IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tack för info! Men jag är nog lite mer (mycket mer ) otränad än din kompis. Jag kanske springer på ett löpband en-två gånger i veckan i en halvtimme-fyrtio minuter. Känns lite läskigt med "skumpandet".
Tack för info! Men jag är nog lite mer (mycket mer ) otränad än din kompis. Jag kanske springer på ett löpband en-två gånger i veckan i en halvtimme-fyrtio minuter. Känns lite läskigt med "skumpandet".
Jahani...vad betyder små stick långt ner i magen på vänster sida? Tiotusenkronorsfrågan ikväll.
Slemtorsk - jag vet, det är verkligen så dyrt med medlemskap på gym och jag grämer mig nu när jag inte kunnat träna på tre veckor... Kanske du kan hitta något ställe med klippkort?
Enya - det är väl för jobbigt att man inte kan säga vilka symtom som betyder vad. Jag försöker tycka att det är spännande att vänta och ruva. Det går så där....
Håller tummarna Sunseed!
Nu tror jag att det inte kommer lyckas för mig. Av alla symtom jag brukar ha inför mens så finns det ett som aldrig slår fel - och nu kommer ni tro att jag är en galen new age-typ men - jag drömmer alltid samma sak när mensen närmar sig. Och inatt kom drömmen. Det är ganska precis en vecka kvar till mensen skulle/ska komma och då brukar jag drömma precis det här. Och så blev det. Det är en underbar dröm som får mig att må bra men den är tyvärr ett dåligt tecken. Och dessutom börjar jag nu bli extra varm, lite högre temp, som jag också alltid blir en vecka före mens.
Bellami - kanske är det mitt undermedvetna. Men det "roliga" med den här drömmen är att den kommer två gånger under en menscykel - när jag ska ha äl och när mensen är på gång. Jag behöver inga äl-stickor. Vi får se....jag ska försöka vara positiv.
Åhhh vad spännande med testdag! Jag håller tummarna allt vad jag kan. Så du har testdag på RD 11. Undra varför jag har först på RD 17? Visst är det jobbigt med alla biverkningar av progesteronet?! Jag har ömma tutar, molvärk som kommer och går, stick i livmodertrakten, flytningar (som jag tror är crinone som rinner ut), sveda i underlivet (rädd för att det är svamp) men kissnödig är jag inte det minsta. Nästan så att jag kissar mindre och det är ju inte bra. Ska verkligen tänka på dig på tisdag!
Men vänta nu....nu kom ett annat symtom som jag hade när jag var gravid. Att jag blir illamående av te. Jag som älskar te kunde knappt dricka det under hela graviditeten. Och nu när jag gjorde i ordning min tekopp här på morgonen blev jag lätt illamående. Hm....
Enya - jag var tvungen att testa dricka te igen och nu funkade det bättre. Skit.
Grattis Mamma gås! Vad härligt att ha ett bröllop att se fram emot och genomföra!
Boe - vad kul med FET. Och visst är han härlig dr Oddvar! Lycka till nu!
Celin - lycka till med jobbet!
Maryhe - hur är läget?
Och så en fråga: blir ni irriterade i urinröret av Crinone? Svider som satan. Känns som svamp överhuvudtaget i underlivet nu. Vilket inte vore så konstigt med alla dessa flytningar och äckliga klumpar av Crinone som kommer ut. Vad kan man göra åt svedan?
Turlid - - nu blev jag väldigt sugen på att tjuvtesta med tanke på det du skriver om sticken. Men jag ska nog hålla ut en stund till. Ovitrelle lär väl ha gått ur kroppen nu.... Jag tycker att det känns svårt det där med gravtestet. Är det bättre att bara få mens (om det nu ska sluta så illa) och inte ha testat positivt. Känns lite så, då kan jag bara tänka - jaja, det var mensen det. Men tänk om jag testar positivt och sen går det illa ändå några dagar senare. Det skulle på ett sätt kännas värre. Kanske för att jag har en vän som var med om det. Åttonde ivf och hon testade positivt och hann skicka ut mejl till alla. Tre dagar senare blev det missfall. Hon var bara runt 33 år då. Usch, jag måste fokusera på mer positiva ivf-händelser. Men det är svårt att glömma sådana saker.
Roligare att tänka på den soliga helgen - ni verkar ha haft fantastiskt! Man behöver verkligen tanka sol nu innan hösten.
Tack bellami - jag använder redan barnolja i duschen men jag kanske får testa använda det mer under hela dagen. Jobbigt med irriterade slemhinnor.
Men hörni, det är spännande veckor nu framöver med allt som ska hända. Håller tummarna för alla!
Men GRATTIS mamman! Det är ju helt fantastiskt roligt!
Maryhe - hoho? Hur går det?