• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack alla fina för alla svar om vilken dag ni startade. Verkar vara ok med både 2 o 3. Kram

• myran6801

Oceanney, så tråkigt. En stor kram kommer här!

Tycker det varit för många minus i tråden på sista tiden. Så vill vi inte ha det! Kram alla kämpande vänner.

• myran6801

Tack för svar. Jag tar just nu Inofolic 2 ggr om dagen o de innehåller tot 400 microgram. Men så tänkte jag ta Mitt val kvinna för att få alla andra vitaminer men då såg jag att en tablett innehåller 250 microgram. Vet inte om det är för hög dos med 650.

• myran6801
    Boe skrev 2011-10-12 11:27:23 följande:
    Tillbaka på jobbet efter lyckat VUL. Ett levande embryo som satt på rätt ställe. Super skönt. Lämnat massor av blodprover bla för mina levervärden som blivit mycket förhöjda av Ivf. Minns inte om jag tagit upp den cirkusen här?? Är mycket glad så klart men mår fortfarande suuuper illa. Förstår att ni tycker att den är otacksamt att klaga men igår fick jag sådan svack så jag fick lägga mig på toagolvet på jobbet en lång stund. Tänk Er värsta magsjukan ever. Nu i tre veckor. Hoopas det går över snart!!
    Grattis Boe vad härligt att allt såg bra ut! Kram kram
  • myran6801

Har varit på VUL idag CD2 och allt så bra ut sa gyn, tunn fin slemhinna och inga cystor eller annat som kan vara ivägen.

Mailade till CFC för att meddela resultat på VUL idag och få ok att starta imorgpn på CD3. Såg dock på deras hemsida att de har problem med mailen så jag ringde, men fy vad svårt det är att förstå. Trots att jag bad att vi skulle ta det på engelska är jag inte säker på att jag fattade rätt. Blev ganska nervös när damen jag pratade med säger att de inte fått våra blodprovssvar (hepatit o hiv), men jag vet att de fått dem för jag mailade dem tillsammans med kopior på mina journaler som jag vet att Svend läst. Han refererar till dem i ett mail med info om dos jag skall spruta. Verkar virrigt värre!!

Kul att vi träffades i väntrummet hos gyn Kalimero!!! När sätter du igång med sprutorna?
    Vore kul om vi är i Köpenhamn samtidigt!!!!

Kram kram

• myran6801

34an, usch vad jobbigt med migrän. Låter verkligen som en pärs, men som du säger vad gör man inte......
    Vad mysigt med hund Vi har pratat om att skaffa hund men vi måste låna en först och kolla att min man inte är allergisk för han tål inte katter. Vi har pratat om en westie, vilken ras är det på er vovve?

Kalimero, ja jag såg SAS erbjudande och tänkte att jag skall kolla upp det när det närmar sig. Lite svårt när man inte kan varken boka hotell eller resa för man vet ju inte vilka dagar det blir. Jag det är verkligen spännande hela den här proceduren. Inte så lätt för en kontrollfreak.........Flört

• myran6801

Fjällsippan, jag var med om det där med cystor första gången jag var på mammografi för ca ett o ett halvt år sedan. Jag fick ett brev hem efter besöket som sa att jag måste komma tbx för ngt såg konstigt ut. De där dagarna var hemska! Hann få tusen tankar. Fick tömma flera cystor. Jag tror det var efter Ivf de dök upp. Förra veckan skulle jag ha gått igen men jag väntar till efter denna Ivf för jag är rädd att det inte skulle bli ngt. Visste inte det där om att klimakteriet är på g när brösten ömmar men misstänker jag är där oxå. Hua det vill man ju inte.

• myran6801

Jag undrar om Inofolic påverkar antalet folliklar eller om det bara påverkar kvaliteten, någon som vet? Ska börja med sprutor ikväll o jag har ju maxdos o CFC kollar ju bara vul inga blodprov så nu funderar jag om jag kan bli "överstimulerad". Tänk att det alltid är så mycket nojjor som far igenom ens huvud!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?