• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack Celin! Jag gjorde så, jag bytte ampull. Det är så skönt att sista puregon är tagen. Nu är det snart dags för sista orgalutran. 

Förresten apropå det. Är det vanligt att man har en helt sprutfri dag som jag ska ha på torsdag? Och är det vanligt att bara ta Ovitrelle utan att säkra upp med Orgalutran som jag ska göra på onsdag? 

Vad har ni för erfarenheter av Ovitrelle? Mycket biverkningar? Kan den sätta igång en överstimulering?
    Sköterskan sa att man inte skulle trycka ut luftbubblan. Hur gjorde ni?

• Skytten

Lenafena, det är sant. Sabbar man den har man ju ingen annan. Hm...
    Jag tryckte just i mig sista orgalutran och lät en liten bubbla vara kvar och satan vad ont det gjorde. Jag har ju tryckt ut luftbubblan på orgalutranet tidigare. Dessutom kom det ut lite vätska efteråt från magen och en millidroppe blod. Är det dåligt när det kommer ut vätska? Det har aldrig hänt.
    Turlid - jag ska spana in sprutan i morgon och se hur mycket luft det är. Det var INTE kul att ta Orgalutran med luft.

Men vad tror ni om mitt schema:
    Tis: 125 puregon, orgalutran
    Ons: Ovitrelle kl 22
    Tors: Sprutfri dag
    Fre: CvL kl. 10

Två hela dagar utan orgalutran....är det okej?

• Skytten

Tack syskon nu! Skönt att höra! Ja, jag ska börja med Crinone sen. Känns skönt att slippa sprutorna men jag har hört att biverkningarna av Crinone inte är roliga. Kunde något i ivf-karusellen vara roligt (ja, förstås att lyckas men fram tills dess)? Det är väl om man blir glad av de lugnande medlen under ÄP.
    Hoppas att du får många fina äggblåsor!!!

• Skytten

Tack så mycket Fjällsippan! Ja, ta mig sjutton , efter all min oro, alla symtom och blåmärken över halva magen är jag snart äntligen framme vid ÄP. Helt plötsligt känns det som om det gick så fort. Tack för info om behandlingsupplägg. Ja, jag får nog akta mig för att råka trycka ut vätska så det är väl bara att tjonga in bubblan. Och vad skönt att höra att det inte gör något att vätska kom ut.

Syskon nu - bra tips! Vi ska nog åka så tidigt vi kan på fredagsmorgonen.

• Skytten

Nu börjar min mage kännas fylld..... Och då undrar jag: hur länge efter att man slutat ta Puregon fortsätter hormonet att göra så blåsorna växer? Och gör Ovitrelle så blåsorna växer eller ska den bara få äggen att lossna. 
    Hur mycket brukar ni känna i magen inför ÄP? Jag tycker att det värker lite till och från nu och när jag sätter mig känner jag stöten i äggstockarna.

Lycka till med ÄP idag Enya!
    Lycka till med proverna Maryhe!

Tack syskon nu för Crinone-rapport.

• Skytten

Zinfandel, du räddar mig från oro gång på gång. Tack! Min mage är så tung.... Vuxit färdigt låter bra och mogna ännu bättre. 
    Min gyn sa att de inte vill att äggen ska bli större än 20 mm och jag tänker att den största var 16 mm i måndags så i dag kan den nu vara 20 mm.
    Förresten är de mer lättplockade ju större de är?

• Skytten

Slemtorsk - tråkigt med negativt! Men testa igen på rätt dag med ett "dyrt" test. Kämpa på!

Fråga: Hur ska man ta Ovitrelle? Precis som orgalutran - snett nedanför naveln och spruta rakt in (ingen konstig vinkel?)?

• Skytten

Kollade ovitrelle-injektionen på youtube. Intressant. Instruktionsvideon som verkade ha något spanskt ursprung sa - spruta ut luftbubblan och kvinnan sprutade ut en stråle (!) vätska innan hon stack sig i magen. Den engelska instruktionen sa att man inte får försöka ta bort luftbubblan. Känns tryggt och bra det här.

• Skytten

mbo - min mage står också ut! En liten kalaskula har jag minsann så jag går med löst sittande byxor. Skönt att du är med om samma sak så jag inte är onormal. Jag har 19 äggblåsor.

• Skytten

Enya - grattis!!! Vad härligt! Och vad du är tuff som kör på bara lokalbedövning. Hm, det vill jag också. Varför gör du det förresten? Jag vill inte ha jobbiga lugnande som bara gör mig "borta". Gör det jäkligt ont utan den intravenösa hjälpen?

mbo - du har rätt, jag ska ha bebis-mantra!

Maryhe - vad skönt med så individbaserad behandling. Toppen! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?