Fjällsippan skrev 2011-07-17 18:34:01 följande:
Visst är det när man undersöker/fyller/spolar livmodern med koksalt? I så fall har jag gjort det och jag brukar aldrig känna något alls under de undersökningarna. Men det är nog väldigt individuellt; eftersom äggledarna automatiskt får sig en genomsköljning kanske det känns mer om man har stopp/förträngningar där. Tycker att det är väldigt bra att du får göra den här undersökningen innan IVF'en. För det är en förhållande enkel undersökning där man kan se om det finns några myom eller dylikt i livmodern.
jo det är livmodern som ska spolas igenom med koksaltlösning och undersökas... jag är väldigt dålig på det där med smärta och är dessutom känslig rent psykiskt för smärta så jag gråter lätt och kan svimma- även om det inte gör jätteont- så jag är orolig. Hoppas att det finns utrymme för sambon att vara med, det är ju oftast så att männen FÅR vara med men eftersom han sitter i rullstol finns det inte alltid utrymme. Ville att han skulle vara med när jag tog ut spiralen, för att hålla handen men han fick inte plats utan fick sitta längst ner i rummet och satt i stort sett och såg rätt upp i mumindalen istället... kanske inte jättetrevligt...
Samma sak på KK när vi var där på första besöket och hon skulle göra gynundersökning...han fick inte plats pga rullstolen, och då har han ändå inte någon stor klumpig sak utan en liten smidig sportstol...
De ska ju göra den för att säkerställa att det inte finns några problem för mig att bli gravid, även om jag tidigare varit gravid. Det är i stort sett det enda- förutom blodprover som görs på mig så jag kanske ska vara glad eller nåt...