• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe - jag vet att jag borde men det är så jobbigt. Jag har sån värk och är helt ur slag efter en vecka med högre temp. Det är en hel grad mer än jag brukar ha och jag mår verkligen risigt, orkar knappt jobba. Men det är väl som vanligt, att jag inte orkar vänta, jag vill forcera fram. Värken i ryggen är så obehaglig för den strålar upp efter sidorna.
    (Är det någon annan som varit med om samma sak. Bruna stänk av crinone i kombination med mensvärk och ryggvärk som strålar utmed sidorna?)
    Det låter jättejobbigt med din bror! Skulle han verkligen till och med gå igenom din dator och kolla historiken?! Tråkigt att inte få stöd av familjen. Jag har valt att berätta till mina syskon men inte till mina föräldrar för de är för oroliga av sig och jag orkar inte bära deras oro också.
    Tänk vad bra med läkare som vågar testa och tror på alternativa metoder!
    Skönt att du mår bra i alla fall! 

• Skytten

Måste gå och lägga mig nu...helt slut. Men jag kände att jag bara ville skriva och säga att jag är så glad att ni finns. Jag förstår ju själv att jag inte borde sluta med Crinone och jag blir irriterad på mig själv för att jag inte står ut med värken. Men det är svårt att vara en prestationsinriktad människa med höga krav och kontrollbehov - då vill man bara åtgärda och bli av med problem som dyker upp.
    Det är inte oro som styr mig nu utan det är mer en vilja att veta och gå vidare.

Linköping - jag säger som du - man får hela tiden ännu lite styrka av att gå in här och få stöd. Och TACK för ditt stöd! Jag ska försöka stå ut. Ska lägga mig nu och hoppas på att få vakna utvilad och starkare i morgon.
    Och du är inte alls galen med inlägg - skriv på!

Kattenizze - tack fina du! Jag ska hålla ut. Och jag hoppas att det är en ofarlig blödning eller vad det nu är. Även om hoppet är litet så ska jag försöka.

Maryhe - okej jag förstår det där med datorn. Låter så jobbigt med någon närstående som behandlar en så. Kämpa på och låt inte honom ta din energi!

Nu sova. Kämpa på alla och tack för att ni finns!

• Skytten

Syskon nu - så otroligt tråkigt att höra! Varför tror du att chansen är minimal vid ett nytt försök? Kram och ta hand om dig.

• Skytten

Enya - det kommer lite, lite brunt fortfarande. Inte lika vitt som tidigare. I dag skulle/ska jag ha mensen (dag 30, men mensen brukar också dröja till dag 32-33 ibland) och det känns fortfarande som om den ska komma. Ett band av värk runt mage och rygg så jag är inte så förhoppningsfull. Hög temp fortfarande. Tack för att du hoppas.

• Skytten

Ni är så himla rara allihopa!  

Enya - ja, kanske tempen och värken är bra tecken men det är lite dystert med tutarna som är helt opåverkade. Från att ha varit såååå himla ömma sen ET så bara försvann det.
    Vad härligt att du mår bra och jag skulle också testa flera gånger bara för att få se det positiva resultatet. Och det är ju bra att ha en karriär planerad redan, fotbollsspelare är fina grejer.  

Hönan - lägg genast ut huladansen på youtube!  

Syskon nu - vad skönt att det inte känns helt över ändå.

Sunseed - så tråkigt med mensen. Bra med positiv inställning ändå. 

• Skytten

Alla kära fina...nu kom mensen.
    Jag känner min kropp väl. Har ju mer eller mindre förstått att det var över sen det negativa graviditetstestet på RD 9 då alla symtom sakta men säkert började avta för att helt försvinna. Och den värken jag haft i rygg och mage har varit svår att bortse ifrån.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska känna nu. Vågar inte känna efter exakt hur ledsen jag är.
    Får ringa kliniken i morgon och prata om vad som händer nu. Jag har inte ens tagit reda på vad man gör när man misslyckas. Vet inte hur man gör ett FET. Vet bara att jag inte vill göra det stimulerat. 
    Men NU, nu kan jag väl äntligen få sluta med Crinone? Har två doser kvar.

Tack för hula-dansen trots allt. Den var fin.

• Skytten

Tack Myran. Kram tillbaka.

Tack AnnaLinn och kram tillbaka till dig. Ja, tyvärr är ni ju många som varit med om samma sak. Det är skönt att känna sig förstådd i alla fall. Det är en stor tröst.

Maryhe - tack för kramen. Ja, så blev det. Jag känner mig ganska tom och arg. Skönt att du har det bra med brodern.

Men hörni, visst behöver jag inte ta sista två doserna av crinone nu?

• Skytten

Myran förresten, tråkigt med spottings och mens på gång. Skönt att du kan se framåt!

• Skytten

kattenizze - tack för ditt stöd!

Zinfandel - tack för att du finns där. Okej, så man brukar vänta en cykel innan man gör FET. Det känns nog rimligt att landa lite och tänka efter vad jag vill. Apropå crinone så finns det nog inga mirakel att hoppas på. Jag blöder helt ljust klarrött och mycket och har mensvärk. Så jag struntar i två sista doserna. Vill inte trycka i mig gelén nu. 

Inanna - tack snälla du. Ja, det känns jättebra att ha frysisar. Vi får se hur jag gör.

Anne - tack, vad snällt. Jo, det är tråkigt.

Jag blöder rätt mycket nu och jag har ju en släng blodfobi och tycker att det här rätt jobbigt. Hur mycket brukar man blöda efter misslyckat ivf? Är det som en vanlig mens? Värre? Och räknas det här som en riktig mens? Ska jag nu räkna det här som dag 1 i min cykel? Och ska man alltså helst vänta med FET till nästa cykel?
    Och tror ni att det är någon fara att jag slutar med crinone nu? (det finns ju definitivt ingen graviditet som behöver stöttas upp av progesteron) Jag är ju på 15:e dagen med crinone men har bara tagit morgondosen, så jag har kvällsdosen kvar plus ytterligare en dos (som jag skulle ha tagit i morgon bitti) eftersom jag på ET-dagen bara hann ta en dos på kvällen.

Nu nattas sonen och när han sover, då ska jag äntligen gråta.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?