Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

"min tur" tack.. jag hoppas det också men det känns också som att det vore orättvist mot dem som försökt i åratal... en väldigt dubbel känsla alltså. SJÄLVKLART så vill jag lyckas.. helst förra månaden.. men att lyckas på ETT försök känns väl optimistiskt och possitivt för att vara mig det handlar om

• slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-06-30 13:26:28 följande:
    slemmis...det är inget annat då?
    Jag hade ju PMS ...dvs det jag sa var gravidsymptom var precis som PMS fast svagare faktiskt för jag har ju megamens och oftast megaPMS.

EGO:
    Ja,ja..håller tummarna för att ni lyckats i sänghalmen!!  Hoppas går ju !
    Jag ska köra med bidrottningsgele när jag får mens...testa skadar ju inte..hade ju det när jag gjorde iVF sist och det blev ju så bra slemhinna då.
    vet inte.. men det känns som mens....vilket väl innebär extra kort cykel även denna månaden..är ju 21 dagar i dag....Testade med ett av testlagrets gravtest i går men det var kritvitt.....har ju två clearblue men är lite snål också..vill inte slösa massor av pengar på tester *S* känns som att oddsen för att ha lyckats är så små ändå.
  • slemtorsk i din bralla

nu har testjävulen i mig vaknat.... testade med ägglossningstest i dag igen (har testat nästan varje dag sen mensen tog slut... har fått svagt utslag varenda jävla dag.....) med NOLL utslag.. alltså kontrollstrecket lyste fint men sen var det vitt...för första gången någonsin...

Nu var det inte morgonurin iofs men det var en bra stund sen (5 timmar) jag kissade... blir väl till att vänta några dagar till då men nu är tydligen "ägglossningshormonerna" helt slut...känner mig helt mensig och hormonstinn..pms-depp och chokladfrossa Gubbens 40-års fest i helgen och det är JAG som varit den drivande, han är inte den som vill fira direkt men jag har bjudit in, bakat i flera veckor o planerat.. men NU vill jag bara ägna lördagen åt att sova o ta det lugnt..känner mig så jäkla off att jag snart SPYR av leda.

Hade jättejobbig PMS för några år sedan så jag åt naturmedicin emot det sen gick det tillbaka till lite mer "Normala" pms-besvär (vad nu normalt är i sammanhanget) men just idag känner jag som att det vore läge att vräka i sig femal balans, en sisådär tre förpackningar *S*

Har massor att göra innan lördag och jag VILL INTE.... men det är ju jag som startat upp festen så jag får väl se till att den går i hamn då. Är grymt jävla apsugen på cidern vi köpte inför helgen, vanlig kopparbergs som man köper i butik så det är ju inte stark cider, men vet inte om jag vågar UTIFALL att det skulle vara något som lyckats....

Jag spyr lite galla...hoppas det är okej. Pessimisten i mig är säker på att vi inte lyckats... men optimisten vill inte riskera någonting genom att ta en cider.. samtidigt skulle jag vilja ta några glas vin på lördag...men men men....

• slemtorsk i din bralla

Jag är ju ingen alkoholdrickare i vanliga fall.. var många år sedan jag söp mig full så att säga.. Svägerskan svär över mig varje påsk och jul att jag tackar nej till snapsen och vinet ha ha ha..gillar INTE att tappa kontrollen och känna mig "mjuk" och berusad....

Men just en kall cider när man äter gott och har lite fest mitt i sommaren..verkar bli runt 22 grader på lördagkväll här också Mannen frågade nyss "Jag behöver ju inte prestera på två veckor nu va så jag kan dricka vin" ha ha ha......

Jag kanske testar på lördag...eller så försöker jag vänta....

• slemtorsk i din bralla

hehe.. vilken diskussion jag drog igång Alltså.. jag dricker sååå lite vin att jag vägrar att späda ut det.. jag dricker GODA viner och lägger hellre en hundring extra på en flaska och får ett vin jag verkligen gillar (nu har jag dock upptäckt att dyrare inte alltid är det samma som godare, men en Rioja är aldrig fel...oavsett pris)

Ang kolsyra så har jag inte tänk så mycket på att det är en slaggprodukt däremot tycker jag att är jag törstig så är det kranvatten som gäller och iskallt kan jag bara inte dricka (oavsett vad, har aldrig is i läsken-dels av hygieniska skäl, har ju jobbat på Mc Donalds och vet vad isen utsätts för och dels för att det blir för kallt-gillar inte) men till maten eller mellan målen om jag bara vill ha något "gott" tar jag gärna en kolsyrad (light-) dryck för jag tycker att det mättar... om jag är hungrig tar jag ett glas pepsiMax och vips så klarar jag mig någon timma till.

