Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08 skrev 2011-11-19 17:28:00 följande:
    Söte. Grattis till graviditeten. Hoppas överstim lägger sig snart.

Slemtorsk: jag fick ju för mycket medicin, tror det räcker för mer än 2 veckors speutande. . Apoteket gjorde fel o lämnade ut allt på en gång. Vilket inte gjorde ngt eftersom jag hade frikort.
    haha.. jag BAD om att få ut allt.. vilket gjorde att min förvirring blev total nyss... så kollade jag på mina recept på nätet och ser att jag har en spruta med 900 enheter (eller vad man nu mäter det i) kvar att ta ut!?!?

Lätt irriterad för damen på apoteket frågade vad jag ville ha ut och jag sa allt utom suprecuren (som jag visste att jag fått dubbelt upp på)....DÄrför tog jag ju för givet att jag hade fått allt....
    Zinfandel skrev 2011-11-19 17:09:45 följande:
    Men söta Söte, vilken fruktansvärd pärs!! Hur mår du nu?! Fy sjutton, jag galet orolig hade jag blivit. Men du, ett plus, det bådar riktigt gott!! Det kommer att ha varit värt det Skrattande Kämpa på vännen, vi håller alla tummar här!

Slemmis: hade jag varit som du så hade jag skällt rätt rejält på din BM/läkare vid det här laget, du får alldeles för knapphändig info, brist på medicinering, otydliga ordinationer osv. Det är absolut inte korrekt!!

Maraki: förkylning är toppen, det innebär att ditt immunförsvar är dämpat nu Skrattande

Mia: blir glad för varje gång du kikar in!!

Inanna: bra med kuliga filmer Skrattande

Jag vet inte vad det hjälper att jag skäller ut någon.. tycker eg inte att jag har fått så knapphändig information, det handlar väl mer om att alla får olika bud om vad som gäller vilket  I OCH FÖR SIG egentligen inte är förvånande för vi är ju så olika.. egentligen är väl problemet att man hänger i forum där alla talar om sina ordnationer och sina recept och så har man själv inte fått samma och undrar varför....

I grund och botten känner jag mig nog mer trygg med att inte veta ALLT, jag är ju inte läkare och jag har inte pluggat i 8 år, sen vet jag att det finns olika "skolor" vad gällande detta med IVF men jag har fått bra bemötande anser jag och god information, sen att jag vill veta MER än vad som egentligen är nödvändigt är ju en annan sak

Och även om så vore fallet att jag fått för dålig info, så har jag inte fått mindre info än de andra jag känner som gör IVF på samma ställe och vad hjälper det då att man sprider massa dålig energi genom att skälla och bli arg? Är väl bättre att söka den info man vill ha själv isf
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-11-19 17:56:21 följande:
    Sorry Slemmis, du tolkade återigen ett svar fel, det var ingen kritik mot dig. Det är oerhörd tur att dessa forum finns så man kan få svar på allt. Men det finns en del info som du ska få av din läkare, som just är utbildad läkare och eftersom vi inte är det så är det viktigt men ett tydligt behandlingschema och tillräckligt med medicin. Att våga säga ifrån är inte att sprida negativ energi - det är att vilja ha kunskap och kunskap är trygghet.
    ja nej.. alltså.. jag tog det inte som kritik emot mig heller.. då uttryckte jag mig nog knasigt.....

Hela grejen var ju att boven i just detta var apoteket (och att jag kanske inte kollat mitt e-recept då) eftersom jag tydligt sa till apotekstanten att jag ville ha ALLT  men inte fick det.... hade jag fått det hade jag ju haft tillräckligt för 10 dagar och hade jag behövt mer hade det funnits GOTT om tid att ringa in fler recept

Behandlingschema har jag..men bara fram till måndag, då jag ska ta blodprov för att se hur jag ska fortsätta dosera men då har jag ju kört 5 dagar på denna dosen (225) och har alltså kvar till 5 dagar till..... om jag bara hade kollat mitt recept hade jag sett detta men jag tog ju för givet att jag hade fått ut allt eftersom jag bad om det.....
  • slemtorsk i din bralla

Har för mig att jag har läst om detta tidigare i denna tråden men frågar iaf....

Jag har VÄRLDENS ägglossningsflytningar just nu..... blir lite orolig att jag är på väg att ägglossa trots nedreglering och sånt!?!??!?!

Nån som vet något eller har erfarenhet av det?

• slemtorsk i din bralla

Söte.. det är nog en fullt normal reaktion.. jag gick ju inte igenom IVF förra gången jag var gravid men det tog ju å andra sidan 3 år och vi stod i kö för IVF.... men när jag väl blev gravid så vändes hela världen upp o ner... jag var orolig och nervs hela tiden och sen blev jag ju jättesjuk i vecka 25 - förstorad och inflamerad gallblåsa och det höll på att ta livet av mig rent mentalt.....

Man får vara orolig bara det inte går ut över din vardag allt för mycket... försök att hitta någon att lufta dina känslor med så du inte går under.

Kramar till dig- tänker på dig

• slemtorsk i din bralla

jag är ju väldigt öppen med detta och får väldigt många höjda ögonbryn.. en del yngre i min klass tycker att jag borde vänta tills jag är färdig med utbildningen.. men jag fyller ju 40 i februari det året... (2013) och då får jag ju inte längre hjälp lika lätt.... de förstår liksom inte vilket är synd för flera av dem vill själva vänta med barn i 10-15 år till och förstår inte var de kan hamna.....

Många har frågat MASSOR och jag berättar det jag vet, en del tar illa vid sig och tycker att sånt ska man fan inte prata öppet om det är PRIVAT.. men hur privat blir det när man ändå springer på en mottagning..det är ju inte som att göra barn hemma i sovrummet på rosenblad och romantisk musik liksom...

