Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

jag upprepar min lilla fråga

När man sprejar.. är det vanligt att mensen blir försenad då?

• slemtorsk i din bralla
    Inanna Li skrev 2011-11-10 18:12:41 följande:
    slemtorsk - Önskar jag kunde svara men har ingen erfarenhet av spray och nedreglering!
    jag har sökt o sökt o hittar ingen info.. o här sitter jag o är en dag sen.. har aldrig hänt förut liksom...
  • slemtorsk i din bralla
    Inanna Li skrev 2011-11-10 18:28:29 följande:
    Jag hoppas någon ger dig svar snart. Skulle inte tro att en dag försenad är nån fara!
    näää jag är inte orolig så... undrar bara om jag är gravid *S*.... trots allt liksom haha...
  • slemtorsk i din bralla
    Fjällsippan skrev 2011-11-10 18:56:26 följande:
    Bortfallsblödningen (som den ibland kallas i samband med spray) brukar dyka upp mellan spraydag 7-12 (cirka); sprayet har satt din menscykel ur spel och därför kan du inte förvänta blödningen som vanligt. Dyker inte mensen upp så ska du absolut ta ett gravtest , men blödning kan utebli under sprayandet trots att man inte är gravid.  
    Jag undrar varför de säger SÅ olika till alla.. Till mig sa barnmorskan att du ska få din mens på samma dag som planerat, alltså på spraydag 8 i mitt fall, om den inte kommer då måste du kontakta oss så får vi ta o kolla upp varför den inte kommer.

Andra har fått höra att om den är en vecka sen så ska de kontakta KK, några har fått höra att den inte alls behöver komma....

Det är ju förmodligen olika för alla men varför kan de bara inte säga det då.. jag har haft panik i dag för jag kom inte fram till KK och sen fick jag höra från en tjej att OM man är gravid ska man sluta spreja direkt eftersom det kan bli problem med barnet ju längre man sprejar OM man är gravid och det fick jag ju mycket riktigt belägg på när jag googlade...

Jag testade ju i går och det var negativt så jag avvaktar, stör mig mest på att ingen verkar få samma information.
  • slemtorsk i din bralla

vi4.. jag fick höra att det inte var bortfallsblödning när man börjar spraya efter ägglossning, då är det mens (???)

Bortfallsblödning får man endast om man börjat spraya före ägglossning, annars är det ju en menstruation...

Åter igen.. olika information hela tiden.. så jäkla snurrigt....Jag ska ju börja med sprutorna i nästa vecka, har tid hos barnmorskan för info på tisdag men jag kommer ringa dem i morgonbitti direkt när de öppnar om mensen inte kommit tills dess.

• slemtorsk i din bralla
    kattenizze skrev 2011-11-10 19:42:46 följande:
    Slemmis: Jag har sprejat flera gånger och aldrig fått någon blödning. Ingen som kommenterat det utan jag har bara fått börja med sprutorna och halverat sprejdosen. Ingen graviditet.
    underligt som sagt att så många fått så olika besked. Jag läste precis nu att en blödning är nödvändigt för att få ut gamla slemhinnor, så om man inte får blödning ska man göra ett vul för att se så att slemhinnorna inte tjocknat till.
    Det kan väl vara så om man har dålig ägglossning naturligt att man kanske inte får tjockare slemhinnor och det kan vara därför man inte blir gravid utan ivf... men för en annan som får jäääättetjocka slemhinnor (läkarens kommentar vid kavitetsundersökningen) så borde det ju isf vara nödvändigt att få en blödning.

blir oerhört irriterad på att man får så knapphändig och så olika information......Pratade just med sambon och han reagerade också..för han var ju med o hörde vad barnmorskan sa. Jag skulle ringa direkt om mensen inte kommer och så tar de blodprov för att mäta HCG först och sen VUL .....jösses.......

Jag blir snurrig...hur svårt kan det vara att bara ge en tydlig information, tex i en liten broschyr.....och köra med samma riktlinjer till alla....
  • slemtorsk i din bralla
    Vi 4 skrev 2011-11-10 20:00:31 följande:
    slemtorsk, ja det låter ju helunderligt med så olika information. Du får skälla lite på dem när du ringer. Hon sa bortfallsblödning till mig, men vi är ju inte helt 100 på att jag hade äl, det var redan dag 9 så jag hann aldrig testa med stickor, men min temp som brukar vara helt tillförlitlig signalerar att äl var då och alla andra tecken med. Och hon var noga med att jag skulle ringa men sa ingen annan tid än 23 nov, då det var dags för sprutorna. Jag har sprejat sen i söndags.   
    jag började ju spraya på dag 18, hade min ägglossning dag 11 så det finns ju ändå en chans att det kan ha tagit sig liksom.....

Jag ringer henne i morgonbitti och frågar i vilket fall och så tar jag nog mitt gravtest i morgon också....
    Är ju inte lätt att fråga andra heller eftersom ingen får samma info, man får gissa sig fram o hoppas på det bästa *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Maryhe skrev 2011-11-11 10:09:11 följande:
    Skytten: Vad fint att du fått stöd och styrka ifrån tråden! Och lycka till med FET

Slemmis: Spännande att du är igång! Ska du börja spruta nu? 

Veronica: Välkommen tillbaka, det var längesedan! Har du testat?

Kalimero: Dåligt att du inte kan få hjälp i Sverige för det hutlösa priset du får betala...Rynkar på näsan 
    japp.. ska till barnmorskan på tisdag för info och instruktioner om sprutorna.
  • slemtorsk i din bralla

men va ffaaaaan.. i morse på skolan.. gick på dass.. finner i trosorna en blodfläck..stor som en femkrona nästan... tar på mig binda och konstaterar... ja där kom mensen.....

sen har jag inte tid att gå på dass förrän vid 17.... och inte en droppe blod på bindan.. inte blod på pappret och som för att toppa av det hela så ...när jag kliver ur bilen vid 18 för att hämta hunden hos dagmatte så spydde jag en munfull runt hörnet...!?!?!?!? MEN VA FAN!!!?!??!?!

Nu är det ju inte min kropp som ska vara inbillningsknäpp utan jag...men tydligen fick jag inte ha knäppheten i fred utan det ska börja jävlas ordentligt..
    Mannens kommentar till det hela:
    -Du tar det där testet i morgonbitti va???

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?