• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu läser jag ikapp. Kan ju inte låta bli trots att jag är helt slut!

Maryhe - grattis till ditt superbra vul! Jättebra! Och det låter så skönt med ett land som har en helt annan inställning till åldern.

mbo - grattis till ditt bra vul! Håller tummarna!

Zin - tack så mycket! Jo, nu är det värsta över och nu ska jag njuta och försöka ha det bra. Vi har hyrt en film och ska ha mysfredag. Kram till dig!

Turlid - grattis! Jag fick gåshud när jag läste! Och så fint med dottern. Kram!

Och apropå programserien med Pia. Den kommer att bli mycket intressant, framför allt för att hon jämför Sverige med andra länders policy när det gäller ivf. Vänta bara....

• Skytten

Kära Anne,

Tack för det du skriver. Och jag blir så glad över att min berättelse kanske kan ge dig något. Du kommer att gilla Oddvar jättemycket. Han har glimten i ögat men han ser också rädslan och det här med själen, att han förstod mig. Jag var med om ett traumatiskt snitt med min son (allt slutade väl) och när jag låg där på britsen i dag vaknade alla gamla känslor och när saker och ting inte går som planerat och jag mådde så dåligt...så såg han att det inte bara handlade om en läskig upplevelse just där och då utan faktiskt också ett svårt minne som kom upp till ytan.
    Och er svåra förlust, den är så oerhörd att man inte ens kan föreställa sig vidden av den sorgen. Jag tror att Oddvar är helt rätt för er. Han kommer att förstå er. Och du är den modigaste någonsin, som vågar igen. Jag ska tänka på er på tisdag. 

Jag kommer inte att göra om ivf. Det var för svårt på för många plan. Istället hoppas jag att jag lyckas med första försöket och annars på att resten kan frysas och förhoppningsvis användas i naturlig cykel.

Ja, jag fyller 40 i december!

Ta hand om dig och du är i mina tankar.

Kramar! 

• Skytten

Myran - tusen tack! Jo, nu har jag legat i soffan hela kvällen och bara varit och det har varit så skönt. Och det är en sån trygghet att gå in här och läsa. Så glad att ni finns. Kram!

Och så har jag ju en fråga förstås.
     Hur länge blöder man efter ÄP? Det kom en hel del blod direkt efter ÄP, sen var det hyfsat lugnt men nu kom det lite till. Inga jättemängder men som en liten mensblödning.

• Skytten

Hej! Nu vankar jag runt och förbannar värmen. Gillar inte för mycket sol och värme när jag mår halvdåligt. Det ömmar lite i magen och jag funderar på fler alvedon. Inte tagit sen igår då jag i och för sig åt åtta st på nolltid.
    Tack alla som tänkt på mig och skriver så fint! CvL har inte ringt! Så jobbig väntan. Och jag var för borta igår för att komma ihåg när de skulle ringa. Och nu har sambon och sonen åkt iväg på fotboll och det känns väl sådär att vänta ensam på besked.

Fjällsippan - tack för dina tummar! Och ja, herregud Rapifen är inte att leka med. Usch!

Mia - tack! Ja, jag gjorde det. Men det var med nöd och näppe. Ja, det där med droger är verkligen individuellt. Jag reagerar dåligt på det mesta och sen alldeles för bra på Stesolid (som jag fick vid en magundersökning en gång) - gud, jag var på väg till Plattan i två veckor efter det för jag ville ha mer.

Inanna - tusen tack för omtanken! Jag väntar och väntar. Vågar knappt tänka på hur det ska kännas om inget ägg blivit befruktat.

Underverket - vad kul att du också haft Oddvar och gillar honom! Ja, han kändes som en ganska känslostyrd människa som tror mer på ödet än statistiken. Vilket jag gillade. För min del är det inte till någon hjälp att veta att jag har si och så många procent på mig att lyckas. Jo, innan jag drog igång ivf ville jag veta hur stor chansen var för att öht anse att det var värt det. Men sen har jag nog mest hoppats på att det ska gå min väg.

• Skytten

Maryhe - precis så var jag. Kände mig liksom uppkörd och svullen i hela magen, inte bara längst ner. Och jag brukar äta massor till både lunch och middag men fick knappt ner halva middagen. Kämpa på!

• Skytten

Maryhe - precis som Kalimero säger är det ett bra tecken. Fina Oddvar sa det till mig igår också. För det känns ju onekligen märkligt att man känner sig full ända upp till maggropen men det ska/kan visst vara så. Så håll ut. Mian kroppsliga reaktioner kom också på andra eller tredje sprutdagen. Och nu dagen efter ÄP är jag fortfarande lite uppkörd.

Tack Kalimero! Ja, det var en pärs! Och det är väl typiskt att jag som var så orolig skulle "snedtända" på smärtstillande. Fast å andra sidan tyder det ju på att jag känner min kropp. Har tänkt mycket på dig. Så jobbigt att ni har det tufft i relationen. Kram!

Men NÄÄÄÄR ringer CvL??? Jag börjar tro att det ska bli dåligt besked eftersom de inte ringt.  

• Skytten

Underverket, jag hoppas att det blir snart! Eller så får jag intala mig att allt är bra. Jag menar jag är ju inbokad på återinföring i morgon så de borde ju vara måna om att ringa och avboka den om det inte lyckats....

• Skytten

Nämen Zin, har jag missuppfattat allt? Ja, i så fall tänker jag bara luta mig tillbaka och invänta lyckliga besked i morgon. Om jag kan.  

• Skytten

Förresten kan någon förklara varför jag är så superöm i brösten nu? Jag blir lite fundersam för min mens skulle ha kommit först den här veckan men kom ju tio dagar för tidigt...håller jag på att få mensen nu??! Eller är det Ovitrelle-sprutan?

• Skytten

Tack Enya! Ja tutarna (fnissade gott åt din felastavning ) är riktigt ömma! Skönt att höra att det nog är äl-sprutan. Ska prata med Oddvar om det i morgon också. Tack för att du håller tummarna!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?