Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-05-19 13:35:14 följande:
    Haha, jisses, lyckas folk bli k*ta i provtagningsrum.... Vi som knappt får till PS hemma ens!!

Alltså, att jämföra med blodprov är höjden av okänslighet och jag tycker inte ni ska ge med er på något som helst villkor - även om det är en avgörande bit i resan mot barn. Det är era kroppar och era viljor som bestämmer, punkt slut. Du ska absolut inte behöva förklara anledningen till det, utan bara att ni tänker vara två om det hela vägen. Så funkar det liksom att göra barn, även om det är på klinik & labb. Det kommer att vara otroligt viktigt att ni har gjort allt inför öppen ridå för varandra och att ni har gjort allt tillsammans. Är denna sköterska fortfarande inte medgörlig så gå till hennes läkare. Ni ska inte ge med er!!
    hon är sexualrådgivare/fertilitetsrådgivare på ryggmärgskliniken och neurologen..... vilket gör att man känner sig lite liten inför henne ... men vi står på oss i detta... men nu får jag lämna er för jag har en fyrbent tös som vill ut o kissa tydligen haha..
  • slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-05-19 13:59:23 följande:
    slemmis: Vilket arbete ni går igenom för att få ut spermier, måste ju vara gasnka psykiskt jobbigt då för din man kan jag förstå...
    Nä har ni lite jobbig historik när det än hände så förstår jag att det kan vara svårt med att ha någon annan som tar tag i din karl så intimt...du borde ju få vara med , ni ska ju kunna apparaten så stå på dej för annars lär du ju inte dej den alls på rätt sätt.
    Ni får väl skriva på ett avtal att inte börja ha råsex när hon är närvarande då  

min sambo tycker de ska poppa till "runkrummet" lite...sa det lite fint till en sköterska sist att det var tydligen bättre/lättare att få till det på förra stället än nu när ni flyttat och rummet är ganska sterilt...men de bara sa att endel gillade inte det förra rummet och detta är fräschare. Så nu får min kille använda värsta fantasin och tänka på mej värre för att få till det under press...hade ju också velat vara med då men då gör de ju mej startklar.
    Det är ju det... för sen när vi väl SKA köra IVF så måste han ju göra det på egen hand.. men det går inte eftersom någon måste hålla snorren, någon apparaten och någon "koppen".. så kanske måste jag vänja mig.. för jag ligger ju på annan våning i annat hus när detta sker... jag vette katten hur vi ska lösa det.. de får väl häva i mig en massa extra droger eller nåt ha ha ha

Försöker se det komiska i det.. annars bryter jag ihop.. har ju mens just nu också och då är jag så känslig..mannen är gullig och skickade ett sms nyss att vi ska mysa lite extra i kväll- känns ju bra att vi står på samma ställe i detta iaf.
  • slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-05-19 14:16:27 följande:
    Då är vi lika för jag försöker också se det komiska i det mesta när det blir panik eller kaos   detta är ju ett seriösare ämne och barn ett känsligt ämne men oftast när det gäller nästan vad som helst gillar jag att ta ett steg tillbaka och bara "stå och titta"  på hur fort människor får panik över små detaljer vare sej det är i bilkö, arbetet eller kläder t ex     Vi har det ju toppen som har dessa möjligheter!

Hoppas så ni får till det på bästa sätt så ni får ert barn, vilken glädje!  oj, blir nästan tårögd.
    jag var lätt panikslagen vid minsta lilla innan jag träffade min karl..han är lugnet själv....så nu är det roligt när jag ska ta körkort också på gamla dagar.. jag som inte klarade att köra om en traktor i 30 km med mitt ex... klarar att göra filbyten i värsta rusningstrafiken kring Olskroken.. och visst gör jag misstag.. folk tutar ibland o hötter med näven men jag ler bara och säger "ooops" och fnissar lite...för 5 år sen hade jag tvärbromsat och förmodligen klivit ur bilen i ren panik.....