• slemtorsk i din bralla

Godmorgon töser....sprutan i går gick som en dans... underligt nog, men något jag har lärt mig av detta är att jag aldrig kommer bli någon bra sprutnarkoman...fast fråga mig det efter att jag fått morfin nästa gång så får vi se om ni får samma svar *S*

Blodprovet såg bra ut i går tydligen.. jag frågade vad hon menade med det...för mig kan "bra" betyda väldigt mycket men enligt barnmorskan jag pratade med så var hormonnivån exakt vad de önskade på det här stadiet så de vill att jag fortsätter med samma dos fram till fredag då jag ska göra ett ultraljud......spännande... antar att man ska kolla till äggfabriken då...

• slemtorsk i din bralla

Maryhe...usch o fyyy säger jag bara..sicken jäkla skitkärring... Och vad falsk hon är.. Jag menar, om hon nu inte tycker att du ska skaffa barn så kan hon säga det rätt i ansiktet på dig istället för att prata skit, då kanske också du kan få henne att förstå varför...

Nu är jag på tok för nyfiken, det vet jag, men det hade varit roligt att vara en fluga på väggen och höra och se hur det gick till när ni gick över och talade om vad ni hört..

• slemtorsk i din bralla
    Maryhe skrev 2011-11-24 14:31:47 följande:
    Men hon har varit så positiv och glad över att vi försöker att få barn. Hon har känt min sambo sen 1988 och han har aldrig velat haft barn förut. Inte ens när han var gift. Så nu tyckte hon att det var sååååå roligt...

Hon ville krama om, sa att jag missförstått allt. Hon ville också att min sambo skulle gå ut så att vi fick prata själva. Min sambo är väldigt oitaliensk, han hetsar inte upp sig så ofta så det gick väldigt lugnt till.  Han drog med mig ut och sa bara nu går vi hem och sköter oss själva i fortsättningen. Hon gick efter och ville att jag skulle stänga in hundarna så att hon kunde komma in hos oss och prata (hon är hundrädd, tror att det är därför de är så äckliga i hennes ögon). Men nej tack säger jag bara.
    usch då....så falskt liksom.. du hörde ju vad hon sa...tror hon du är dum eller....ELLER är det där ett italienskt drag?? Min sambos ex är halvitalienska (pappan italienare mamman amerikanska) och hon kan bete sig så där i bland också..mot ALLA... inklusive sina stora barn, och så tror hon att det bara är att släta över med en kram eller ett gulligt mess på facebook....
    Fast MIG har hon då rakt inte försökt be om ursäkt....haha.. hon är ju fortfarande hans NUMBER ONE eftersom de var gifta och han har sagt att han aldrig mer gifter sig.. *ASG* hon skulle bara veta att brudklänningen hänger hemma i sovrummet, vigselringarna i finrummet tillsammans med hindersprövningen.. och visste hon att vi försökte få barn skulle hon nog flippa....

SKIT du i henne... en sån person behöver du då rakt inte i ditt liv..synd på grannsämjan bara kanske, men det finns väl fler personer att umgås med....
  • slemtorsk i din bralla
    selmv skrev 2011-11-24 13:10:55 följande:
    Hej har inte skrivit så mycket här men följer er alla.

Jag började spraya den 7 nov och igår var jag på vul för att kolla och då hade jag fått en cysta i vä äggstock så nu ska jag dubbelspraya i en vecka till för att få bort den innan jag kan börja med sprutor.
    Annars kunde de punktera cystan om den inte försvann av detta.

Är det ngn annan som har varit med om detta?
    Känns som att det bara klyddar för mig. Min förra behandling fick avbrytas för att jag hade nga stora äggblåsor och nga små, alla ska ju helst vara lika stora.
    Så nu när vi provade en ny metod (korta metoden förra gången) så kom det en cysta :(   
       Känns som att jag aldrig kommer igång, detta är vår första gång så.....
    usch vad tråkigt och jobbigt.. särskilt när det är första gången som liksom aldrig blir av... man vet ju inte så mycket om systemet då...

Jag började spraya 2 november och det har gått bra så här långt, ska på ultraljud på fredag så jag hoppas att allt ser bra ut men det vet man ju aldrig.... men jag visste inte att äggblåsorna ska vara lika stora faktiskt...

Mitt tips till dig är att fråga läkaren massor..allt du funderar på, boka en telefontid om du bor långt från sjukhuset så att du får möjlighet att fråga och få svar... det är nog det bästa sättet att komma vidare i tankarna iaf.
    Kram och jag håller tummarna för dig.
  • slemtorsk i din bralla

hello girls... tillbaka från VUL och jag är väl nöjd... fick inte så mycket mer info än att det "såg bra ut".. han räknade till  11 ägg varav han mätte 5-6 st.. mellan 17 och 22 millimeter stora... vet inte om det är bra eller normalt eller i vilken del av skalan det hamnar men det blir äggplock på MÅNDAG och jag är lovad ett befruktat ägg på onsdag... så om det nu inte blir något befruktat ska de få skit *S*

Börjar fatta att det närmar sig... vill ju vara realist och ha båda fötterna på jorden och hellre tänka att OM det lyckas så blir det underbart och snarare ställa in mig på att det INTE lyckas.. men va fan... man måste ju vara optimist så jag tycker att det ska bli spännande, pirrigt och skithäftigt att iaf vara kemiskt gravid, sen hoppas jag ju så klart att det stannar och boar in sig i livmodern och blir en bebis...ett steg i taget dock....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?