• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag behöver er hjälp.
    I dag har det liksom känts tungt långt ner i magen. Och nu när jag satt ute i snålblåsten i två timmar på sonens fotbollsträning och skulle börja gå hem med honom gjorde det så ont i urinröret. Jag var plötsligt så kissnödig och det kändes som jag inte skulle kunna ta mig hela vägen hem för det värkte i magen och sved i underlivet/urinröret. Kom hem och kastade mig på toa och det sved inte när jag kissade och värken försvann omedelbart men jag är fortfarande så där tung och obehaglig långt ner i magen. Vad tror ni? Uvi? Eller är det kanske mensen som är på väg?
    Jag kollade tempen när jag kom hem för att se så att det inte var feber med tanke på ev uvi. Men jag hade bara min vanliga temp på på 36.6. 
    Nu grubblar jag - borde jag gå till närakuten och lämna urinprov. Fast de kan ju inte ta odling nu. Måste kanske avvakta till morgonen. Är det farligt att vänta?
    Så två frågor:
    1. Vad tror ni att det är?
    2. När man inte gör ivf så brukar man ju alltid säga att tempen är högre från äl till mens om man är gravid. Vad gäller nu? Vittnar min låga temp om att det är kört för mig? RD 8.... 

• Skytten

Enya - hur går det för dig? Förstår att du är orolig. Jag har tyvärr inte mycket att komma med men jag ville bara säga att jag tänker på dig.

Maryhe - vilken jobbig väntan. Jag håller tummarna för att det ska gå bra! 

• Skytten

Tack Myran! Jag får nog fixa det. Det svider igen. Men jag undrar om det inte är svamp i hela underlivet pga crinone. Känns inte bra. Hm.
    Får man uvi lättare när man gör ivf? Eller vad fick du för info? Eftersom du fick antibiotika direkt vid sista ivf?

• Skytten

Tack Anne och Syskon nu för era råd! Jag har fått feber nu. Så antingen har jag någon infektion i kroppen eller så är det en förkylning på gång. Jag har ingen hög feber så det är nog ingen fara. Jag ringde och pratade med närakuten och de tyckte att jag kunde avvakta till i morgon för de ville helst att mitt urin skickas på odling innan de börjar behandla med tanke på att jag ev kan vara gravid. Jag skulle hålla koll på ryggvärk bara. Ska nog be vårdcentralen ta ett gravtest i morgon. Fast jag vet att det här urinrörsproblemen också brukar hänga ihop med mensen så det är nog kört för mig. För många mensvibbar nu.

Enya - bra att du tar det lugnt. Tänker på dig! 

• Skytten

Har fortfarande feber och ska till vårdcentralen nu på morgonen. Det svider lite men inte som igår. Men i natt kände jag av en märklig diffus värk som gick liksom från vänstra ljumsken upp till höften och det strålade ner i benet. Mycket konstigt. 

Hönan - jag hade mycket molvärk från ÄP fram till RD6. På RD 4 var det en riktigt vass värk. Sen har det liksom klingat av och kommer lite då och då. Nu är min mage "platt" igen så jag gissar att det mest var en reaktion efter ÄP och Ovitrelle kanske. Det som återstår nu är ömma tutar. 

I natt kom min före-mens-dröm IGEN.  

• Skytten

Zin - jag vågar nog inte hoppas på att drömmen börjat förutspå annat. Men det är märkligt med den här drömmen och det är så tydligt att den hänger ihop med mensen och ibland dyker den upp vid äl också. Så fort det är "grejer" på gång så kommer drömmen. Den är helt underbar och jag vill bara drömma vidare...sen vaknar jag och kommer ihåg att den är ett dåligt tecken. Suck.

Kalimero - jag dricker. Och hoppas att det inte är uvi trots allt. Men undrar vad det då kan vara. Kanske jag inte tål Crinone? Om det nu är den som orsakar svedan. Men det förklarar inte febern. Har ni någon annan teori? Kan ju vara en vanlig förkylning på gång förstås. Ska nog ringa CvL också. Eller hemmadoktorn.

• Skytten

Nämen hörni! Jag skulle duscha inför vårdcentralen och när jag stod och sminkade mig (sååå hög feber har jag inte) i bara BH fick jag nästan en chock när jag såg de blå tydliga ådrorna på bröstet som går till brösten. Hm. Jag ska nog be VC ta ett gravtest....

• Skytten

Läkaren ringde nu. Graviditetstestet var negativt. Så då är hoppet ute. Eller hur? Jag är ju på RD 9. Kan jag sluta med crinone nu och invänta mensen?
    Jag hade inte uvi heller. Hon såg inga tecken på infektion och skulle därför inte odla heller.
    Oj, vad luften gick ur mig nu. Minst sagt. Även fast jag haft alla tecken på mens. Jag visste ju det någonstans i mig att det var så. Men det var lite tufft med telefonsamtalet nu.

Tack för att ni tänkte på mig och höll tummarna! Kram! 

• Skytten

Enya - är det verkligen så? Det känns ganska otroligt att den inte fäst ännu. Men okej, jag väntar med att ge helt upp. Tack för kram och pepp! 
    Det sticker i min vänstra sida av magen. Som det gjort sen ET. Men jag gissar att det är mensen som laddar upp. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?