• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya, tack för lycka till hälsning. Du har inspirerat mig att ta steget till Danmark! Kram vännen

Inanna, såå tråkigt! Jag som hoppades så att det skulle bli plus. Det tycker jag du är värd! Men det är inte lätt för oss i 43-klubben. Styrkekram

• myran6801

Hej vänner, idag kom lite spottings så nu är väl mensen på g antar jag. Har VUL inbokat på onsdag och sedan kör spruntandet igång och korta behandlingen. Har varit på min andra zonterapibehandling idag, fick även lite akupunktur för att höja värmen i livmodern.

• myran6801

Sötisar, någon som har tips på bra boende nära CFC i Danmark? Tänkte planera lite för DK-resan. Kram

• myran6801
    Mia69 skrev 2011-10-09 10:04:34 följande:
    Kortaste vistelsen på gravidlistan av alla men men.... Kände imorse att det inte stämde längre. Brösten kändes som vanligt, magen var platt och jeansen gick på utan problem. Testade idag på RD 14 och det var ett tråkigt minus. Har väl förmodligen haft en liten biokemisk graviditet som fäste en kort stund men nu är det i alla fall slut.
    Inte mycket att göra åt. Nästa gång testar jag tidigast RD 14 och slutar med det här tjuvtestandet. Nu skall jag ut i trädgården och måla altanräcke som jag fick sluta med i torsdags när jag fick mitt svaga plus. Kram till er alla.
    Men så tråkigt En stor stor styrkekram. 
  • myran6801

Hej allesammans,

Hoppas ni har haft en fin söndag! Tack för tips ang boende i Köpenhamn, är nu helt inne på att INTE försöka hitta något nära CFC utan istället boka något centralt. Jag har tid bokat hos gyn på onsdag för VUL, hoppas mensen inte sätter igång på ordentligt förrän på tisdag för CFC ville att man ska göra VUL CD 2. Jag har haft spottings några dagar nu, undrar om jag ska försöka boka om VUL till på tisdag för säkerhetsskull. Vad säger ni experter här inne? Spelar det någon roll. Enligt CFC skall jag börja spruta på CD 3, korta behandlingen, jag har tidigare alltid börjat på CD 2.

Nedan är ordinationen från Svend i Danmark. Jag är lite osäker på det där med både Orgalutran (hindrar ägglossning) och sedan Ovitrell (sätter igång ägglossning). Har för mig att jag bara tagit Ovitrell tidigare vid korta behandlingen. Någon som vet varför de ger denna ordination. De verkar heller inte ta blodprov som jag brukat göra här i Sverige.

Tak for jeres journal, som jeg ikke ved hvorfor i ikke har fået svar på, men nu kommer det. I har gennemgået flere IVF forsøg i Sverige og har nu fået taget blodprøver, der viser en AMH på 0,25, en FSH på 10 og en LH på 4,8. HIV og hepatitisprøver er begge to iorden. Jeg vil foreslå at man kører den korte behandling med 450 i.e. FSH. Det er vigtigt at vide om I har en svensk læge, der kan skanne jer og skrive medicin ud eller I skal komme her først. Planen vil være kort behandling. Er du på 3. dagen starter du med 450 i.e. FSH dgl. i 6 dage. Herefter skal du skannes igen, have Orgalutran 0,25 og fortsætte med 450 i.e. FSH indtil dine ægposer er 17 mm, så skal du have den ægløsnende sprøjte og komme herned med henblik på ægudtagning, befrugtning og indlægning af embryomer.

Kram M

• myran6801

Tjorven sötis, du har nog rätt jag måste kolla mina papper fr tidigare behandling, Jag kanske bara inte kom ihåg....Virrepanna you know...

Men söta du, låter inte kul med förseningar och att stanna i Budapest, även om Budapest är fint! Har varit där med jobbet förra året. Sköt om dig sötaste vännen. Kram kram

• myran6801

34an, intressant att Svend ordinerar Japanmetoden för dig trots att du är 42 år. När jag har frågat så har han sagt den är för dem under 40. Vad hade han för argument för att ni skall köra den?
    Lycka till!

• myran6801
    Celin skrev 2011-10-09 20:31:39 följande:
    Hallå alla, jag har försökt att läsa i kapp efter helgen i Köpenhamn. Har varit en lugn och skön helg, mkt promenader, god mat och vin. Skönt med en helg på tu man hand och ladda batteri. Jag kan ha missat lite när jag läst men... tankar till alla.

Mamman, vad tråkigt att höra om operationen, väntetiden och allt - hoppas du mår bättre snart, kram

Inanna och Mia, kram efter era tester

34.an vad spännande med japanen

Enya - hoppas illamåendet ger med sig snart - eller iaf att du slipper kräkas.

Myran, vi bodde på Scandic Copenhagen, ligger ett stenkast från metro Västerport, stationen före Norreport så antingen gångavstånd om man vill, eller kort resa med tåg. Hotellet ligger två-tre kvarter från stora tågstationen så enkelt att ta sig dit när man kommer från flygplats, eller med tåg. Andra ggn jag bodde där - tycker det är bra, undrar om man inte kan bo med rabatter (se scandic.se eller coopmedmera och deras hotellcheckar). Bra restauranger i närheten (säg till om du vill ha namnen på dem) - underbar frukost.

ego-uppdatering - småblöder fortfarande, sjuk (hostar och ont i halsen) och ett bonusbarn med kräksjuka (men det tackade vi nej till - får stanna hos sin mamma tills vi vet att det är smittfritt).  Ska ringa kliniken på fredag och diskutera nya prover och sen tänkte jag ta en kamp med alla extra kilon och planen blir därmed FET i januari - förhoppningsvis ger det ngt kilo mindre på vågen under tiden.
    Tack för tips, ska kolla Scandic !!!! Kram kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?