No Ka Oi skrev 2011-05-19 14:53:51 följande:
Vad är det där för apparat egentligen?? Du behöver inte svara om du inte vill, jag kanske är påflugen men din situation är så (för mig) annorlunda och jag är så nyfiken av mig.
du får fråga huur mycket du vill.. hela den här grejen har fått mig att bestämma mig vad jag vill arbeta med när jag är färdig med skolan (också det påbörjat på gamla dar).. så det är bra övning för mig
Den kallas Ferticare och är utvecklad i Danmark så vitt jag förstått...det är en slags massageapparat som kommer upp i frekvenser som är låååångt över de som våra vanliga dildos och massageapparater kommer upp i. Den är utvecklad för just ryggmärgsskadade män, men används även för kvinnor som har inkontinensbesvär.
Den är svindyr.. nästan 6000 kr men de flesta ryggmärgsmottagningar kan låna ut en så man får "testa" och se om det funkar och de flesta män med ryggmärgsskador kan faktiskt få utlösning även om de kan ha problem med det och med potensen. Det handlar ju om signaler till hjärnan som inte riktigt funkar så att säga.
Den här apparaten sätts mot ollonet, precis vid "strängen" alltså på baksidan från magen sett och där håller man i 3-4 min och pausar 1 minut och så håller man på tills det går mer eller mindre. Vibrationerna gör att det liksom skakas loss och det öppnar upp... spermieledarna (eller vad man nu kallar dem) är ju stängda fram tills orgasm för män och om inte signalerna når hjärnan så den kan sända tllbaka signal att öppna så ...händer ju inget.
I vårat fall har vi ändå lyckats ge honom utlösning med hjälp av händerna men det krävs vääääldigt hårt arbete, jag har helt plötsligt fått lite definierade biceps vilket är hysteriskt roligt.. första gången jag märkte det var när vi satt på en servering med vänner som påpekade att "Oj har du tränat, du har ju muskler på överarmarna" varpå jag o mannen började gapskratta....
Denna apparat ska då hjälpa till...den finns att beskåda på
www.spicymate.se/ferticare-personal-p-785-c-246.aspx
Fråga gärna mer om det är okej för övriga i tråden.. vi har ju alla våra olika historier.