Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-10-25 21:22:48 följande:
    Har fått 2 tillbaks varje gång, även första och kvalitén var inte sämre då!

Lotuskärnor har jag inte ens hört talas om.. Kan vi inte få receptet på den där gröten här i tråden..?! Tungan ute 

Var har jag läst om levervärden & IVF tidigare..?! Att levern inverkar, vet vi, men just påfrestningen efter IVF har jag läst nån rapport/studie om, hmmm..... Ska kolla, det var säkert en amerikansk medicinskrift av nåt slag.... 
    har du gått via landstinget? Jag minns inte alla turer kring er alla*S*

För oss skulle det vara underbart att få två embryon OCH två barn, vi är båda överrens om att det skulle bli en dubbel välsignelse och något vi vill och klarar av.. men hon verkade väldigt negativ till det vår läkare så därför är det ju intressant att se vad andra säger.

Jag vet att förra gången jag försökte få barn var vi i kontakt med privat vårdgivare eftersom det var 3 års väntetid på Sahlgrenska då.. och det var precis i vevan då de där riktlinjerna från socialstyrelsen kom men de privata sa att vill man ha två så får man det........
  • slemtorsk i din bralla
    Eviglängtan1 skrev 2011-10-26 08:23:25 följande:

Antal ägg,

Jag har alltid fått tillbaka två ägg utom vid den allra första IVFen, då satte man in ett ägg. Visst nu är jag gravid med tvillingar och jag ser det som en enorm gåva och är faktiskt inte mer rädd för komplikationer nu än vid den tidigare graviditeten med ett barn. Visst finns där risk med tvillinggraviditet men den risken tar jag.

Jag har nästan alltid fått bra kvalite på embryon och en hel del har gått att frysa, trots det valde jag två ägg och fick min vilja fram. 

Denna gång tog det oss 4 IVF och 2 FET att bli gravid och varje gång med två ägg. Om vi endast satt in ett ägg vid varje tillfälle skulle det innebära 8 IVF och 4 FET och det hade jag förmodligen inte orkat med.

Min och kliniken strävan har naturligtvis inte varit att få tvillingar utan att blir gravid. Jag är evigt tacksam för denna möjlighet.

Lycka till nu alla!

Privat eller landsting? Och isf vilket landsting/sjukhus?
  • slemtorsk i din bralla

Flyttade på mig nu.......

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: 24/10
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    ***SPRAYAR*** 
    Maraki73, 38 Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF) 14/10
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, första spraydag 2 nov ICSI i början av dec

***SPRUTAR***
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gör insemination 21/10
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvar för sextonde gången; fick en son på tionde. CvL, TTD fr o m 3/11.

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• slemtorsk i din bralla

PROFFSFRÅGA:

Jag började ju spreja med suprecur i dag.... jag tänkte spreja kl 7, 13 och 18.... vad tycker ni om det.. grejen är ju den att jag vill slippa gå upp extremtidigt för att spreja på helgen.. och jag är inte uppe särskilt sent på veckodagarna (vi går ju upp vid 4.30) så jag går oftast o lägger mig vid 20-21

Har nu sprejat för andra gången, men man kanske kan justera om det är för galet...vad tror ni?

• slemtorsk i din bralla
    pp08 skrev 2011-11-02 13:08:12 följande:
    slemtorsk: varför sprayar du så tidigt på kvällen. Tror att 12 timmar emmelan är OK för Suprecur men du har nu 13 timmar. Kan inte du ta sista sprayen innan läggdags?
    ja .. absolut kan jag ta den senare.. det kanske inte är så noga att det är lika många timmar emellan sprejningen...

Orsaken till att jag tar den så tidigt är att jag vill dels ha samma antal timmar emellan men också för att jag faktiskt vissa kvällar går o lägger mig före 20 Skäms men då kan jag spreja typ vid 20 i kväll och sen ta vid 7 i morgon bitti.

Jag vill ju helst slippa spreja sittandes på centralen eftersom jag iaf nu första gångerna har blivit jädrans snurrig direkt efter sprejen men jag får väl pussla lite helt enkelt
  • slemtorsk i din bralla
    pp08 skrev 2011-11-02 13:11:31 följande:
    Slemtorsk (igen ) : jag brukade spraya mellan 7-8 (vid frukost), sedan 12 (lunch) och 20-21 (kväll). Då blir det ganska jämn fördelning och OK med lite längre under natten.

Denna gång sprayar jag Synarela, 2x dagligen bara.
    jag går ju upp 4.30 på vardagar... och 8 på helger ungefär.. blir ju så mäckigt känner jag jag vill försöka få samma tider varje dag men det kanske inte är så noga?
  • slemtorsk i din bralla
    Lillismaj skrev 2011-11-02 13:15:00 följande:
    Ska man ine spraya var 8:e timme?
    Jag sprayar 05.00, 13.00 och 21.00 (började med 6,14 och 22 men ändrade pga av vintertid och det är bättre för mig som är såå trött på kvällen).
    jag har inte fått några instruktioner insåg jag i går kväll.. bara 3 ggr om dagen och inget mer....

Även om det känns logiskt, men att gå upp för att spreja kl 5 på helger funkar inte för mig, jag har sömnsvårigheter och det tar alltid minst en timma innan jag somnar om och vaknar jag vid 5 så kanske jag om jag har tur har somnat om vid 6.30 och sen går vi upp vid 7-8 och även om jag inte måste gå upp så vaknar jag när mannen går upp och när han går upp vaknar hunden och hon är så jäklans dum att det bara duger att gå ut med mig GAAAAH vilka i-landsproblem man har
  • slemtorsk i din bralla
    pp08 skrev 2011-11-02 13:21:50 följande:
    Det står att man ska spraya med jämna mellanrum. Dock på natten är det OK med 12 timmar emellan. Försöker man sedan lägga den sprayen mitt på dagen någonstans emellan blir det nog bra.

Är dock viktigt på slutet av sprayperioden när man tar sprutorna att inte låta nattintervallet vara för långt annars riskerar man för tidig ägglossning.
    på min följesedel står det inget.. 4 ggr /dag står det där men på mitt papper från sjukhuset står det 3 ggr/dag och det enda barnmorskan sa var "dem fördelar du över dagen"....irriterande..

Men jag justerar lite i kväll och lägger den lite senare... och så kanske jag lägger den mitt på dagen lite senare än 13 också eller nåt...och så lite tidigare på morgonen *S* rörigt det här..
  • slemtorsk i din bralla
    kattenizze skrev 2011-11-02 14:13:17 följande:

Slemmis: Men jag har för mig att det är ganska noga med sprejtiderna, på min klinik får man alltid tydliga instruktioner vilka tider som gäller. Detsamma gäller spruttiden också. Jag skulle ändå kolla med kliniken. Fast det kanske är olika från olika kliniker? Skumt.

som sagt.. fick inget mer än 3 ggr /dag... går ju på sahlgrenska det står inget i mina skriftliga instruktioner heller..skumt.. men jag kör på nu så får vi se..justerar lite under morgondagen
  • slemtorsk i din bralla
    selmv skrev 2011-11-02 14:20:59 följande:
    Hej jag ska börja spraya på måndag men jag ska spraya 4 ggr per dag, ngn som vet
     varför?
    det står faktiskt i instruktionerna till iaf suprecur att man ska spraya fyra ggr /dag så jag tycker inte det är så konstigt... är lite orolig för att jag har fått just 3 ggr/dag på grund av det.....

Man kanske skulle ringa o ifrågasätta trots allt*S* man är ju helt kollrig nu när det dragit i gång
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?