IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Myran - jag har varit med om samma sak två gånger. Två sönderbitna kindtänder. Båda sprack så illa så jag fick dra ut dem. Så onödigt. Min tandläkare tyckte också att det var så onödigt med tanke på att det var två jättefina helt friska tänder. Nu har jag bettskena och mitter djupa skåror i dem men hittills tänder i behåll. Peppar, peppar....
Mamman, jobbigt med depp-feeling. Jag har ännu inte känt av mina crinone på det sättet men jag blev definitivt så av Ovitrelle-sprutan. Lipade som Lille Skutt. Sen tror jag att det är så mycket upp och ner, hopp och förtvivlan att man blir låg av det. Om du kan, ta en promenad där det finns mycket grönt, skog och natur brukar göra det bättre i sinnet. Ta hand om dig.
Celin - jag har varit likadan under behandlingen, knappt sovit och vaknat mitt i natten. NU när jag äntligen är klar med sprutorna och ruvar har sömnen kommit tillbaka. Man blir lite "knäpp" utan sömn. Mitt knep var att försöka tänka att det här en tuff period, men den är överskådlig, snart är det över. Börjar man noja över att sova för lite blir man bara stressad. Ta vilopauser när du kan. Har du ett jobb där du kan sno åt dig en mikrosömn gör det.