• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Pratade med kliniken trots allt. Jobbigt, för de är ju så gulliga och då vill man ju bara storlipa. Vi pratade om FET men hon tyckte att jag kanske skulle vänta till nästa cykel eftersom jag fortfarande har högre temp och är hängig. Det tror nog jag också på. Känner mig inte pigg eller i fas i kroppen. 

• Skytten

Zin - tack för din input ang uvi och svamp. Vilka mediciner tycker ni är effektivast mot svamp och uvi? Jag brukar få Diflucan mot svamp och Selexid mot uvi. Selexid funkar dock inte längre på mig. Har ni andra tips? Jag har frågat om min sambo också behöver men de säger alltid nej.

Boe - stort grattis! Vad härligt! Det var hemmaförsök eller?

• Skytten

Hej, nu är jag ovan vattenytan igen, känns det som. Har till och med tvättat håret i dag och använt mitt lyxiga Sture-Spa-kit och haft ansiktsmask så nu är jag på väg åt rätt håll.
    Har pratat med kliniken och hon tyckte att jag skulle återhämta mig och så testar vi FET i nästa cykel. Det låter bra tycker jag. Tills dess ska jag reda ut vilka prover jag bör ta. Tack Zin för listan på Ludmila-kuren och det har varit jätteintressant att följa allas kur-tips. 
    Tusen tack Turlid (var det du som tipsade om det?) för Täby-tipset. Ska kolla det. Det är ju faktiskt en annan irriterande grej - att det är så svårt att få tag i en gynekolog. Alla de "bra" säger ju redan på telefonsvararen att de inte tar emot nya patienter.

Fjällsippan - vad bra med en förstående gyn och bra att du fick utifallatt-medicin. Vilka symtom brukar du få så att du vet att du ska ta medicinen?

34:an, tråkigt med cystan. Jag hade också en som upptäcktes precis när jag skulle börja med ivf men de trodde inte att den var hormonproducerande så jag fick köra på och det gick bra.

• Skytten

Syskon nu - tack för omtanken! Hur går det för dig?

Boe - åååh, vad bra med FET. Ja, nu gav du mig hopp.  

Apropå FET - är det en nackdel med oregelbunden cykel? Jag kan kan ha äl allt från dag 11 till dag 19.

Och jo en sak till. Visst är det väl okej med hemmaförsök nu månaden när vi ska låta kroppen återhämta sig innan FET. Fast då får jag väl antagligen svamp.

• Skytten

Hmmm, vad intressant att ha en infektion utan några symtom. Jag har bara kollat mycoplasma inför det här ivf:et men det hade jag inte. Åkte du till Sundsvall enkom för att träffa Ludmila? Jag måste hitta en gyn som är lika intresserad här i Sthlm. Jag vet ett ställe (där jag fick göra mycoplasma-prov) där de är intresserade av att dra in pengar och gör det mesta, där skulle jag kanske kunna få ta prover men de känns så oseriösa.... Därför vill jag inte ens säga vilken gyn det är.

• Skytten
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) sprutstart 7/9
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 8/9

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8, ET 31/8, TD 14/9
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spray 27/7, sprutstart 18/8, ÄP 30/8, ET 1/9, TD 17/9
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 ET2/9 TD20/9 BIM 12-13/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin  ÄP 02/09 ET 8/9 TD 20/9
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD nångång 20-25/9 ;)

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012 
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF maj 2012

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Skytten

Fjällsippan - jag ska absolut testa Täby. Jag tycker att det är helt ok att Ludmila och andra seriösa tar betalt men gynmottagningen som jag var på kändes så oseriös. Kanske mest för att gynekologen var en brat-gubbe med backslick som visade på sig själv hur jag skulle smörja in en salva i underlivet. Med kläderna på! Men i alla fall.
    Ja, det där med att hitta äl-omslaget kommer att bli dyrt. Jag lär få testa morgon och kväll.

Enya - tack! Jo, det kändes som jag behövde en rejäl bryta-ihop-dag för att sen komma igen. Men jag blir ju verkligen fundersam över alla dessa dolda underlivsproblem. Hm.

Zin - haha, nej jag ska inte missa ett äl. Ska nog äl-testa denna månad också för att försöka hitta mina äl-omslag. 

• Skytten

Maryhe - tack för ditt stöd! Jo, det känns bra att jag orkar ladda om. Men det är också väldigt skönt att veta att jag ska vila och komma i fas under den här cykeln. Fast tyvärr har jag massor med jobb och jobbresor så det kommer att bli lite tufft rent stressmässigt och det är ju inte så bra. Jag kikade på din presentation och det är verkligen som natt och dag Italien och Sverige. Jag är så glad för din skull! Vad är det för mediciner du tar nu? Jag läste namnen men vet inte vad alla är till för. Ha det så bra nu! Kram!

Lenafena - så otroligt tråkigt att höra! MA måste verkligen vara fasansfullt att vara med om. Jag blir så upprörd över att man ska behöva gå igenom tre missfall innan de startar en utredning. VEM hittade på att man ska plågas tre gånger innan man får hjälp. Visst det är vanligt med missfall men vissa delar i en missfallsutredning borde man kunna göra redan efter det första missfallet för att bespara lidande och sjukvårdskostnader. Ta hand om dig!

mbo - gud vad tråkigt och irriterande! Hoppas att det går att lösa.

Tack alla som muntrat upp mig! Jag känner verkligen ert stöd. Jag är på väg uppåt nu. Ser fram emot att börja träna igen. Ska boka in mig på Spa och vi ska ut hela familjen och äta middag.
    Kram! 

• Skytten

Hörni, hur länge varar mensen efter misslyckat ivf? Jag är inte på femte dagen nu och min mens brukar bara vara så här kraftig fram till max dag 2-3 annars. Måste nog gå och köpa blutsaft nu.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?