Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-08-17 15:28:40 följande:
    Visst var jag snabb Flört Kul för alla andra i IVF-svängen, tänk om hon ville avslöja det också!!
    men det är väl rätt givet att det är IVF med tanke på hans njurproblem... fast å andra sidan tycker jag inte att det rör någon annan än just dem själva om de gjort IVF eller inte.. det är bara roligt att de ska ha barn för jag vet ju hur barnkära båda är.

Daniel och jag gick på samma skola ett år och på den tiden var han en lugn tyst kille som var schysst mot alla, även dem som inte tillhörde "Innegänget" som han gjorde så jag tror han blir en fin pappa....och Vickan..tja hon verkar ju vara en lugn och kärleksfull tjej och har ju klart och tydligt visat sin barnlängtan..kul att de ska ha smått oavsett hur det gått till
  • slemtorsk i din bralla
    Skytten skrev 2011-08-17 16:36:43 följande:
    Men nu vaknar journalisten i mig! Hur vet ni att Victoria gjort ivf? 
    jag har räknat ut det pga de njurproblem Daniel har och njurtransplantationen han gjorde något/några år före bröllopet... känner flera män som gjort samma typ av operation och det brukar ofta påverka spermierna väldigt mycket så man brukar frysa spermier för senare användning i samband med dylika operationer.

Sen var det tydligen någon som sett dem på en mottagning och gapade om det i en tråd här på FL, tråden togs senare bort (tack och lov för jag anser att man ska prata om saker om man vill det och inte bli outad bara för att man är kändis)
  • slemtorsk i din bralla
    Skytten skrev 2011-08-17 16:43:11 följande:
    Vad intressant! Och jag ska självklart inte göra en "grej" av det här. Det är bara en yrkesskada. Nyfiken. Och måste veta allt. Först. Fast nu var jag ju sist.
    haha.. jag är också nyfiken som skrutt och ändå gillar jag inte skvaller.. hör jag något så försöker jag ta reda på fakta istället.....hehe....
  • slemtorsk i din bralla

En fråga...ett grav.test som legat i ngr timmar ska man inte bry sig om va? Gjorde ett vid fem, negativt....sen vid nio kollade jag på det och såg ett svagt streck.....?!?

• slemtorsk i din bralla

nu veeet jag att jag griper efter halmstrån.... men HUR kan ett streck komma upp om det inte är positivt..oavsett hur länge det legat?????

ursäkta mörkret men jag ville inte använda blixt för jag ville inte avslöja för mannen att jag testar....*S*
  • slemtorsk i din bralla

God morgon. Har precis varit pa Sahlgrenska o lämnat spermaprovet...det gick jättebra. Är så impad att det fick med tanke pa mannens besvär. Nu är det bara att invanta läkaren...eller positivt gravtest....mår illa :-/

• slemtorsk i din bralla

Hemma efter heldag i Göteborg... Min hund har varit på "provdag" hos dagmatte i dag och jag är jättestolt över att det har gått så bra..fast hon är trött.. men det är jag också.

Har så grymt ont i magen.. är jättekass i magen precis som jag brukar vara första mensdagen... som nu är på tors el fredag....vet inte varför..

I vilket fall.... det känns inte som att jag är gravid.. jag har grunnat hela dagen och kommit fram till att oddsen är sååå emot oss..för det första vet vi ju inte ens om sambon har dugliga spermier. SOm ständigt sittande i rullstol är det för varm miljö för dem så de som finns är förmodligen för slöa... sen är jag snart 39, fertiliteten klart försämrad och med tanke på mitt vilka liv mellan 15 och 25 års ålder... då jag hade MASSOR av sex utan att skydda mig... men också utan att bli gravid så undrar man ju hur det egentligen står till med fertiliteten (PS jag lyckades iofs även undvika allt vad könssjukdomar heter....)

Känns som att vi får lita till IVF, mannen lämnade ju sitt prov i dag, får se när vi får kallelse till läkaren, verkar inte gå överdrivet fort så det lär ju inte starta något förrän i slutet av september tidigast...

• slemtorsk i din bralla

Dagens bästa.. som man egentligen inte ska bry sig om.. snubben som i Känsliga rummet startat tråden "Varför ivf" där han ifrågasätter varför man gör ivf.. han uttrycker det som att skulle hans spermier inte duga, varför skulle han då göra ivf med donerade spermier, då är det ju inte han som får barn utan någon annan... killen verkar tro att alla ivf görs med donerade simmare...ja jösses vad säger man???

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?