Jag väger idag 89 kg, har gått ner från 103 (förra sommaren) det går sakta och jag har lite bakslag då och då men målet är ju att jag ska vara ner i 82.5 till augusti (slutet) då vi ska börja IVF för då ligger jag under BMI 30 vilket ju är det ultimata men jag har redan fått klartecken från läkaren med den vikt jag har i dag så det är lugnt men för min egen skull. Vid min förra grav hade jag gått ner från 117 till 87 med hjälp av medicinering....tyvärr blev jag sjuk under grav och sen var mitt dåvarande äktenskap en katastrof..jag åt mig ut och genom skilsmässan..bättre att äta än att supa iaf.

Känner mig fortfarande lite underlig i kroppen, dock har jag inga menssmärtor idag..pratade med sambon om det och frågade om jag ska testa i morgon bitti och han tyckte att vi skulle avvakta och se hur jag känner mig under dagen och avgöra utefter det.
    Har halsbränna....ska städa o baka tårta i dag (som tur är har jag gjort bottnarna redan..inga köpta skumgummibottnar här inte) och maten är klar..ska bara värmas i ugnen en stund i morgon, och i morgon förmiddag ska jag faktiskt baka bröd som vi ska ha till maten.......Älskar att ordna kalas och ALLAS födelsedagar är viktiga för mig, fast ... jag är trött.

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-07-01 10:11:01 följande:
    Ja tacka vet jag denna positiva tråd, snacka om olika tankesätt!!
    Det som är bäst är att trots att vi har olika sätt att se på en del saker så klankar vi inte ner på varandra.. man kan vara bestämd i sin åsikt och förklara sin sida utan att bli påhoppad...det måste väl vara enda stället på FL där man kan det???? *S*
  • slemtorsk i din bralla

nu får ni hjälpa mig.. när jag väntade sonen.. det var 7 år sedan så mådde jag aldrig illa.. inte det minsta lilla..mer än en gång vid 12 veckor ungefär....

Illamående...ni som varit gravida...har det alltid kommit på morgonen? Man hör ju ständigt om "morning sickness". Nu har jag en väninna som spydde istort sett dygnet runt med alla sina tre och fick ligga på sjukhus 7 av 9 månader men det är ju extremt...

Ett EXTREMT illamående kom över mig nyss... vi snackar inte om "lite lätt" utan jag hulkade nästan....KAN ju vara något annat men jag vet ju vad jag VILL att det är ....Men..får man det så här tidigt...2-7 dagar före BIM... mitt på dagen????

• slemtorsk i din bralla
    Skruttefia skrev 2011-07-01 13:59:56 följande:
    Hoppar in i tråden igen  - när jag gjorde mitt lyckade FET så började jag må illa på eftermiddagarna ca 1 vecka innan TD. Se min presentation om ni vill.
    ursäkta en dum frånga.. FET?? vad är det...
  • slemtorsk i din bralla
    Skruttefia skrev 2011-07-01 14:04:40 följande:
    Frozen Embryo Transfer, dvs jag fick tillbaka ett egg som varit nerfryst efter ett tidigare äggplock (ÄP) i samband med IVF
    ahaa.. jag har sett det flera gånger förr och undrat.. har ju inte kommit in i IVF-svängen helt ännu. FIck papper i dag som jag ska fylla i cykel-längd och senaste mens och sånt inför kavitetsundersökningen i augusti-sept.....men jag känner att eftersom de ändå har semesterstängt så kan jag avvakta och sen när mensen kommer....OM den kommer
    kattenizze skrev 2011-07-01 14:04:45 följande:
    Slemmis: Jag mådde mest illa om eftermiddagarna, minst på morgonen...så det kan vara väldigt olika och indviduellt. Är fortfarande inte helt fri från eländet, men mycket mycket bättre. Håller tummarna för dig.
    känner mig helkonstig.. känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst... brösten ömmar..något de ALDRIG gör annars.. inte mycket men tillräckligt för att jag ska känna dem... och så halsbrännan och den där konstiga känslan... det är säkert bara sked-dräktighet för man vill så gärna....men jag hoppas ju så klart
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?