• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel eller någon annan som kan det här med immunologi och grejer:
    Jag är nu inne på fjärde dagen med förhöjd temp 37.6-37.8 (jmf m vanlig 36.6) och det värker i nacke och rygg och jag har en influensakänsla. Så här är det ALLTID vid äl och inför mens och jag undrar vad det kan vara. Jag blir inte sjuk, men det värker i kroppen och tempen stiger, ibland får jag huvudvärk också och känner mig så risig. Men så kommer mensen och så släpper allt på en dag. Vad skulle det kunna vara? Det kanske kvalar in under pms men jag tänkte om jag kanske skulle börja söka efter alternativa svar?

• Skytten

Tack så mycket Zin! Du är verkligen toppen! Jag har funderat så mycket på det här och försökt fråga gynekologer men ingen har kunnat ge svar. De har mest velat ge mig antidepressiva vid pms-topparna. Och jag gillar det här med att ta det lugnt vid mens . Tack och kram!

• Skytten

Nej, jag har också sagt nej till antidpressiva, det känns fel. Jag vet ju att jag har en känslig kropp så det är väl inte så konstigt att jag reagerar hårt vid äl och mens. Natten mot igår gav min sambo mig massage och jag tog en alvedon och det lindrade så mycket. Vila och ta hand om sig själv, det ska bli min medicin.  
    Jag är på RD 12 nu. Mensvärk och kroppsvärk men inget kommer. Inga ömma bröst och plattaste magen. Fortfarande högre temp. Fyra dagar kvar tills jag ska testa. Jag längtar efter att sluta med progesteron.
    Hur känner du dig?

• Skytten
    Nä, det är klart. Jag tänkte mer om du gick runt och kände dig lite euforisk över att du ruvar. Det gjorde jag de första dagarna. Innan man började grubbla på symtom. 
  • Skytten

E N Y A - man vill ju bara ha dig här framför sig så man skulle kunna krama dig! Grattis!!! Jag blir alldeles lycklig för din skull! Många kramar!!!

• Skytten

Victoria - jag har inte haft Gonal men andra ivf-mediciner som också kan förvaras i rumstemperatur eller i kylskåp. Jag har för mig att det var så att man kan ha i rumstemperatur i en månad så det är nog ingen fara om du inte haft dem längre än så i rumstemperatur. Sen att byta till kallare temp, vet jag faktiskt inte. Men ring till Apoteket och fråga, kolla deras hemsida - de har bra info-nr dit man kan ringa och fråga om läkemedel. Det är säkert ingen fara! Men jag förstår din oro och då är det bäst att ringa och kolla.

• Skytten

En fråga - när crinone kommer ut - är det alltid alldeles vitt? Jag har sett lite grönt (herregud MÖGLAR det där inne?!) och nu tyvärr lite bruna prickar som jag nog tolkar som att mina spottings har börjat.

• Skytten

Jag måste fråga en sak till, hoppas att ni druckit lite vin och inte är så känsliga för detaljer... ....men i alla fall. Det här crinonet driver mig till vansinne. Svider och irriterat urinrör så i dag gjorde jag en inspektion och allvarligt talat jag tycker att underlivet ser helt förändrat ut! Som om det krympt. Hahaha, det låter inte klokt men jag kan inte förklara det på bättre sätt. Kan någon förklara det?

• Skytten

Okej, nu är jag ganska övertygad om att det är kört. Det kommer allt mer bruna stänk i crinonet som kommer ut. Och jag har sån brännande mensvärk och har haft värk i ryggen hela dagen. Kan jag sluta med crinonet nu? Eller ja, jag kanske borde ta gravtestet först. Men det känns bara som om det är progesteronet som gör att mensen inte kommer igång ordentligt. Så trött på att ha haft olidlig mensvärk till och från i en vecka och hög temp. Det brukar jag vanligtvis ha en dag innan mens men nu har det plågat mig i en vecka.  

Linköping - vad tråkigt. Ledsen för din skull!

Maryhe - det låter så himla bra med alla mediciner du får efter ET. Hur mår du annars? Hur känns det i kroppen?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?