IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tack Maryhe! Skönt att höra!
Tack Maryhe! Skönt att höra!
Tack Thuleslapper och Inanna! Jag har nämligen funderat mycket på de mellanblödningar som jag har och helt fruktansvärda smärtor vid mens... Och som du säger Inanna, det är ju så tragiskt om man gör ET i onödan om det finns grejer i livmodern som gör att det är omöjligt att bli gravid.
I dag ska jag till min psykolog. Lycka! Jag hade glömt att vi bokat en tid och nu blev jag så glad. Skönt att få prata av sig om allt.
Jag har fortfarande lite högre temp men ingen feberfeeling i dag. Dock har tutarna nästan slutat ömma helt och min mage är platt som en pannkaka. Hm, hm, hm....
Lycka till i dag Maryhe!
Åh vad det händer mycket spännande i tråden nu. Så många att hålla tummarna för!
Zin - vad spännade med massage och triggerpunkter. Jag tror benhårt på att sådant fungerar. Lycka till med FET! Jag ska tänka på dig hela dagen!
Enya - håller verkligen tummarna för dig och testdagen på fredag! Skönt med symtom och jag tror att de är "riktiga" !
Maryhe - vilken jobbig och nervös väntan ni måste ha nu. Då får man skälla på dumma grannar, som dessutom har fel! Hoppas att det går bra i morgon och att du får båda två. Lycka till!!!
Och tutarna ömmar öht inte alls längre.
Hönan och Syskon nu - är precis som ni. RD 11 och jag har väl redan gett upp hoppet. Inga ömma bröst, mensvärk mer än molvärk och jag går omkring och är varm som en kamin och blir svettig av minsta lilla. Och igår fick jag värk i nacke, axlar och skuldror som jag också alltid får innan det drar ihop sig för mens. När hade ni TD? Jag ska testa 13 sept.
Och jag har verkligen ingen plan sen och känner mig också helt okunnig på grund av det. Jag har tre ägg i frysen. När och hur gör man FET? Måste man vänta ett visst antal månader eller är det bara att köra på? Och om man som jag har en oregelbunden mens, 28-32 dagar, får man/kan man göra ostimulerat FET då? Och vad innebär stimulerat FET - vilka jobbiga hormoner måste man ta då? I refuse.
Zinfandel och Maryhe - mina tankar är hos er i dag! Lycka till!!!
Hönan - tack för din uppmuntran! Gulligt av dig! Jag tror att jag känner min kropp för väl och alla symtom som jag haft senaste veckan plus den här känslan nu av att kroppen är helt tömd på alla nödvändiga hormoner gör det svårt att hoppas. Och nu när jag kom tillbaka från lunchen såg jag att crinonet som kommit ut inte var helt vitt längre, utan svagt rosa. Men å andra sidan var ömma bröst inget graviditetssymtom när jag väntade sonen. Hände ingenting alls med mina bröst under hela graviditeten (jag med min a-kupa var myyyycket missnöjd ). Men jag har haft superömma bröst sen jag tog Ovitrelle och de senaste tre dagarna har det ömma försvagats dag för dag för att vara helt borta i dag.
Maryhe - supergrattis till tre! Wow! Bra kämpat av dig! Måste ha varit en nervpress. Förresten vad får man för råd i Italien efter ET - ska man tänka på något särskilt?
Zinfandel - härligt att det verkar gå mot ruvning för dig! Så skönt att höra! Lycka till i em!
Zin - vad glad jag blir för din skull!!!! Supergrattis! Och vad härligt att verkar vara så starka och lovande. Nu går det vägen för dig ska du se. Stor kram!
Victoria - kul med sprutstart!
Enya - i morgon bitti kommer jag att kasta mig på datorn för att se hur det gått för dig.
kattenizze - vilken otroligt okänslig och korkad gyn. Fokusera på att bebisarna ser ut att må bra!
Sunseed - mammor brukar kunna se sånt där..... Håller tummarna!