Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-08 13:22:13 följande:
    Det finns länder som sätter in 4 också Skrattande
    wow.. min svägerska satte ju in två i början av 90-talet/slutet av 80........men det blev trillingar för ett av embryona blev enäggstvillingar.....

tvillingar ligger i släkten både hos mig o sambon...så man undrar ju lite haha.....
  • slemtorsk i din bralla

Enya... superduper grattis från västgötaslätten...

här har det gått så där.. mannen har haft otrooolig press på sig på jobbet och det slutade med att vår plan att köra två dagar före ägglossning och ägglossing + 1 dag till..föll... vi klarade de två dagarna före men sen gick det bara inte...

Eller.. det var ju två dagar före ägglossningstesterna visade positivt så jag vette katten om vi har unset till en chans denna månaden.. men det lär vi ju få se...

I övrigt va fan hände med vädret!?!??! Jag bylsade som vanligt på mig lite extra i morse kl 5.20 när vi åkte hemifrå..bor ju i skogen och här är det kyligt.... kom ut från tidernas absolut träliaste (västgötska för tråkigaste) seminarium kl 10 och vaddå sommar liksom. Göteborg som är så fantastiskt vackert i solljus- HÄRLIGT...... hade ju för fasen både vantar, halsduk och kofta på mig... Landade i Alingsås för att hämta vovve hos dagmatte, fortfarande sommarväder.. åker tåg 10 min till Vårgårda och vips så blåser det och är kyligt

Men ute i skogen hos mig så strålar iaf solen och det går att gå i t-shirt.....
    Hoppas att solen för med sig fruktbarhet till oss alla

• slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2011-09-09 16:36:21 följande:
    Tack för hjälpen med Gonal-stressen!

Vädret i Västra Götaland stinker, jojjo!
    JÄÄÄTTEFINT här nu... men blåser lite

Stressa av Victoria....stress är aldrig bra.
  • slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2011-09-09 16:36:21 följande:
    Tack för hjälpen med Gonal-stressen!

Vädret i Västra Götaland stinker, jojjo!
    förresten.... såg att du befinner dig i Göteborg också.. är det museet du jobbar på eller ser jag så galet??
  • slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2011-09-09 16:53:32 följande:
    Muséet? Vilket museum? Nae, jag finns i Sockerbruket, de gamla tegelbyggnaderna, alldeles vid brofästet. And you?
    aha.. haha.. jag har noll koll på vilken sida vattnet du var på *ASG*

Haga...Samhällsvetenskapliga fackulteten, mitt emog handels (det verkar ju alla veta var det ligger ) Men jag bor ju mellan vårgårda o alingsås. Gubben är stationerad på den stora bilfrabriken på den stora ön

Innan vi köpte huset bodde vi i Ghettot...eller jag menar Backa
  • slemtorsk i din bralla
    Victoria71 skrev 2011-09-09 17:01:06 följande:
    Försiktig med vad du säger nu ... jag bor på Hisingen ... Fast inte i Backa. Jobbar bara på fastlandet. 
    Hisingen är det bästa med Göteborg Svärisarna bor i Skogome och Häcken är det enda fotbollslaget som jag är intresserad av

Hade siktet inställt på praktik på rättspsyk i Backa men jag orkar fan inte långpendla 5 dagar i veckan. Vi trivdes bra i Backa.. bodde först i riktiga slummen i Backa Röd, sen i Brunnsbo...har aldrig trivts så bra som i Brunnsbo faktiskt och jag har bott på MÅÅÅNGA ställen..Jo huset i skogen nu är bättre
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-09-09 17:02:43 följande:
    Hoppas jag alllllldrig kommer kalla min man för Gubbe SkrattandeFlörtDrömmer
    min gubbe får kallas så för han ÄR en gubbe haha...men en jäkligt sexig sån
  • slemtorsk i din bralla

Äggplock i Sverige då?? Kan man få morfin då???

Jag är ju så jäkelens nålrädd att morfin känns som dumt om det behövs nål (man kanske kan få i tablettform??) samtidigt som jag har låg smärttröskel och lokalbedövning hjälper sällan...inte ens när jag rotfyllde en tand som skulle vara död räckte det utan tandläkaren fick ta till en liten dos morfin...

Hur går det till i Sverige.. nog är det någon/några som gjort det hela på Sahlgrenska här?????

• slemtorsk i din bralla

usch är jätteledsen i dag... fick ett mycket otrevligt mail i går... jag nämnde henne tidigare i tråden.. hon den rabiata som fxat en egen spermadonator och ifrågasatte om vi skulle skaffa barn... Nu kallade hon mig både fet o ful och dum i huvudet.. jag fattade inget och frågade, fick till svar att hon blvit anmäld till soc angående sista barnets pappa, jag vet inte riktigt VAD som hänt men tydligen så är det enligt henne JAG som gjort det.... nog för att jag hade kunnat men jag vet ju ändå inte vem pappan är..
    Hon avslutade sina mail med att hon inte ville ha med mig att göra, så jag fick inte chans att fråga eller ifrågasätta och så skrev hon "Hoppas att du inte får några fler bar, subba"......
    Jag vet att man inte ska bry sig.. men detta handlar om en tjej som alltid varit lite udda och utanför och jag har aldrig dömt henne tidigare, jag har tyckt att "alla ska få vara med" så trots att hon gjort en del... minst sagt udda grejer under tonåren så har hon fått hänga med oss och jag har tyckt att hon varit snäll, men jävligt knepig..

I hennes mail till mig i går kom det ju fram att hon alltid tyckt jag var som sagt...fet och ful med dåligt självförtroende..........alltså.. fet ...JAA absolut men mitt problem har definitivt inte varit dåligt självförtroende....snarare tvärsom både under tonåren och nu *S* Hon menade att bara för att jag varit sån som ung och nu fått bättre självförtroende så skulle jag inte tro att jag var så jävla speciell och massa skit......

Det gör mig ledsen men det som gör mig mest sårad är kommentaren om att hon missunnar mig och sambon barn.......blir så arg och .....kräkfärdig...JÄVLA SUBBA, funderar på att skicka våra mailkonversationer till soc i hennes stad, jag menar hon tror ju redan att det är jag som anmält och då kan jag ju lika gärna ge dem bevis, jag har mail där hon talar om klart och tydligt att hon har en pappa till sin dotter men att hon inte vill uppge honom utan hon tycker att soc och försäkringskassan kan stå för underhållet eftersom staten inte tillåter singel-inseminationer... lite underligt sätt att resonera på tycker ju jag då.....

Men samtidigt så tänker jag inte ödsla nån energi på någon som är sååå sjuk som hon är...vet ju att hon haft psykiska besvär och jag borde inte befatta mig med sånna personer..inte privat iaf. Lär ju träffa dem i mitt yrkesverksamma liv men då har jag iaf ingen privat relation med dem..

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?