IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
ååååå jag är såå frustrerad...
När vi var på första besöket hos läkaren på Sahlgrenska så fick vi höra att bara spermaprovet är inlämnat så kommer det rulla på i ganska snabb fart.. vad jag anser är snabt och vad sjukhuset anser är snabt är tydligen två helt skilda saker...
Hon sa att bara spermaprovet är gjort så går det fort så "ni kommer komma igång där under september typ".....
Nu ringde jag om mannens spermaprov.. han lämnade det i fredags och som vi alla vet måste det ju analyseras pronto... men att få svaret på det dröjer...
för först måste analysen till chefen på labbet och sen ska chefen göra en bedömning, chefen är tydligen bara när ett par dagar i veckan.. sen när hon gjort det ska det skickas upp till vår läkare... en våning upp alltså....
Sen ska läkaren läsa bedömningen och göra SIN bedömning..och sen kalla oss... allt detta kan ta 4 veckor... innan vi ens får en kallelse alltså................Sen ska han tydligen lämna ett andra spermaprov också- det är rutin tydligen.
förra gången jag var in denna karusellen så lämnade mannen ett spermaprov en onsdag om jag inte minns fel......1,5 vecka senare ringde jag min gynekolog (som då var den som remitterat ett spermaprov) och han gav oss resultatet via telefon..............
Hur har det gått till för er andra...