Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

och jag kopierar och flyttar mig...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC 
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET*** 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov. 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), första IVF försöket, spraystart 6 november. 

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) sprutstart 2/11

Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, sprutstart 16/11

***JAPANSKA METODEN*** 

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11. 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• slemtorsk i din bralla

ANG koffein så har det blivit -utan att jag faktiskt tänkt på det- att jag har dragit ner.... jag dricker i vanliga fall en stor mugg på morgonen i bilen, sen en kopp till när jag kommer fram till skolan och sen 2-3 st till under dagen..... numera dricker jag te i bilen och det blir max en kopp/dag under dagen-- dels för att det blir hutlöst dyrt att köpa kaffet *S* sen för att jag helt enkelt inte är sugen...jag vet itne varför...kanske är en biverkning av sprejen också???

• slemtorsk i din bralla
    Maryhe skrev 2011-11-18 12:02:16 följande:
    Både jag och sambon har slutat helt med kaffe sedan vi började försöken. Sambon blev rekommenderad av andrologen att dra ner på kaffet. Men upp till 300 mg koffein om dagen ska inte vara något poblem, typ tre  koppar på 125 ml. (obs! ej mugg) De flesta undersökningarna visar på att om man dricker 4-5 koppar dagligen så kan fertiliteten minska med 35 procent. Dessutom kan koffein kunna orsaka defekter i spermierna och män bör därför inte dricka för mycket kaffe när man försöker  att bli gravida. Tänk på att det gäller även coca-cola eller andra koffeinhaltiga drycker, thè och choklad.
    det där har jag läst också... men det är ju betydligt mindre koffein i te och choklad.. hade nån lista någon gång vad 300 mg koffein motsvarade.. det var typ 10 muggar te.....

Sen kan man ju dricka grönt te, det innehåller i stort sett inget koffein alls, och inte rött te heller vad jag mins..

Jag är ju en sucker för pepsi men har faktiskt dragit ner rätt så rejält också utan att ens tänka på det...tycker inte det är lika gott längre, jättekonstigt men det kan ju vara en bra bieffekt kanske för det är sen jag började spreja..
  • slemtorsk i din bralla
    Vi 4 skrev 2011-11-18 14:20:01 följande:
    Zinfandel, ja det finns ju studier som visar att koffein är bra för nervcellerna i hjärnan och minskar risk för demens tex. Så vad exakt det det är som påverkar fertiliteten har jag inte fått kläm på. Det verkar öka missfallsrisken att dricka mer än 5 koppar, men där tänker jag att de inte har koll på andra faktorer, vilka är det tex som dricker så mkt kaffe, kanske de som är mer stressade, de som också äter mer av något annat, eller på annat sätt består av någon annan typ av undergrupp som innebär att det eg inte är kaffet det handlar om utan andra livsstilsfaktorer.. Alltid ska man behöva tänka själv
    jag antar att det har mer att göra med mängden.. man rekomenderas ju ett litet glas rött om dagen för att motverka blodsjukdom och hjärt- och kärlsjukdom.. men en flaska om dagen är ju inte så jädrans bra *S*

Koffein i begränsad mängd är bra för kroppen, som du säger motverkar det demens och hjälper till att hålla hjärt- och kärlsjukdomar borta. men för mycket ökar på riskerna för det samma- på något underligt vis.

Det beror ju också på vilken TYP av kaffe man dricker, nyttigast är tydligen vanligt hederligt kok-kaffe men vem dricker sånt nuförtiden?

Espresso innehåller någon slags syra som man ska vara försiktig med, den är inte bra om man är ute för att motverka demens heller.

Jag hade nån artikel om det där för ett tag sen men den är ju borta så klart grrrr..ska se om jag hittar den.
  • slemtorsk i din bralla

ååååh vad roligt sushi!!!!!!!!!!!!!!!

SUPERgRATTIS!! Nu håller vi tummarna att plusset finns där klart o tydligt på TD också..men så klart att det gör det

• slemtorsk i din bralla

ang kaffet så minns jag ju när jag var gravid med sonen att jag ääälskade doften av kaffe men inte klarade av att dricka det.. haha.. köpte en kopp och satt o luktade på *S*

• slemtorsk i din bralla

alltså....jag funderar på det här med flera embryon...

Antag att man sätter in två... men bara ett fäster..får man en liten blödning då ändå eller vad händer liksom???

Ursäkta en dum fråga men jag funderade lite på det faktiskt...

• slemtorsk i din bralla

hmm inser nu att jag inte har sprutor så det räcker särskilt länge till.. tar sista dosen på min första spruta i dag.. sen har jag bara två doser till i den andra sprutan... tur att jag ska till provtagningen på måndag.. men .......då måste de ju skriva ut flera..vette katten hur jag ska göra, ska jag bara be sköterskan på provtagningen säga till, de verkar ju inte ha tänkt  på det liksom.....jag ska ju inte träffa någon bara ringa barnmorskan  senare på eftermiddagen för att få vidare ordination och då har jag ju bara en dos kvar??!?!

Hmm...känns som att jag ska ta ett snack med barnmorskan pronto på måndag också.. är ju inte så lätt för mig att ta mig in till apotek hur som helst heller.. det enda aptotek som jag vet garanterat har sprutorna hemma är ju sahlgrenska så det vore ju bra att kunna ta ut när man väl är där liksom...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?