IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
På Cvl o sophiahemmet var de stränga med 43 -års gränsen o jag orkade inte tjata
På Cvl o sophiahemmet var de stränga med 43 -års gränsen o jag orkade inte tjata
Kalimero, låter som det gick bra hos Gyn. Hoppas du känner att du får stöd där. Vi diskuterade också preparat när jag var hos honom o han sa samma sak till mig att fostimon inte var så bra utan han rekommenderade menopur i mitt fall. Men jag är oxå intresserad av varianten som maryhe fick dvs kombo. Men här kör man ju inte alls med blodprover på samma sätt. Men vi kanske borde utmana CFC allihopa! Östrogen frågade jag ju Svend om o han svarade att vi kunde diskutera det, så fet var ju inte blankt nej. Vilken jäkla jungel detta är, jag blir alldeles förvirrad. Skulle helst vilja ha någon som sa "gör si o så" inte säga till hur de ska göra! Men jag vet jag är inte ensam.....
Zin, håller med. Det är helt otroligt, lever vi på stenåldern eller!!! Läkarna här klappar sug på bröstet o säger åt oss att gå hem o hitta på ngt annat för barn är vi för gamla för. Men i södra Europa där har man tydligen en annan i min mening lite mer modern syn på hela processen.
Vi har oxå gjort alla våra försök privat och på två olika kliniker. Personalen var vänliga (alla utom en helt oempatisk läkare) men de var alla noga med att påpeka min ålder.
CFC vill att jag ska göra vul på dag 2 för att bestämma dos. Låter väl vettigt?! Vid de tidigare Ivf:erna har de aldrig gjort det.
Jag antar det är antalet folliklar de vill veta. Det bar sköterskan som mailade den infon till mig. När jag sa det till Gyn här tyckte han det var onödigt, så brukar vi inte göra i sverige sa han. Ja jag tycker verkligen vi ska jämföra våra ordinationer! Alla värden ni har tagit fram ovan bad är det?
Sorry alla felstavningar, skyller på iphonen!
Kalimero, är du redan igång och ska göra IVF denna månad???? Jag kör igång vid nästa mens, om ca 23 dagar.
Hur kommer du att göra, blir du kvar där mellan ÄP och ET?