 22:34:09 följande:
    Grattis Celin och Victoria till ÄP och ET.

Själv fick jag "guldägget" återförd idag. Fin 4-cellig (2-dagars) .
    Grattis till guldägget här också!!! kram kramHjärta
  • myran6801
    callimero skrev 2011-09-23 10:40:46 följande:
    Tror också det är skonsammare och önskar så vi fått i frysen istället för att början om vareviga försök. En enda gång hade vi 3 befruktade kvar vid ET, men Sophiahemmet odlar inte vidare så de kastade den 3-celliga som var kvar.
    Hur är det med dig vännen? När planerar du att åka till CFC och hur ser behandlingen ut, långa el korta och vilka preparat? kram kam{#emotions_dlg.flower}
  • myran6801

Victoria, vilka risker är du rädd för? Jag har fått två tbx de gånger det funnits två eftersom risken för tvillingar var så liten.

• myran6801

Det är klart du ska väga för och nackdelar mot varandra. Risken är större för förtidig födsel o det är ju jobbigare för kroppen att bära två barn och det är större risk för komplikationer vid födseln. Har din klinik sagt ok till att sätta in två behöver du nog inte oroa dig för de svenska klinikerna är oerhört restriktiva till det.

• myran6801

Jag säger som Inanna, give me as many as possible!!!!! Men men jag vet jag får va gla om jag enas får ett futtigt!!!!

• myran6801

Maryhe, blir så ledsen för din skull. Så tråkigt o tungt för dig o din man, men ni har varandra så gråt ut och ta nästa steg. Det är tungt, jag vet, men det går! En styrkekram vännen

• myran6801

Zin, många grattiskramar på födelsedagen! Hoppas du får en fin dag och blir firad ordentligt!!!!

• myran6801

Oj har jag blandat ihop er? Är det Enya som fyller år och inte Zin?? Eller är det båda två?? P

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?