• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Myran och Fjällsippan - jag litar på er. Inga nyheter är goda nyheter. Ingen ringde så nu är det bara att åka i morgon och få veta hur det gått. Spännande!
    Boe - jag hoppas att du har rätt!

Tack Inanna - jag hoppas verkligen på många guldägg. Och vad skönt att höra att dina tutar också ömmade efter äl-sprutan. (Enya, jag ska ta mig tusan börja använda det ordet )

• Skytten

Kattenizze - vad härligt med ultraljudet! 

Tut tut Enya!

Och en fråga - hur länge blöder man efter ÄP och kan de sätta in ägget (som jag hoppas på) om man fortfarande blöder eller blöder det ut då? (inser att jag behöver en anatomi-lektion...) Måste knapra i mig två alvedon till för det gör ont igen.

• Skytten

Gick ut en runda i kvartetet nu för att se om det kommer när jag rör mig och ja, det gör det. Men det är (ursäkta detaljerna) brunt så jag gissar att det är gårdagens blod som inte kommit ut som kommer nu. Eller? Jag har ju hållit mig hemma sen igår och inte rört på mig desto mer i dag heller mer än plockat och fixat här hemma. 
    Zin, jag har binda och har fått byta den tre gånger i dag. Vissa gånger när jag går på toa blöder inget alls och sen kommer det helt plötsligt en skvätt i bindan. Okej eller inte okej? 

• Skytten

Tack kattenizze! Ja, hm, det kanske inte är så bra att jag fortfarande skvättblöder. Det kom rätt mycket blod igår när han drog ut vul-mojängen. Jag kände hur det bara rann ur mig. Sen kom det lite under dagen men jag rörde mig ju knappt igår och som sagt i dag kommer det i omgångar. 
    Någon annan som vet?

• Skytten

Puh! Tack Zin! Nu lugnade du mig. Nu är det bara att varva ner och önska sig ett fint ägg i morgon. 

• Skytten

Mia - tack för biologilektionen. Bra, lite slidblödning kan man ju stå ut med. Och tack för att du håller tummarna! Jag behöver det!

• Skytten

Men Turlid vad fint med dottern! Jag blir alldeles tårögd. Hur gammal är hon? Vad underbart med en liten pojke och vad skönt att du äntligen kan låta folk veta.  

Tack för grattis. :) Och tusen tack för det du berättar om CvL! Då blir det ett spännande möte med fina Oddvar i morgon. 

Kram och njut av allt som nu sker! 

• Skytten

Men blir man lycklig när man kommer hem från sitt ET och hittar alla era fina lyckönskningar?! Jaaaa, det blir jag!
    Det gick jättebra! Käre Oddvar var så nöjd och sa att det var riktigt bra resultat på ett första försök. Ett inuti mig! Och tre till frysen! Och alla delade sig toppenfint och blev fyrcelliga.
    Fyra ägg blev det skrutt av men de här fyra var tydligen tiptopp! 
    Jag fick se ägget (heter det ägg nu eller ska man säga embryo?) på skärmen, så fint så och tre minuter senare var det på plats. Och sen sa Oddvar: nu är det inget du kan göra för att det ska lyckas eller misslyckas, nu är det upp till naturen.
    Jag frågade varför jag fortfarande känner mig så stor i magen och liksom har svårt att andas. Då log han bara och sa att det var så bra så. Precis så vill de att kroppen ska bete sig. Och när jag berättade om värk i magen och ömma bröst log han ännu bredare. Jag stoppade ju i mig två alvedon på förmiddagen för det värkte så, trodde att det var efter ÄP. Det kanske var dumt det...

Men vilken dag det var innan vi kom till Uppsala. Vi var på fotbollscup med sonen och jag skulle ta tåget från Upplands Väsby till Uppsala. Jag tar taxi dit och när jag står på perrongen säger de att tåget är inställt! Panik! Jag får ringa sambon som får lämna laget tio minuter innan match och köra mig till Uppsala. Väl i Uppsala kör vi fel så jag kommer fem minuter försent. Sambon kastar av mig, typ, och åker tillbaka till nästa match.
    Jaja, lite drama gör ju dagen extra spännande.

Tack för att ni höll tummarna och tänkte på mig!!! Nu ruvar jag. Sjukt. 

• Skytten
    Det ska vara lite drama inför ET tydligen. Tack förresten Celin för det du skrev tidigare, om mitt mod. Det gjorde mig glad! Ja, jag är så glad över att tre kunde frysas så finns det en chans ändå.
  • Skytten

Celin - det låter klokt. Nej, vi bor inte i Väsby men norr om Stockholm. Cupen var i Väsby.

Tack Zin! Japp, nu ska jag försöka att inte tänka och analysera. PUPO - det var roligt.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?