Jag är övertygad om att vi får en bebis...det är det som är så sjukt... jag bara VET det, precis som jag visste att mitt första barn skulle ta tid och inte vara lätt att få.. jag ville ju gå direkt till utredning med mitt ex men han skyllde bara på mig när vi inte blev gravida första 3 månaderna, sen var det lite antiklimax när tester visade att jag var fullt frisk och fertil och han inte var det...men nu fick ju även vi en bebis UTAN IVF på något underligt vis.. men jag visste att det skulle ta tid, att det skulle vara jobbigt...redan långt innan vi bestämt oss att skaffa barn....och nu vet jag att det blir bebis, inte direkt kanske... men det blir....så jag är lugn....och väldigt glad över att vi bor i ett hus i skogen för annars hade vi fått klagomål på apparaten vi använder för den låter verkligen som en motorsåg *ASG*
  • slemtorsk i din bralla
    No Ka Oi skrev 2011-05-19 14:53:51 följande:
    Vad är det där för apparat egentligen?? Du behöver inte svara om du inte vill, jag kanske är påflugen men din situation är så (för mig) annorlunda och jag är så nyfiken av mig.
    du får fråga huur mycket du vill.. hela den här grejen har fått mig att bestämma mig vad jag vill arbeta med när jag är färdig med skolan (också det påbörjat på gamla dar).. så det är bra övning för mig

Den kallas Ferticare och är utvecklad i Danmark så vitt jag förstått...det är en slags massageapparat som kommer upp i frekvenser som är låååångt över de som våra vanliga dildos och massageapparater kommer upp i. Den är utvecklad för just ryggmärgsskadade män, men används även för kvinnor som har inkontinensbesvär.

Den är svindyr.. nästan 6000 kr men de flesta ryggmärgsmottagningar kan låna ut en så man får "testa" och se om det funkar och de flesta män med ryggmärgsskador kan faktiskt få utlösning även om de kan ha problem med det och med potensen. Det handlar ju om signaler till hjärnan som inte riktigt funkar så att säga.

Den här apparaten sätts mot ollonet, precis vid "strängen" alltså på baksidan från magen sett och där håller man i 3-4 min och pausar 1 minut och så håller man på tills det går mer eller mindre. Vibrationerna gör att det liksom skakas loss och det öppnar upp... spermieledarna (eller vad man nu kallar dem) är ju stängda fram tills orgasm för män och om inte signalerna når hjärnan så den kan sända tllbaka signal att öppna så ...händer ju inget.

I vårat fall har vi ändå lyckats ge honom utlösning med hjälp av händerna men det krävs vääääldigt hårt arbete, jag har helt plötsligt fått lite definierade biceps vilket är hysteriskt roligt.. första gången jag märkte det var när vi satt på en servering med vänner som påpekade att "Oj har du tränat, du har ju muskler på överarmarna" varpå jag o mannen började gapskratta....

Denna apparat ska då hjälpa till...den finns att beskåda på www.spicymate.se/ferticare-personal-p-785-c-246.aspx

Fråga gärna mer om det är okej för övriga i tråden.. vi har ju alla våra olika historier.
  • slemtorsk i din bralla
    No Ka Oi skrev 2011-05-19 15:21:14 följande:
    Alltså det är så skit med IVF men det är så härligt att läsa att något gott kan komma från det oxå.

Jag är bra nyfiken men jag tror jag klickar på den länken hemma istället för på jobbet!!!! Cool
    hehe.. den är ganska diskret... ser ut som en ficklampa typ så den avslöjar inte jättemycket på bilden men folk KAN ju se och börja undra hehe...

Sexrådgivaren upplyste oss om att den funkade jättebra på oss kvinnor också.. den ger tydligen orgasmer som man inte kunde ana.. jag har testat den och jag vet inte..visst hände det, men så mycket annorlunda än "alla andra" jag fått var den inte.. haha.. jag kanske är så luttrad och härdad
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-05-19 15:46:15 följande:
    Haha, nämen nu är jag vansinnigt full i skratt - tack vare att du är det muskolösa Slemmis!! Snacka om att ta den bittra verkligheten med (någotsånär) skratt. Tänk vad mycket man inte vet! Och vilken tur att det finns såna mojänger!! Men att testa en sån apparat låter ju som att låna nåns dildo FlörtSkrattande Och vi som klagar och tycker det är jobbigt.... Som tur är bor vi nära kliniken så mannen kan göra det hemma - han skulle aldrig fixa det på kliniken... Första gången vi kom med burken till kliniken var jag lagom nervös och sprang omkring på p-platsen för att fixa biljett som en yr höna (!) varpå jag hör min ytterst lugne man säga "älskling, du kanske inte ska springa omkring med burken i högsta hugg, du kanske ska stoppa ner den i väskan...." Haha, jag bar den som det dyrbaraste jag hade Tungan ute
    ha haha... gud vad jag skrattade.. jag såg dig framför mig

