Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

hej vänner... investerade i två st rfsu-tester i dag på ica...men bim på tors-fre "typ" så jag har lovat gubben att inte testa förrän till helgen.

Jag är lite orolig faktiskt för OM jag är gravid..har ett sommarvikariat (är student i vanliga fall) på ett boende för dementa....det är en del tunga lyft och en del förflyttningar som lätt blir att man gör "fel" ...jag menar ramlar en gobbe i golvet så får man ju liksom göra det bästa för att "rädda" honom.... kände det drog i magen i dag när jag hjälpte en av gubbarna upp ur sängen... Ska man sjukskriva sig liksom OM man är gravid?

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-07-05 17:18:53 följande:
    Katte: ja, det är rätt tänkt! Hur många sprutdagar?

Fjällis: sorry Skäms SON!

Slemmis: slappna av....... tills du vet........
    jaa.. men OM jag får ett positivt svar kommer jag INTE att kunna slappna av på jobbet...ska visserligen bara jobba 5 veckor och inte heltid...så jag får väl kanske försöka be om att bara vara på nedervåningen där det är färre lyft...
  • slemtorsk i din bralla

Zinfandel.. var bor du? Jag har en superbra gyn i Göteborg, jag behöll honom fast jag bodde 15 mil bort i några år för bättre och mer effektiv gubbe har jag aldrig träffat på.

Själv har jag ont i tuttarna, ingen mens men ett par droppar blod på toapappret..nätt o jämt synliga ska jag kanske tillägga i förmiddags vilket har resulterat i att jag har sprungit på toa hela dagen. Lite jobbigt eftersom jag o några kompisar har varit ute o åkt bil lite ha ha...

Testade faktiskt i morse med ett clearblue ägglossningstest eftersom jag hört att det kan ge utslag om man är gravid. Med stickor så ska tydligen teststrecket vara minst lika starkt som kontrollstrecket.... jag fick negativt på detta. När jag testade för någon vecka sedan (gjorde det för att kolla hur de funkar, ren nyfikenhet) fick då också negativt och när jag drog ur stickan var den helt blank vid teststället...... i morse när jag testade var det ett klart och tydligt rosa streck där... inte lika starkt som kontrollstrecket men väääldigt klart och tydligt. Det gav mig ju förhoppningar så klart......

Mår illa men det är för att jag proppat mig med godis *S* men tutten har ju inget med det att göra och den ömmar.... jobbigt.. Känner att den där jävla mensen kan komma nu om den tänker komma och inte hålla på o krångla o ge mig värk....annars så får den gärna hålla sig borta.

• slemtorsk i din bralla

cd- antar att det är cykeldag?? Jag är på dag 27 och brukar ha 27-28 dagar

Jag har aldrig haft ont i brösten inför mens förr.. har väldigt känsliga bröstvårtor dagarna före men det har jag inte ens kännt efter nu för jag har haft ont i tuttarna i en vecka...

Molvärk har jag ofta någon dag innan mens och första dagen.. men har haft det i  närmare en vecka också..

och så denna halsbränna då.. idag har jag inte druckit något kaffe för att minimera riskerna för halsbränna....

• slemtorsk i din bralla
    Snösport skrev 2011-07-06 17:00:20 följande:
    jahaja
    ...köp riktigt test och ta på morgonen föreslår jag för om det är 27 idag så borde det ju visa sej ett + imorgonbitti   ...jag tror inte ÄL test har samma känslighet och du blir ju helt klart inte säker alls av att ha avläst det...köp ett test så kasnk det är ett svagt + nu eller inte och då vet du ..

Varför har du inte köpt riktigt test när du spekulerat en hel vecka?
     jag har köpt hem ett helt lager 3 st ligger i skåpet och inväntar lämplig dag samt symtom.-..lämplig månad då också alltså  .ha,ha,ha

Hoppas på +  för dej nu!
    Lycka till!!
    ha ha.. jag HAR haft test men har använt dem hehe.... första tog jag på BIM-7 eftersom det var då brösten började ömma så innijustdet...... sen tog jag ett på BMI-5 eftersom det var då festen var och jag hade velat veta OM det var ett plus... sen ett tredje i går morse... minus där också.. så i går köpte jag två st rfsu eftersom de ändå hängde vid kassan *S*

Är så frustrerad och vill bara att tiden ska gå.. och OM mensen ska komma kan den väl komma nu typ... vad gör 24 timmar när den kom 5 dagar för tidigt förra gången liksom !?!?

