IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
God Jul kära vänner
God Jul kära vänner
Åh vad kul att det händer lite grejor här!! Stort lycka till tjejer
Jag tycker det är sååå bra att någon tar upp konkurrensen genom priserna, de är alldeles på tok för höga!!
Precis, jag tycker det hade liiite för pressande att försöka styra mina cykler efter klinikens öppettider och köer, jag vill köra behandlingar när det passar mig, särskilt när det till råga på allt är så dyrt! Svenska kliniker borde liksom anpassa sig efter sina kunder och inte tvärtom, men tyvärr så säger nästan ingen ifrån.
Myran min vän, så fruktansvärt sorgligt jag har inga bra ord. Varför ska det vara så förbaskat svårt Önskar att jag kunde göra nåt för dig. Stor kram
Tyvärr tänker man ofta inte så i Sverige och är därför inte uppmärksamma på det. Den verksamma substansen i Pergo är Klomifen. Den gör att hjärnan producerar mer fsh som stimluerar äggstockarna att producera mer östrogen. När östrogennivån i kroppen stiger, stiger ofta också andra endokrina värden, tex sköldkörtelhormon. Mitt tsh stiger med ca 1,0 när östrogennivån stiger. En del reagerar även mot Gonadotropiner. Ett värde över 2,5 ökar risken för infertilitet & MF. Det finns massor med kvinnor som är helt omedvetna om det och föder massor med friska barn men i vår situation, vår ålder + svårigheter att bli gravid, så hade jag personligen inväntat ett lägre och mer fördelaktigt värde för att öka chanserna och slippa lägga pengar, oro, energi & känslor på galna värden. Men klart att det kan gå ändå!
Visst är det så. Jag själv siktar mot att undanröja alla eventuella hinder för att optimera chanserna. Hoppas du får positivt besked men lita mest på din egen magkänsla! Innana här i tråden är ett bra exempel på nån som lyckats efter mååånga misslyckanden när hon fick ett perfekt tsh-värde.