Det är ju som att låna någons dildo men det är en liten platta på apparaten som är borttagbar och som man kan göra ren och sprita och så vidare. Jag som har sålt sexleksaker tycker hela den här grejen att låna dildos inte är så farlig för bakterierna försvinner ju med tvätten och man tvättar ju alltid sin dildo direkt efter användande.......................Drömmer
  • slemtorsk i din bralla
    No Ka Oi skrev 2011-05-19 15:57:45 följande:
    Det här är den mest komiska IVF-tråd som finns!!!

Eh, Ja, jag vet att jag skrev att jag inte skulle skriva så mycket här. Men ja, jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Ja, jag är ruvare. Ja, jag är som alla andra som ruvar, totalt nojjig, okoncentrerad, analyserar allt och på gränsen till galen.
    blir man ofokuserad o nojig som ruvare??+ OOOOOH my god.. jag som är totalt ofokuserad redan nu innan vi ens kommit dit... jag kommer bli en grönsak..får låna gubbens rullstol för om jag blir mer rörig än jag är nu tror jag inte att jag fixar att sätta den ena foten framför den andra utan att ramla
  • slemtorsk i din bralla
    No Ka Oi skrev 2011-05-19 16:00:48 följande:
    För övrigt gillar jag inte ordet ruvar. Men jag vet inget bättre ord.

*knäpp*
    är ju inte så offentligt det här vi håller på med men ngra vänner vet.. så häromdagen skrev jag på facebook att jag haqde 21 dagar kvar tills nästa viktiga möte med framtiden.. (vårat första möte med läkaren) varpå en ytligt bekant som är oerhört vitsig skrev

"Hönor ruvar i 21 dagar" och jag blev så full i skratt.....en kompis som själv gjort IVF högg direkt och skickade mail till mig o frågade ... så jag fick ju berätta men att det var långt ifrån ruvning för mig... men nog är det så.. man har ju ett ägg... som man ska -inte sitta på men väl hålla i sin vård.....
  • slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-05-19 16:07:02 följande:
    Zin hi,hi,hi! härligt, och just då var ju den burken de dyrbaraste eller hur Solig 

Själv var jag rädd för att mannen inte skulle lyckas träffa muggen just när det var till att göra provet men nu har han ju klarat det många ggr....IRL så när man har lite kul utanför kroppen och han inte säger ngt så är jag nyfiken och kollar ner så vips har man fått en skvätt upp i ögat = svider kan jag säga, inte att rekommendera och kollegor frågar dagen efter om jag hade inflammation i ögat för det fortfarande var rosarött...hi,hi,hi.. ja,ja..jo lite väl nyfiken är jag ju liksom ibland!
    ha ha ha... been there done that.... med nuvarande faktiskt.. första gången jag fick honom att komma..han liksom utmanade mig i början av relationen med orden

"ingen förutom jag själv har fått mig att komma så du får väl se om du fixar det" ha ha.. jag satte fart och nog gick det... rakt i ögat  AJ AJ AJ ...
  • slemtorsk i din bralla

eftersom jag vill ha snygga armar när vi gifter oss nästa sommar kanske vi ska skita i apparaten o köra handkraft i stället *ASG*

Kommer komma ut från "runkbåset" på sahlgrenska helt svettiga ha ha ha....

NÄÄÄ nu börjar det spåra ur ordentligt här känner jag... en annan är ju hemma och "sjuk" idag... i huvvet skulle jag tro ha ha..

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?