Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Medicinfri!! Är så jäkla gott att slippa fler sprutor nu...blir väl ngr morfin i morgon men dem slipper jag ju ge mig sjalv iaf...ägglossningssprutan var hemsk....gjorde ont att sticka ont att spruta in och sved som satans att dra ut....och sen har det varit full aktivitet i magen sen dess...har ju ganska ont av ägglossning i vanliga fall och det är värre nu.... Fick dessutom ont i ljumsken/blygdbenet precis som jag fick inför mens förra gången så natten har inte varit bra, forst vid 3 kom jag på knepet med kudde mellan knäna och då avtog värken.... Lite offermentalitet från mig idag då spänd inför veckan....testdag ar ruvardag 15 men jag är ju testoman ...undrar hur länge jag kan hålla mig sen...är det 10 dagar som sprutan kan ge positivt?

• slemtorsk i din bralla

7 ägg och ett morfinrus utan dess like...förutom att jag blev illamående, kallsvettig o fortfarande har ont så slant läkaren på nåt vis o stötte i slidväggen så det gjorde ont som satan så gick det nog bra....har legat däckad på soffan helt groggy o med ont...hoppas det går över

• slemtorsk i din bralla
    Maraki73 skrev 2011-11-29 11:05:07 följande:
    Hej allihop.
    Idag är jag på RD13 och i söndags testade jag och fick + men vågade inget skriva om det här eftersom jag inte va säker att det stämde. symptom jag haft är illamående, det bränner till i brösten ibland, ingen matlust lite yr då och då. kännt nån sorts aktivitet i livmodern och ont i ländryggen. Dessutom har jag kännt lukter mycket starkare.
    Till min stora chock idag så såg jag lite rosa när jag tog min lutinus i morse och är skraj att mensen ska komma. Vad kan det vara? hade fortfarande + imorse.

snälla hjälp :((
    jag fick höra att man kan få rosa flytningar av vagiatorerna om man får sånna..antar att det är lutinus för dig??

Sen är slemhinnorna skörare efter behandlingen har jag också fått höra, stressa inte upp dig utan ta det lugnt och se tiden an, du har väl officiell testdag om ett par dagar va? Du får säkert ett fett och tydligt plus då
  • slemtorsk i din bralla
    Söte79 skrev 2011-11-29 13:17:11 följande:
    Usch sitter i väntrummet.. Ska på VUL och är sååå nervös... Hoppas man kan se något.. Kram..
    hur långt har du gått??

Jag fick veta att man gör VUL i vecka 8 på Sahlgrenska men skulle själv vilja göra tidigare om vi lyckas.

Håller tummarna för dig
  • slemtorsk i din bralla
    Söte79 skrev 2011-11-29 13:26:02 följande:
    Jag vet inte exakt hur långt jag är.. Typ 5+2... Men åker till Thailand i morgon och då ville min läkare titta på mig innan. Förväntar mig inte att se så mycket mer än en hinnsäck. Hjärta är allt för tidigt.. Men om vi inte ser något, då är det något som inte står rätt till... Tack för tummarna!
    spännnande..både med VUL och thailand...tänk positivt!!!
  • slemtorsk i din bralla
    Söte79 skrev 2011-11-29 14:23:37 följande:
    Nu är jag klar... Men det är svårt att göra VUL på mig för ingenting ligger där det ska! :0) Men efter mänga turer fick jag se en liten liten böna! Den ligger helt rätt och var perfekt , iaf i mina ögon! :0)
    underbart... Då kan du resa i väg med lättat hjärta och så får du njuta av semestern
  • slemtorsk i din bralla

insättning i dag då.. och jag har fortfarande ont i magen... spänd och konstigt.. kan säkert ha att göra med att läkaren slant "där inne" men barnmorskan försäkrade att svullnaden skulle vara borta till onsdag..Nu blir jag lite orolig faktiskt.

Sen är jag så knäpp att jag inte vågar säga något för då är jag rädd att allt ställs in.....

Bara att bita i hop tänker jag..Problemet är att jag har svårt att bajsa..för jag kan inte ta i utan att det gör ont i magen....hmmmmmmm kanske MÅSTE påpeka smärtan i dag iaf....Inte så att det gör jätteont men det spänner och trycker.

Ska det vara så två dagar efter äggplock?

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-11-30 08:24:33 följande:
    Lycka till Slemmis!! Jag brukar ha ont flera dagar efter ÄP, glöm inte att det är ett operativt ingrepp! Men klart du ska säga till så kollar de med UL samtidigt.
    skönt med lite erfarenhet... de var väldigt noga med att man har ont EN dag.. och sen att jag nog kunde få ont en extra dag pga "olyckan"....inte så att jag lider direkt men det känns ju hela tiden..Så jag får nog säga till, de är ju ändå där o rotar menar jag så de kan ju kolla
  • slemtorsk i din bralla
    tjorven01 skrev 2011-11-30 08:41:49 följande:
    Slemmis
    Precis så som du beskriver set brukar jag ha ett par dagar efter ÄP
    Så i mina öron låter det inte alls som ngt konstigt
    Lycka till på ET
    oki..tack tack...

Och tack

Sitter o hoppas på att telefonen inte ska ringa före 12 nu.....jag är ju realist och inser att det inte är säkert att det ens blir några embryon men är också jävligt positivt laddad så inte fan kan något gå snett nu :-/
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?