IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag behöver er hjälp.
I dag har det liksom känts tungt långt ner i magen. Och nu när jag satt ute i snålblåsten i två timmar på sonens fotbollsträning och skulle börja gå hem med honom gjorde det så ont i urinröret. Jag var plötsligt så kissnödig och det kändes som jag inte skulle kunna ta mig hela vägen hem för det värkte i magen och sved i underlivet/urinröret. Kom hem och kastade mig på toa och det sved inte när jag kissade och värken försvann omedelbart men jag är fortfarande så där tung och obehaglig långt ner i magen. Vad tror ni? Uvi? Eller är det kanske mensen som är på väg?
Jag kollade tempen när jag kom hem för att se så att det inte var feber med tanke på ev uvi. Men jag hade bara min vanliga temp på på 36.6.
Nu grubblar jag - borde jag gå till närakuten och lämna urinprov. Fast de kan ju inte ta odling nu. Måste kanske avvakta till morgonen. Är det farligt att vänta?
Så två frågor:
1. Vad tror ni att det är?
2. När man inte gör ivf så brukar man ju alltid säga att tempen är högre från äl till mens om man är gravid. Vad gäller nu? Vittnar min låga temp om att det är kört för mig? RD 8....