En del av mig är BOMBSÄKER på att jag är gravid... men samtidigt skulle det vara så oerhört otroligt att vi skulle ha lyckats.....
  • slemtorsk i din bralla

ja mina vänner... i dag var ju BIM.. och hör o häpna.. kl 00.10 i natt vaknade jag och jajamensan mensen hade kommit....

Gårdagen var mycket underlig, jag var så trött att jag somnade i soffan kl 18.30 så vi gick o lade oss före 20, för mannen ville inte vara uppe ensam...

Mensen är igång men jag har fortfarande ont i tuttarna, är EXTREMT trött och mår underligt....men mensen är här och den "vanliga mensvärken" hängde med på köpet MEN å andra sidan... det var vårt första riktiga försök så vi ger inte upp

• slemtorsk i din bralla

jag har faktiskt mailat min "gamla" barnmorska.. som jag hade med sonen för 7 år sedan.

Jag blir galen för brösten ömmar fortfarande trots mensen och min mage släppte mensvärken och det har gått över i något som liknar den värk jag har vid ägglossning och jag mår helt enkelt inte bra...

En bekant beordrade mig att gå o få ett VUL för hon hade regelbundna blödningar upp till 7:e månaden med två av tre barn (hon vet INTE att vi försöker få barn) och jag vet att just första barnet hade hon inte en aning om att hon väntade förrän en bit in i graviditeten just på grund av detta.....

En annan bekant menade att det kan vara ägglossning direkt i anknytning till mensen (inte heller hon vet att vi försöker).... så jag mailade barnmorskan för att få lite svar och kanske få en tid att komma in på undersökning. Det är ju privat mottagning så kan jag få en läkartid för lite genomgång så skadar ju inte det liksom

• slemtorsk i din bralla
    Maryhe skrev 2011-07-07 14:41:20 följande:
    Tack för info!
    Hennes systrar har samma problem som henne och har fått barn i Frankrike genom IVF, så det borde ju då även funka i Sverige. Min familj hör till Örebro läns landsting så ska be min pappas sambo att höra efter. Hennes sonhustru har gått hos läkare/gyn i Nyköping. 
    De hade fått till svar att hon var för gammal för IVF, inte att det inte gick...
    landstingen har ju inte samma regler utan det sätts lite hur varje landsting vill. Här i Västra Götaland så är det så att man får inte ha fyllt 39 när remissen skickas in för behandling och när man fyller 40 så avbryts all behandling.

Det är även olika regler med vikt ....i vissa landsting får man ingen behandling förrän man har ett BMI under 30, här i Västra götaland säger de att det är optimalt med ett BMI under 30 men i övrigt så går de efter allmäntillståndet och är det manlig faktor så har jag förstått att de knappt frågar, däremot så får man inte ha ett BMI över 35 när remissen sänds in.
    Det är lustigt att det är så olika från landsting till landsting men det handlar säkert om pengar och resurser och att de måste dra gränsen någonstans...sorgligt att det ska hänga på var man bor.
  • slemtorsk i din bralla
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-07-07 13:55:08 följande:
    jag har faktiskt mailat min "gamla" barnmorska.. som jag hade med sonen för 7 år sedan.

Jag blir galen för brösten ömmar fortfarande trots mensen och min mage släppte mensvärken och det har gått över i något som liknar den värk jag har vid ägglossning och jag mår helt enkelt inte bra...

En bekant beordrade mig att gå o få ett VUL för hon hade regelbundna blödningar upp till 7:e månaden med två av tre barn (hon vet INTE att vi försöker få barn) och jag vet att just första barnet hade hon inte en aning om att hon väntade förrän en bit in i graviditeten just på grund av detta.....

En annan bekant menade att det kan vara ägglossning direkt i anknytning till mensen (inte heller hon vet att vi försöker).... så jag mailade barnmorskan för att få lite svar och kanske få en tid att komma in på undersökning. Det är ju privat mottagning så kan jag få en läkartid för lite genomgång så skadar ju inte det liksom
    hmm fick ju svar fort iaf... men svaret var att mina symptom kan tyda på både mens och ägglossning och hon tyckte jag skulle börja med ett gravtest.........fast jag blöder alltså.... hmmm får väl lyda henne då. Men jag vet ju att det blir negativt så jag väntar tills i morgon
  • slemtorsk i din bralla

ont fortfarande.. känns mer som ägglossningsont än mensvärk men mens har jag och ägglossning har jag inte, testade i morse och tänker fortsätta göra det varje dag fram till ägglossning med tanke på att jag ägglossade på dag 5 för ett par månader sedan.

Blöder mindre än jag brukar men det kanske är för att hormonerna dansar hambo nu när jag helt plötsligt inte har spiral och sen har fått besök av simmare eller nåt *ASG*

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?